Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Fi
Fietsbel24 - 22-08-2016 18:25:08
Garantie & Verzekeringen

Is Spaarbikes of juist de fabrikant verantwoordelijk voor kapotte fiets?

op 6 juli 2016 heb ik een vouwfiets (amiens 20 inch) bij spaarbikes via het internet gekocht. 11 juli had ik deze fiets met een gebogen frame ontvangen, waardoor het onmogelijk was de fiets in elkaar te zetten. na telefonisch en schriftelijk contact met spaarbikes.nl is deze fiets omgeruild voor een ander exemplaar.  14 juli heb ik de nieuwe fiets ontvangen. dit exemplaar had een onbeschadigd frame en het in elkaar zetten ging dan ook probleemloos.


 


sindsdien heb ik 5(!!!) dagen op deze fiets kunnen fietsen dit waren ritjes van 10-15min.  helaas is het fietsen nu onmogelijk geworden door de volgende problemen.


 


ten eerste zit een van de trappers scheef gemonteerd, wat erg onplezierig tijdens het fietsen (zie bijlage).


 


ten tweede, dit is een groter probleem: op dag 4 ontdekte ik dat er een lichte slag in het voorwiel ontstond. op dag 5 was dit zo groot dat de remmen aanliepen en de band leeg liep. bij nadere inspectie bleek dat een van de spaken is doorgedrukt in de binnenband.


 


de band is ondertussen geplakt. helaas kan ik nu nog niet fietsen, omdat het ventiel tijdens het oppompen ook lekkage vertoont.


 


hoe dit is kunnen ontstaan vind ik erg vreemd, zeker gezien de korte afstanden die ik tot nu toe heb gefietst. zoals u kunt begrijpen heb ik geen vertrouwen meer in dit fietsenmerk en stuur ik deze graag retour onder garantie. echter via e-mail geeft spaarbikes niet thuis. na diverse keren proberen te bellen heb ik toch iemand te pakken gekregen.

de klacht was bij hun bekend, en het is een veel voorkomend probleem bij deze fiets. ze willen de fiets alleen niet omruilen en van geld terug is al helemaal geen sprake, want de 14 dagen herroepingsrecht zou zijn verlopen. de fabrikant, waar het probleem ook bekend is,  moet volgens hun het probleem oplossen. een schriftelijk antwoord zou volgen, maar ook dit komen ze niet na. inmiddels verschillende keren gebeld (als je ze aan de telefoon kan krijgen), maar nog geen oplossing.

vandaar mijn vraag. naar mijn weten is spaarbikes.nl verantwoordelijk voor het product dat ze aan hun klant verkopen en moeten ze dit oplossen. maar hoe is dit wettelijk geregeld?

de fiets is nu iets meer dan een maand in bezit, maar heb er nog geen 2uur gebruik van kunnen maken.