Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

In
Ingrid K. - 13-02-2017 12:06:46
Winkels & Webshops

Misleid door Detox Formule

goedenmorgen,

ik voel mij opgelicht door een reclame-actie op facebook. 
namelijk detoxformule.
ik heb hierover 2 vragen:
1. zij doen overkomen dat je, door op een button te klikken op de facebooksite, een proefpakketje kunt aanvragen.
ik ben er vanuit gegaan dat het om een gratis proefpakket ging.
nu heb ik een rekening gekregen van €59,95 en beroepen zij zich, in de factuur, op hun algemene voorwaarden.
deze heb ik nú, dus achteraf, gevonden en gelezen en vind ik dat ik misleid ben. 
in artikel 4 punt 3 wordt aangegeven dat het voor de consument duidelijk moet zijn in het aanbod, wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. deze zijn mijns inziens niet duidelijk.
de inhoud van de verpakking ben ik aan gebruiken, dus ik kan volgens de klantenservice van detoxformule geen beroep doen op de terugstuur mogelijkheid binnen 14 dagen. heeft u ervaring met dit bedrijf en heeft het zin mij tegen hun algemene voorwaarden te gaan verdedigen?
(achteraf lees ik via google dat heel veel mensen zich opgelicht voelen door dit bedrijf, maar dat is achteraf helaas.)
2. helaas heb ik de factuur van de eerste zending niet ontvangen of opgemerkt en gewist, en ontving ik een tweede herhalingsfactuur via noreply-billink, die ik ook niet herekend heb binnen mijn mails. daardoor dacht ik nog steeds dat ik een gratis proefpakket aan het gebruiken was en heb ik er voor mijn dochter ook 1 besteld. op haar gegevens. zij waarschuwde mij vervolgens toen zij een mail ontving van detoxformule (en dus niet van noreply-billink) dat er een factuur stond van €59,95 voor dit pakketje.
ik ben gaan bellen met de klantenservice van detoxformule, en dit pakketje mag ik terug sturen. de dame van de klantenservice zag in mijn gegevens dat ik het eerste pakketje ook nog niet betaald had. (op deze manier kwam ik daar achter).
nu heb ik retouradres gekregen waar ik pakketje 2 naar terug moet sturen. zij adviseren dit aangetekend te retoureneren. ik heb weer via google gekeken of mensen hier ervaring mee hebben, en wat blijkt, het postbusnummer is van een kinderdagverblijf in baarn. ik heb het nummer van dit dagverblijf  2x gebeld maar ik word na enige tijd doorverbonden met de voicemail van het dagverblijf.
mijn vraag is nu, doe ik er goed aan dit tweede pakketje toch aangetekend op te sturen naar dit postbusnummer? graag uw advies/hulp.


met vriendelijke groet,


ingrid