Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ba
baso - 21-05-2016 15:48:12
Auto & Vervoer

Is dit een normale service en reactie van ANWB?

eind april 2016 heb ik een 2e hands wagen gekocht, een bmw 523i, bij een garage. het lidmaatschap van routemobiel voor de oude wagen opgezegd, en geen nieuw lidmaatschap afgesloten.


 


op 6 mei 2016 zijn mijn vriendin en ik getrouwd. de dag na het huwelijk (we waren blijven slapen bij het kasteel) willen we onze nieuwe wagen starten om naar huis te gaan, echter, de wagen “slaat niet aan”.


direct gebeld met de eigen garage (garantie). maar deze was nog niet open (zaterdag, voor 10 uur). daarna gebeld met routemobiel; zij kunnen niet helpen omdat ik geen lid (meer) ben.


de anwb kan wel helpen. mits je per direct lid wordt en een extra fee betaald. in deze situatie doe je dat.


 


de monteur was vrij snel ter plaatse. echter, de monteur is 2,5 uren met de wagen bezig geweest (motor, reset accu, bellen/lang wachten, eigen naslagwerken….).


maar uiteindelijke conclusie is dat hij de wagen niet kan starten / maken. de wagen moest weg gesleept worden.


 


daar begon het spel: de anwb gaf aan deze weg te slepen naar de dichtstbijzijnde bmw garage (lees: echt of heerlen).


echter, de wagen is gekocht bij garage in maastricht. vanwege garantie redenen wilde mijn garage niet dat de wagen elders heen gesleept werd.


omdat het zaterdag was had mijn garage alleen kantoorpersoneel aanwezig en geen monteurs/mogelijkheid tot ophalen.


hier zelf in moeten middelen en moeten beslissen om de wagen op de locatie te laten staan tot maandag.


 


op maandag is mijn garage de wagen komen ophalen met en sleepwagen. echter, de wagen stond in parkeerstand en was niet weg te krijgen.


vervolgens nog een takelwagen moeten laten komen om de wagen ongeschonden naar maastricht te transporteren.


 


echter, bij de garage aangekomen, en na 5 minuten “denken” dacht men “het zal toch niet en kapotte zekering zijn”….


en jawel hoor, na 5 minuten is de wagen gemaakt door slechts een zekering (boekje lag erbij) van 0,43 cent te vervangen.


 


zowel de garage als ik zijn zeer verbaasd dat een service monteur van de anwb na 2,5 uur werk niet op het idee komt om de zekering te controleren en te vervangen.


met alle respect, maar alle zorgen van weekend zonder wagen, wegslepen, optakelen e.d. hadden bespaard kunnen worden door eerst naar de zekeringen te kijken.


ik kan niets anders concluderen dat de desbetreffende anwb wegenwacht monteur zeer slecht geacteerd heeft.


 


vervolgens ontvang ik thuis, uiteraard, een factuur van 95 (lidmaatschap) + 150 (fee) = 245 euro ontvang.


 


deze factuur staat absoluut niet in verhouding met de geleverde service en de service en kennis die men mag verwachten van de anwb.


 


vandaar dat ik een klacht hebt ingelegd waarbij ik bovenstaand aangeef, en vraag voor een reactie en een gecorrigeerde factuur.


 


de eerste reactie is als volgt: de wegenwacht geeft technische noodhulp bij pech langs de weg. deze noodhulp is bedoeld om het voertuig weer rijdend te krijgen. indien de wegenwacht niet in staat is om een reparatie uit te voeren zal het voertuig, volgens voorwaarden van de wegenwacht service, naar een dichtsbijzijnde garage worden vervoerd. op http://www.anwb.nl/" target="_blank">www.anwb.nl kunt u deze voorwaarden nalezen. op pagina 8 van de voorwaarden: transporthulp: als sleutelhulp geen oplossing biedt, brengen wij uw auto naar de dichtsbijzijnde garage.


voor mij een ontoereikend antwoord. want men gaat niet in op de geleverde “service” en de daarbij horende factuur. ik leg nogmaals uit dat ik vind dat een monteur in 2,5 uur werk toch echt even de zekeringen had moeten nakijken. en dat de factuur absoluut niet in verhouding staat met datgene wat ze hebben geleverd (lees: niets).


 


de tweede reactie is als volgt: de wegenwacht is een hulpverlenende instantie en geen garage. helaas komt het voor dat onze hulpverlener het probleem niet kan oplossen en wordt de klant verwezen naar een garage. de wegenwacht is nu eenmaal niet uitgerust zoals een garage en heeft dan ook niet alle mogelijkheden om een reparatie uit te voeren. de kosten van het abonnement is u verteld tijdens de pechmelding en u bent hiermee akkoord gegaan. wij zien dan ook geen aanleiding om ons standpunt te herzien.


 


voor mij wederom een ontoereikend antwoord: men geeft zelf aan dat ze hulpverlenend zijn…..tevens hoef je geen hogere wiskunde gestudeerd te hebben om een zekering te vervangen. en ook heeft men geen speciale gereedschappen hiervoor nodig.


 


de derde reactie is als volgt: uw klacht is conform de voorwaarden van de wegenwacht service afgewezen. indien u een andere mening bent toegedaan kunt u zich laten adviseren door uw rechtsbijstand. wij handhaven dan ook ons standpunt.


zelf ben ik zeer, zeer teleurgesteld dat de “service” van de klantenservice in lijn is met de technische vaardigheden van de monteur.


vandaar dat ik bovenstaand met jullie wil delen. ik ga per direct mijn lidmaatschap opzeggen en een andere dienstverlener zoeken die wel service en kennis biedt.