ke
door keesbakels Aug 29, 2016 om 17:11
Auto & vervoer

Vervangen persoonlijke ov chip

Omdat mijn persoonlijke ov chipkaart kaart binnenkort verlopen was heb ik op verzoek van NS klantenservice de benodigde gegevens opgestuurd.

Op 20 juni 2016 een bevestiging ontvangen:

 

 

Dank voor uw pasfoto
Dank u wel voor uw pasfoto. Wij hebben deze in goede orde ontvangen. U ontvangt uw nieuwe OV-chipkaart binnen enkele dagen per post thuis.

Uw NS abonnement(en) en eventuele andere reisproducten staan hier reeds op. U kunt dus direct reizen met uw nieuwe OV-chipkaart. We staan dag en nacht voor u klaar(!)

Helaas kwam de kaart niet.

Toen de tijd begon te dringen maar eens contact opgenomen met de NS die doorverwees naar OV chipkaart.

Daar beweerde men dat de NS geen toestemming had gegeven de kaart aan te maken.

Weer met NS gebeld die de zaak beloofde recht te zetten.

De volgende dag kon een medewerker van OV chip melden dat de NS toestemming had gegeven en dat de kaart verzonden zou worden.

Wederom: geen kaart.

Op 23 augustus een mail van Eline Berger, Klantenservice OV-Chipkaart. Met excuses voor het ongemak maar helaas geen foto van de  NS ontvangen en ook niet op te vragen en of deze naar haar op wilde sturen. Gelijk gedaan.

Op 26 augustus een mail van de NS dat er door toch helaas iets was misgegaan. Of we de aanvraag opnieuw wilden doen op: www.ov-chipkaart.nl/verlopenkaart.

Daar is weer een code voor vereist die via de post verzonden gaat worden(?) Dus naar een ander formulier.

Daar alles voor de 3e keer ingevuld, en op maandag 29 augustus gebeld met Klantenservice OV-Chipkaart of de gegevens ontvangen waren. Helaas: totaal onbekend. nooit van gehoord enz.

Als troost van een medewerkster: u bent niet de enige...............

Uiteraard zijn de abonnementskosten voor de NS (zonder enige vertraging!) ruim op tijd afgeschreven.

De aanvraag is nu totaal 3 keer gedaan compleet met foto. Ondanks alle beloften, en een bon voor gratis koffie of thee, dat dan weer wel, (Valium was beter geweest) Geen idee hoe we nu aan een kaart moeten komen.

Laatste advies van NS klantenservice: dient u de aanvraag opnieuw in..............Iemand misschien een tip die wel werkt?

Graag alleen tips waar ik iets mee kan, liever geen emotionele uitbarstingen en/of scheldpartijen. Het zijn tenslotte ook mensen bij de NS en OV chipkaart.

Alvast dank!

 

M.vr.gr. Kees die zich nu afvraagt of hij soms familie van Kafka is.

3233 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Aug 29, 2016 om 17:22
11512 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo KeesBakels , 

Vreemd vind ik dat u een abonnement heeft bij de NS en een kaart zolang duurt ., normaal kan NS de kaart zelf naar u opsturen binnen 10 dagen .
Contact via Twitter / of Chat , / of klacht indienen .

 klik op de rode regel 

http://www.ns.nl/klantenservice/contact

tenormin
door tenormin - Aug 29, 2016 om 17:24
16829 Antwoorden / 108 Vragen
1

Geen emotionele uitbarstingen en/of scheldpartijen.
Alleen deze reactie mijnerzijds: groot compliment voor deze TS, Kees Bakels. Top!

ke
door keesbakels - Aug 30, 2016 om 11:05
54 Antwoorden / 20 Vragen
0

Dank voor beide reacties.
Als ik op de link klik komt daar de volgende tekst naar boven:

Helaas hebben wij op dit moment een achterstand in de verwerking van e-mails en brieven. Onze excuses hiervoor.

Ik vrees dat dat dus niet opschiet omdat de kaart inmiddels verlopen is.
Misschien moeten ze de tekst: wij staan dag en nacht voor u klaar nog eens evalueren.

Dan maar eens proberen te twitteren.............

M.vr.gr. Kees

marita5
door marita5 - Aug 30, 2016 om 12:11
11512 Antwoorden / 15 Vragen
1

@KeesBakels , 

U kunt ook een chat starten , laat duidelijk weten dat uw kaart is verlopen en u geen gebruik kunt maken van uw abonnement .
Wat ook nog eens kan helpen , ga naar een station bij u in de buurt vraag informatie aan de balie .

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 30, 2016 om 12:37
7188 Antwoorden / 3 Vragen
1

Destijds heb ik mijn persoonlijke ov-chipkaart via internet vernieuwd. Kan dat niet meer?
https://www.ov-chipkaart.nl/vragen-en-antwoorden/mijn-persoonlijke-ov-chipkaart-is-bijna-verlopen.-wat-moet-ik-doen.htm

ke
door keesbakels - Sep 1, 2016 om 10:36
54 Antwoorden / 20 Vragen
0

Sjoppie: Dat geprobeerd, maar eerst moest nog een activatiecode per post verzonden worden.
Deze kwam verrassend snel.
Nu de kaart opnieuw aangevraagd, deze zal binnen 3 werkdagen verzonden worden.
Overigens was de eerste aanvraag ook via internet gedaan, bij de NS. Toen ook toezegging van verzending maar helaas, zie boven.
Eens kijken of hij deze keer wel komt............

Ik ben ook nog bij een station aan de balie geweest, dat had ik ook kunnen laten. Veel medeleven maar helaas kunnen wij niets doen.

Wordt vervolgd.

M.vr.gr. Kees.

akkerdistel
door akkerdistel Sep 2, 2016 om 10:02
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Klopt, bij de balie kunnen ze je alleen doorverwijzen naar de klantenservice. Werkelijk geen idee wat die mensen daar dan nog doen.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 2, 2016 om 09:55
7188 Antwoorden / 3 Vragen
0

@Kees, hopelijk gaat het nu lukken want dit duurt veel te lang.
Vr,gr. 


Uw NS abonnement(en) en eventuele andere reisproducten staan hier reeds op. U kunt dus direct reizen met uw nieuwe OV-chipkaart.
We staan dag en nacht voor u klaar (maar niet heus.)

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 2, 2016 om 10:05
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Sterk het advies om in ieder geval -tijdelijk- geen treinkaartjes te gaan kopen, maak een afdruk van je abonnement en laat dit aan de conducteur zien. Beter kun je 'n boete krijgen dan dat je geld voorschiet dat je nooit meer terug gaat zien.
 
Het is dat NS monopolist is, anders was die toko al lang failliet geweest, extreme prijzen 0,0 service, alhoewel Timo Huges dat waarschijnlijk toch voor elkaar gekregen had, was hem in Aalsmeer ook bijna gelukt.

ke
door keesbakels - Sep 2, 2016 om 15:33
54 Antwoorden / 20 Vragen
0

Goed nieuws! De kaart zojuist ontvangen! Dat is dan wel weer snel.
Dank aan allen die gereageerd hebben.

M.vr.gr. Kees

 

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2016 om 15:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Mooi, bedankt voor het terugmelden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer