Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Sv
SvanG - 11-11-2016 23:04:10
Geldzaken & Recht

GRATIS ONDERLING BELLEN AFGESCHAFT DOOR TELE2. TELE2 KLANTEN NIET GEÏNFORMEERD.

zes jaar lang bel ik als tele2 klant gratis met andere tele2 klanten. een paar dagen geleden kwam ik er toevallig achter dat tele2 deze gesprekken sinds 1-11-2016 in rekening brengt.

op mijn tele2 facturen staat sinds 2010 achter gesprekken die ik voer met andere tele2 klanten: “tarief: e 0,00”. sinds 1 november 2016 staat er op de tele2 facturen achter deze gesprekken: “tarief: e 0,11“. het tarief was dus eerst 0 euro, en het tarief is per 1 november 2016 0,11 euro. zoiets heet volgens mij dus een tariefwijziging. (en niet, zoals ik in topics op het tele2 forum wel tegen kom en ook aan de telefoon te horen kreeg: “het pro actief uitzetten van een verouderde propositie” of “een extraatje waar je sowieso geen recht op had” etc. etc.)

ik ben niet door tele2 van deze tariefwijziging op de hoogte gebracht. het gevolg: mijn telefoonrekening is van -jaar in jaar uit- een tientje of twee a drie per maand in anderhalve week tijd omhoog geschoten naar een dikke 250 euro!

ook heeft tele2 mij in augustus gebeld met een nieuw aanbod, inclusief de belofte dat ik gratis zou kunnen blijven bellen met andere tele2 klanten. dus ik zit nog 10 maanden vast aan een contract dat ik nooit had genomen als ik niet was misleid.

de telecomwet zegt over tariefwijzigingen dat een klant minimaal 4 weken van te voren geïnformeerd moet worden en de kans moet krijgen om kosteloos op te zeggen.
in de voorwaarden die tele2 in 2012 opstelde stond ook nog gewoon een artikel over wijzigingen in het tarief, zoals het ook in de wet staat. in de voorwaarden die tele2 sinds 2014 hanteert heeft tele2 deze clausules eruit gefietst.

de telefonische klantenservice van tele2 wil de factuur niet corrigeren en mijn contract niet beëindigen. ik ben afgescheept met het verzoek maar een online formuliertje in te vullen en af te wachten. mij hangt in de tussentijd een automatische incasso van dik 250 euro boven het hoofd. ook zit ik nog 10 maanden aan tele2 vast terwijl ik weg wil en daar volgens mij ook alle recht toe heb. en tele2 gooit gewoon de deur in mijn gezicht dicht.

ik heb twee vragen, eentje voor tele2 (als die hier ook komen, geen idee maar ik hoop van wel) en eentje voor tele2 klanten:

1. hoe rechtvaardigt tele2 deze onaangekondigde tariefwijziging tegen het licht van de telecommunicatiewet?

2. zijn er meer tele2 klanten niet op de hoogte gebracht van deze tariefwijziging (onderling bellen is niet meer gratis) en hoe hoog is jullie rekening inmiddels?