Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ke
keesbakels - 29-08-2016 17:11:58
Auto & Vervoer

Vervangen persoonlijke ov chip

Omdat mijn persoonlijke ov chipkaart kaart binnenkort verlopen was heb ik op verzoek van ns klantenservice de benodigde gegevens opgestuurd.
op 20 juni 2016 een bevestiging ontvangen:
 
 
dank voor uw pasfoto
dank u wel voor uw pasfoto. wij hebben deze in goede orde ontvangen. u ontvangt uw nieuwe ov-chipkaart binnen enkele dagen per post thuis.

uw ns abonnement(en) en eventuele andere reisproducten staan hier reeds op. u kunt dus direct reizen met uw nieuwe ov-chipkaart. we staan dag en nacht voor u klaar(!)
helaas kwam de kaart niet.
toen de tijd begon te dringen maar eens contact opgenomen met de ns die doorverwees naar ov chipkaart.
daar beweerde men dat de ns geen toestemming had gegeven de kaart aan te maken.
weer met ns gebeld die de zaak beloofde recht te zetten.
de volgende dag kon een medewerker van ov chip melden dat de ns toestemming had gegeven en dat de kaart verzonden zou worden.
wederom: geen kaart.
op 23 augustus een mail van eline berger, klantenservice ov-chipkaart. met excuses voor het ongemak maar helaas geen foto van de  ns ontvangen en ook niet op te vragen en of deze naar haar op wilde sturen. gelijk gedaan.
op 26 augustus een mail van de ns dat er door toch helaas iets was misgegaan. of we de aanvraag opnieuw wilden doen op: http://www.ov-chipkaart.nl/verlopenkaart" target="_blank">www.ov-chipkaart.nl/verlopenkaart.
daar is weer een code voor vereist die via de post verzonden gaat worden(?) dus naar een ander formulier.
daar alles voor de 3e keer ingevuld, en op maandag 29 augustus gebeld met klantenservice ov-chipkaart of de gegevens ontvangen waren. helaas: totaal onbekend. nooit van gehoord enz.
als troost van een medewerkster: u bent niet de enige...............
uiteraard zijn de abonnementskosten voor de ns (zonder enige vertraging!) ruim op tijd afgeschreven.
de aanvraag is nu totaal 3 keer gedaan compleet met foto. ondanks alle beloften, en een bon voor gratis koffie of thee, dat dan weer wel, (valium was beter geweest) geen idee hoe we nu aan een kaart moeten komen.
laatste advies van ns klantenservice: dient u de aanvraag opnieuw in..............iemand misschien een tip die wel werkt?
graag alleen tips waar ik iets mee kan, liever geen emotionele uitbarstingen en/of scheldpartijen. het zijn tenslotte ook mensen bij de ns en ov chipkaart.
alvast dank!
 
m.vr.gr. kees die zich nu afvraagt of hij soms familie van kafka is.