Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Aa
AaronS - 26-02-2016 14:18:51
Winkels & Webshops

Belsimpel garantieprocedure

ik heb in het verleden een telefoon abonnement afgesloten bij belsimpel.nl in combinatie tele 2 en met een iphone 5s.
na 1,5 jaar deed de homebutton het niet meer, terug gestuurd ter reparatie en 2 a 3 maanden moeten wachten voor een ander toestel omdat de reparatie via apple zou gaan (terwijl de abonnement kosten wel gewoon doorliepen). er is destijds door een telefonisch medewerker gezegd ze het toestel compleet zouden vervangen door apple en dat het om een nieuw toestel ging die ik zou krijgen. 
ik heb destijds meerdere malen gebeld omdat ik zelf had gelezen op forums dat et langer kan duren dan de gebruikelijke 5 tot 10 werkdagen maar tevergeefs of averechts.
zo'n 1 maand geleden telefonisch contact gezocht omdat de door hun opgestuurde telefoon een aantal defecten vertoonde.


maar omdat ik bang was dat ik weer zo lang moest wachten of totaal geen telefoon meer zou krijgen heb ik dat niet gedaan.


ik ben zelf naar de apple filliaal gereden omdat ik dacht dat het mischien iets kleins zou zijn en dat ze het daar mischien snel konden oplossen want dat zit de leverings dagen er niet tussen van belsimpel naar apple. 


hetgene wat ik te horen kreeg bij apple was dit :
aaron is hier omdat toestel die bij belsimpel ter reparatie is aangeboden hardware problemen heeft. beeldscherm flikkert, internetverbindingen zijn traag en aaps werken niet goed.
hij is volgens verkopende partij bij apple ter reparatie aangeboden maar dit klopt niet want applestore repareert niet voor derde partijen. dit gebeurt bij eigen technische dienst van belsimple.
toestel heeft hardware problemen die niet in een reparatie zijn op te lossen en toestel dient in geheel omgeruild te worden binnen het nederlands consumentenrecht en zelfs europese richtlijn.


nu is de garantie periode dus nog geen week verlopen en ik heb geen recht meer op vervanging of reparatie en met oplossingen komen hun zelf ook niet.


ik voel me opgelicht en bedrogen door dit bedrijf en heb zelf gebeld maar willen niet met een oplossing komen omdat de garantie periode is verlopen van een paar dagen en doen ze dus niets meer. 




.