Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

br
brac37 - 16-02-2017 20:04:32
Auto & Vervoer

Fietsenmaker zonder verantwoordelijksheidsgevoel

Een fietsenmaker die zich niet verantwoordelijk voelt wanneer hij dat wel is, kan vervelend zijn voor de consument, maar ook voor hemzelf, omdat hij dan als onbetrouwbaar en niet integer wordt gezien, oftewel geen aantrekkelijke zakenpartner is.

het gaat om het volgende. ik had de fiets weggebracht voor een check-up, en een dag na teruggave kwam ik erachter dat de oplaadbare batterijen in het achterlicht waren gedegradeerd tot alkalinespul. daarmee heeft de fietsenmaker twee fietsonderdelen (de twee batterijen) ondeugdelijk hersteld.
de normale herstelprocedure voor lege oplaadbare batterijen is immers het opnieuw opladen ervan.

nu kan ik mij voorstellen dat de fietsenmaker dat niet wilde/kon doen (bang ze te beschadigen door verkeerd laden/geen laadapparaat beschikbaar), dus daarom dien je als consument mijns inziens ook vervanging door alkalinespul accepteren als redelijk alternatief, mits de lege oplaadbare batterijen ook teruggegeven worden. zonder dat laatste heb je een onredelijke handelswijze, en die hoef je niet te pikken.