Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jk
jklaver - 07-02-2016 14:18:48
Auto & Vervoer

Renault Captur verwarming links/rechts ongewenst verschillend

De garage meet een temperatuursverschil van ruim 3 graden tussen bestuurdersplaats en bijrijdersplaats indien de luchtstroom boven niet aanstaat omdat dit een trigger voor migraine klachten bij mijn vrouw is.
de temperauur van de renault captur wordt gemeten door 1 sensor.
de temperatuursregeling kan niet links en rechts apart ingesteld worden.
de oplossing van renault voor de ontwerpfout met het verwarmingssysteem is door gewoon een ruime norm te zetten waardoor hun designfout binnen de norm blijft en het probleem dus volgens renault geen probleem meer is.
het volgens renault acceptabele temperatuursverschil is 5 graden tussen bestuurder en bijrijder, als je het daarmee niet eens bent dan stuurt renault je terug naar de dealer die je juist naar renault heeft gestuurd omdat zij er ook niets mee kunnen!
de norm ruim zetten is geen oplossing voor dit soort problemen, dat heet probleem omzeilen.
je mag van een moderne auto toch redelijkerwijs wel verwachten dat de temperatuursverdeling via de verwarming redelijk gelijk is.
bij de koop is hier niets van gezegd, in de folders is er niets over te vinden, op internet schrijft renault er niets over.
bij de koop hebben wij wel duidelijk gemaakt dat mijn vrouw een probleem heeft met luchtstromen langs haar hoofd (trigger voor migraine).
de garage geeft aan dat zij in ieder geval bij de verkoop niet door renault europe/nederland op de hoogte waren gesteld van dit temperatuurs
er is per email/telefoon al contact geweest met renault. geen oplossing, alleen een uiterst onvriendelijke medewerker toen wij aangaven dat wij het niet met de door renault zelf bedachte norm van 5 graden temperatuursverschil is acceptabel eens waren. deze uiterst onvriendelijke renault medewerker liet zich in zijn felle reactie nog wel (per ongeluk) ontvallen dat dit heus niet het enige model was waar renault deze norm op toepaste, kortom wij moesten het er maar mee doen en renault komt er bij nog meer modellen mee weg. toen mijn vrouw aangaf dat wij ons niet bij de door renault gewenste "oplossing" neer zouden leggen, wist de medewerker nog het antwoord te geven "dan wachten wij dat wel af" en daarmee was het probleem volgens renault afgedaan.
ik lees op deze site dat er ook mensen met een clio verwarmingsproblemen hebben. daar zit dezelfde verwarmingsunit in.

ook met het rlink systeem van renault gaat dat op een zelfde wijze. het product deugt nog niet, maar het probleem is het probleem van de klant.

graag advies hoe hier verder mee om te gaan.
dit zou toch onder product aansprakelijkheid moeten vallen?
hier kan je toch niet als leverancier mee weg komen?

wij zijn langzamerhand zover dat renault of alsnog met een passende oplossing (temperatuursveschil binnen 1 graad) moet komen, of de auto tegen een goede prijs terug moet nemen, met voor ons dan alle vrijheid om voor de volgende auto het merk/type zelf uit te kunnen zoeken.