Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

boppe1943
boppe1943 - 30-09-2016 11:25:27
Computers & Telefonie

Grote problemen met Kaspersky Internet Security

Sinds ik kaspersky internet security op mijn nieuwe laptop heb geïnstalleerd zijn er diverse problemen geweest waarover ik eerder uw hulp heb ingeroepen. behalve de problemen verscheen de ene na de andere waarschuwing op mijn laptop, o.a. dat de verbinding niet veilig of uitgezet was. na het terugzetten naar fabrieksinstellingen toen ik wederom niet met google chrome en windows edge on line kon komen is er eerst virusscanner eset op gezet. er waren toen geen problemen, totdat ik dit programma moest verwijderen omdat ik de reparateur niet kon bereiken voor het licentienummer waarom na een update gevraagd werd. consumer care van kaspersky heeft me toen een nieuwe versie gestuurd en 8 aanwijzingen die ik moest volgen om die versie te installeren. de 2e aanwijzing klopte al niet, daarover moest ik weer opbellen, waarna hun fout werd rechtgezet en na de 4e aanwijzing ging alles vanzelf en waren de overige aanwijzingen volgens een medewerker niet nodig (!?). opgelucht ging ik toen achterstallige betalingen doen, maar meteen kwam er al een ernstige waarschuwing dat de verbinding onveilig was. daarover opgebeld vertelde een medewerkster van consumer care dat ik best door kon gaan met betalen. de kans dat juist op dat moment een hacker bij me zou inbreken was namelijk heel klein (!). ik moest nog een virtualisatie uitvoeren en iets doen in het programma bios, maar dat was zo moeilijk. ze hoopte dat ik daar hulp bij kon krijgen. de aanwijzingen zouden worden opgestuurd, maar i.p.v. de aanwijzingen kreeg ik een mailtje dat volgens kaspersky de problemen nu waren opgelost en dat de zaak werd gesloten (!). daarop heb ik per mail gevraagd om assistentie per telefoon te krijgen, maar daar was geen gelegenheid voor. ik kon over een week een chatafspraak krijgen, maar dan ben ik in het buitenland met 9 uur tijdsverschil.
ik heb het nu echt he-le-maal gehad met kaspersky. ik heb het programma verwijderd via start-instellingen-systeem-apps en onderdelen, kaspersky aangeklikt, verwijderd en de laptop opnieuw opgestart. daarna heb ik er avg free opgezet.
nu ik eerst mijn hart heb gelucht over kaspersky, wat voor lezers een waarschuwing zou kunnen zijn, heb ik 2 vragen:
1. heb ik kaspersky op de juiste wijze verwijderd of zijn er nog onderdelen die me alsnog de das om kunnen doen? zo ja, wat moet ik dan doen?
2. ik heb van kaspersky de windows defender uit moeten schakelen. moet ik die nu weer inschakelen?
dank voor het "aanhoren" van mijn frustratie over kaspersky. en ik hoop natuurlijk op antwoorden op bovenstaande vragen. met vriendelijke groet, boppe1943.