Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Mo
Monkey36 - 08-12-2016 10:34:26
Geldzaken & Recht

NS administratie een rotzooi

Al sinds 2014 hebben wij problemen met de chaotische administratie van de ns. na het opzeggen van ons jaarabonnement hebben wij een incassobureau op ons nek. zij willen een maand abonnementsgeld hebben over een maand waarin wij geen abonnement hebben gehad. de ns was een maand te laat met het leveren van het abonnement en wij hebben toen zelf onze treinkaartjes moeten betalen. pas anderhalve maand later hebben wij het ontvangen. helaas vond het incassobureau (toen groenewegen, nu syncasso) dat wij nog steeds die maand moesten betalen. we hebben meerdere malen gemaild/geschreven inclusief bewijs dat we die maand niks schuldig zijn. na een half jaar is het dossier van mijn vrouw gesloten, maar die van mij niet. ik moet blijkbaar over die maand nog steeds betalen. maar opeens hoorde we niks meer, een jaar lang. en precies een jaar later, hoppa, weer dreigbreiven en mails. weer alleen voor mij. dus wij weer het bewijs sturen, maar geen sjoege. men blijft dreigen. dan maar de ns mailen/bellen, belofte tot terug bellen, belofte tot terug mailen binnen 5 werkdagen. helaas gaat dit niet goed. pas 2 maanden later krijgen wij een mail: met excuses dat ze te laat waren en dat wij gewoon de incassokosten moesten voldoen... ik sloeg bijna stijl achterover. ze hadden mijn hele mail gewoon niet gelezen. het ging namelijk helemaal niet over incassokosten maar over een gehele maand abonnementsgeld waarin wij geen product hebben gehad. maar wat blijkt, krijgen wij een dag later een mail van het incassobureau dat we incassokosten en abonnements geld moeten betalen voor een kortingskaart die ik in september heb opgezegd en daar bevestiging van heb gehad dat het is opgezegd. om eerlijk te zeggen ben ik het spoor bijster... ligt het aan mij of is het gewoon een enorme adminsitratieve bende daar en kan het incassobureau daar heerlijk van profiteren?