Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Je
JenniferWinkels - 28-05-2017 19:57:20
Huishouden & Energie

Ik betaal te veel voor mijn gas

Goedeavond,

ik stel hier mijn vraag omdat ik ten einde raad ebn en ik niet weet wat ik nog kan doen. 
3 jaar geleden ben ik verhuis naar mijn huidige adrse, een appartement van 80m³. 
ik woonde hier samen met mijn partner en was in het eerste jaar onder contract bij eneco, 
hier betaalde ik netjes €150 euro per maand en aan het einde van het jaar kreeg ik nog € 120 euro terug. 
het 2e jaar ben ik over gestapt naar oxxio omdat zij een mooie aanbieing voor mij hadden. 
a fijn, contract aan gegaan moest weer € 150 euro betalen voor een 3 jarige contract en je kreeg er destijds een ipad bij. 
tot mijn eind rekening kwam en ik mij kapot schrok € 700 bij betalen. ik heb contact gezocht met oxxio en ze zeiden dat het waarschijnlijk kwam
door de koude winter. a fijn, vol van vertrouwen het geaccepteerd en betaald. 
nu het derde jaar heb ik afgelopen februari mijn jaarnota weer ontvangen, bij te betalen € 1,135. 
schrok mij kapot en weer contact gezocht met oxxio die hadden geen idee waar het vandaan kwam. 
de bruijn ingeshakeld om mijn meter te laten controleren, bleek geen lekkage aanwezig. 
het enige wat ik kon doen was mijn meter te laten ijken, maar mocht er dan niets met je meter aan de hand zijn zijn de kosten van € 700 a € 800 euro voor jezelf. dat wilde ik dus niet, dus heb maar weer betaald. en snel overgestapt naar de eneco. 
nou raakte ik in gesprek met mijn buurvrouw en die bleek er ook vee llast van te hebben gehad, toeval? 
nu was ik van de week in de volle zon bezig in huis en ik liep langs mijn kachel waar ik mij nog net niet aan verbrandde. 
ik dacht huh kachel aan? ik naar de thermostaat, staat gewoon op 11 graden. 
alle radiatroren zouden dus uit moeten staan, vervolgens krijg ik een paar dagen een app van mijn buurvrouw met hetzelfde probleem. 
ik mijn best gedaan om meerdere mensen ik het appartementen complex te vragen of zij hier last van hebben gehad. 
en ja, mijn buurvrouw van een deur verder op heeft ook flink bi moeten betalen omdat de kachel maar bleef branden terwijl haar thermostaat op 17 graden staat. 
nu gaan wij dus morgen contact opzoeke nemt de woningbouw en de bruijn, maar is eer een mogelijkheid om deze kosten te verhalen op het moment at mijn ketel dus gewoon kapot is geweest? 
de bedragen die ik nu heb meten betalen heb ik niet verbuikt, sterker nog mijn gas staat vrijwel nooit aan. 
ik zou raag mijn geld terug willen zeker omdat dit niet voor mijn verbruik is geweest. 
is er iemand hier met dezelfde ervaring, en waar zou ik dit op kunnen verhalen? 
groetjes jennifer winkels