Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ek
ekn1967 - 21-04-2017 19:58:48
Geldzaken & Recht

Dreigende taal van Usenet

ik zie een heleboel oude topics over usenet, maar eigenlijk niets actueels. eind 2016 ben ik dan uiteindelijk in de usenet val getrapt.

op 4 december ging ik een gratis proefabonnement bij usenet aan. dezelfde dag heb ik dit opgezegd, omdat het enige dat ik downloadde virussen waren. 

ik heb via de applicatie direct in het nederlands opgezegd, immers de applicatie is ook in het nederlands.

een dag later kreeg ik een email waarin werd verteld dat er geen support in het nederlands wordt gegevens, alleen in het engels en duits. ik heb direct op die email geantwoord, en alsnog met alle argumenten mijn opzegging in het engels gedaan.

gevolg. geen reactie meer, maar betalingsherinneringen. wederom een mail gestuurd. het enige dat usenet roept is dat de regels duidelijk zijn en dat ze het volledige bedrag blijven opeisen. na mijn laatste reactie in februari 2017 niets meer gehoord, tot in maart een brief van teschinkasso op de mat ligt.

veel heen en weer mailen met usenet, maar ook met teschinkasso. usenet geeft geen duimbreed toe, en blijft maar hameren op de regels en op hoe duidelijk het wel niet is dat support alleen in het nederlands wordt gegeven.

ook blijven ze bij hoog en laag beweren dat ze mijn engelstalige opzegging niet hebben ontvangen. achteraf als ik mijn engelstalige opzegging, het antwoord dat ik gaf op de email die ik van support kreeg, teruglees, staat er in kleine rode lettertjes onderaan de supportmail dat antwoorden niet mogelijk is omdat de supportmail van een "noreply emailadres afkomt. bizar dus, een supportmail ontvangen waarin wordt aangegeven dat support in het nederlands niet mogelijk is, en daar niet op kunnen antwoorden. nee, dit kan alleen via het contactformulier.

alsof ik nog de applicatie of de website van usenet wil opstarten met al die virussen die worden aangeboden.

ik krijg van teschinkasso nog uitstel tot 21 april 2017, vandaag dus om de oorspronkelijke rekening van € 85,41 verhoogd met € 65,40 aan kosten te betalen. ondertussen blijf ik in gesprek met usenet, die totaal niet meedenken. het antwoord blijft hetzelfde standaard antwoord, "de regels"...... en daar zou ik voor hebben getekend, niet dus.......

dan de kosten van het incassobureau, dit gaat ook nergens over. een verhoging van € 65,40. dat is een verhoging van ruim 76% van de oorspronkelijke nota. in nederland is het sowieso al verboden om zulke exorbitante incassokosten te rekenen. ook van opmerkingen daarop trekken ze zich helemaal niets aan.

de incassokosten zijn als volgt opgebouwd:

- rente € 0,40
- aanmaningskosten/uitgaven krachtens art. 280, 286 bgb € 11,00
- verzoeningsvergoeding, krachtens art. 4 al. 5.......... € 45,00
- post- en telecommunicatievergoeding € 9,00

als ik op diverse klachtensites kijk zie ik continue dezelfde klachten. usenet pakt op deze manier heel veel mensen die hun applicatie gratis wil uitproberen. ze weten ook absoluut dat ze alleen maar slechte kwaliteit vol met virussen leveren. ze blokkeren de normale toegang tot hun supportafdeling, en persen je dan onder dwang af met extreme kosten.

ze trekken zich niets aan van rechtstreekse klachten. onderhandelen, zoals in nederland gebruikelijk is (mocht een vordering terecht zijn, wat deze absoluut niet is) accepteren ze niet. betaling in termijnen, omdat je zo onder druk wordt gezet, dat je haast wel wordt gedwongen te betalen, accepteren ze ook niet. dit bedrijf stelt zich keihard op, en oefenen door hun manier van terug communiceren zeer dwangmatige druk uit.

wat staat me te doen? kan ik hier nog wat tegen doen? zowel usenet als hun incassobureau overtreden volgens mij duidelijk de nederlandse wetten, daar waar het gaat om incasso, nog los van het feit of de vordering wel of niet terecht is. in mijn ogen onterecht. 

kan ik dit nog bestrijden? kan ik nog actie ondernemen?