Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ju
jurjendelange - 21-07-2016 19:22:05
Computers & Telefonie

Hoe zeg ik contract Fiber op omdat ze niet kunnen leveren?

Hoi allemaal,

aangezien hier in haarlem al lange tijd problemen zijn met de internetdiensten van ziggo, besloot ik in te gaan op de reclamebelofte die fiber deed waarbij ze ziggo door het slijk haalden en beloofden het beter te doen. de website zag er veelbelovend uit dus heb ik gebeld. de alleraardigste jongen bij de klantenservice gaf aan dat fiber kon leveren als ik een tv-aansluiting in huis had. ( we hebben namelijk geen tv en ziggo kwam via de tv aansluiting binnen). ik besloot een contract af te sluiten voor 24 maanden, want hey; als het goed is wil ik er wel aan vast zitten. na drie weken werd er een pakketje met een router bezorgd. ( binnen 2 dagen was alles contractueel afgesloten en de eerste factuur geincasseerd overigens..) de router bleek aangesloten te moeten worden op de telefoonlijn of een isra-punt.. een wat? juist, isra-punt. we hebben geen telefoon en geen aansluiting en in ons huis is geen isra-punt te bekennen.
na veel zoek en speurwerk over leveringsplichten en plichten van o.a. kpn ( netwerkbeheer) en fiber kwam ik erachter dat iedereen zich verstopt achter algemene voorwaarden en regels en tot overmaat van ramp las ik in super moeilijke omschrijvingen en regeltjes dat fiber de verantwoordelijkheid voor de aanwezigheid van een isra-aansluiting bij de klant neerlegt... dus.. fiber kan dus fysiek niets leveren, incasseerd wel vrolijk elke maand geld en weigert met me in contact te komen. ook via de sociale media, klantenservice telefonisch, nemen ze strak de stelling in dat het mijn verantwoordelijkheid is en ik op één manier van het contract af kan komen en dat is door 24 x €59,- te betalen als afkoopsom.. voor een dienst die niet geleverd kan worden. geen coulance, niet meedenken, niet bereid mee te werken. op geen enkele manier. "managers" mogen niet gesproken worden en nadat ik de eerste factuur had gestorneerd, had ik letterlijk drie dagen later een brief van een incassobureau in mijn bus die het "dossier" van €18,- in behandeling had en het voor het gemak had verhoogt met €40,- incassokosten... bovenop €18,- serieus.
vandaag alle directeuren, cfo, ceo, loyalty directeur, sales&marketing directeur via linkedin een bericht gestuurd dit fatsoenlijk op te lossen, maar ik verwacht weinig medewerking. vraag aan jullie is deze: welke stappen kan en moet ik zetten om niet mijn eigen graf te graven door incasso stop te zetten? aangetekend schrijven met ingebrekestelling? aangetekend schrijven met leverings-falen? graag alle tips welkom. ze zijn op geen enkele manier bereid mee te werken of te luisteren en verschuilen zich achter de algemene voorwaarden. die ik dus letterlijk had moeten lezen met een advocaat erbij, om te begrijpen dat de aanwezigheid van het isra-punt mijn verantwoordelijkheid is.. met andere woorden: je kunt wel een energiecontract met eneco afsluiten, maar je moet zelf voor de gasmeter in je gangkast zorgen.. de verantwoordelijkheid van fiber gaat dus tot en met hun eigen liquide positie en daar stopt het.. de klant is uiteindelijk verantwoordelijk voor alles, waarschijnlijk ook voor het werken van de router, want dat staat in de algemene voorwaarden.. graag jullie hulp. ben des duivels. inmiddels is er al drie maanden abonnement afgeschreven.