Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

se
sebastiaanW - 25-10-2016 12:46:21
Auto & Vervoer

Kapotte Daihatsu Cuoro na 2 weken

op 3 oktober 2016 heb ik een daihatsu cuoro aangeschaft bij binnendijk auto’s en service op de binnendijk 5c te helmond.



bij het bekijken van de auto kwam er ligt rook uit de uitlaat en stotterde de auto iets. dit was waarschijnlijk door het stilstaan en zou het kunnen dat de afstelling bijgesteld moest worden. hij garandeerde dat de auto geen mankementen had. echter naar 2 weken kwam er zoveel rook uit de uitlaat dat het gewoon dichte mist ontstond aan de achterzijde. de auto om maandag 24 oktober terug gebracht zoals afgesproken is op de zaterdag ervoor, hij had geen tijd om er naar te kijken. in de middag heeft hij mij laten weten: een cilinder krijgt niet genoeg compressie waardoor die niet goed mee gaat. daarom stottert de auto. rook komt omdat olie langs de cilinder afloopt. zijn advies: niet laten maken zo’n reparatie is best duur. om en na bij wat de auto kost. de auto is aangeschaft voor 350,- en in de advertentie op marktplaat en speurders werd gezegd nette auto. dat kun je nu niet meer zeggen van de auto.



ik verwacht voor 350,- niet een auto met zo’n groot defect nota bene is de auto in juni 2016 nog gekeurd geweest. het keuringsrapport kreeg ik bij de koop niet, hij had dit zelf namelijk niet gekregen. ik heb de garage binnendijk auto’s en service gevraagd de koop ongedaan te maken aangezien dat hij nu totaal niks waard is. hij wilde mij er 50 euro voor geven om die rede. maar terug nemen wil hij niks van weten. een andere oplossing aanbieden doet hij niet. hij geeft aan dat er geen garantie is gegeven, daar heeft mij bij het aanschaffen van de auto niet opgewezen.



wat ik heb gedaan om eventueel het probleem te verhelpen: wondarwelt van holts volgens gebruiksaanwijzing in de auto gedaan, fles was 14,75 euro. als het zou werken wilde hij mij wel die kosten vergoeden.



wat zijn nu in zulke gevallen mijn rechten als consument? dit zie ik gewoon als oplichting. mijn kinderen durven niet eens meer bij mij in de auto te stappen. ik heb geen geld om een andere auto aan te schaffen zonder dat ik deze kan verkopen.