Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

MV
MVD16 - 24-06-2017 19:50:49
Geldzaken & Recht

Berekenen arbeidsomvang

Ik heb een contract voor minimaal 13 uur per kwartaal bij een payroll bedrijf. nu ben ik helaas twee weken geleden ziek geworden. ik krijg dit doorbetaald aan de hand van mijn arbeidsomvang. omdat ik gevarieerd werk berekenen ze mijn arbeidsomvang door het gemiddelde te nemen van de afgelopen 13 weken. ik bouw ook adv en vakantie-uren op. nu werk ik meestal 32 uur, als ik dit niet werk dan laat ik het aanvullen met adv of vakantie-uren, zodat ik altijd netjes uit kom op 32 uur.
nu heb ik geen 32 uur uitbetaald gekregen, maar minder omdat ze nu zeggen dat voor het bepalen van je arbeidsomvang uitbetaalde adv uren niet mee tellen, maar alleen gewerkte uren en opgenomen vakantie-uren. ik ben vorig jaar ook een keer ziek geweest en toen rekende ze de adv uren wel mee. 
ik heb dit uitgelegd aan het payroll bedrijf, maar ze zeggen nu dat voor het bepalen van de arbeidsomvang adv uren niet meetellen. weet iemand hoe dit zit? ik kan het zelf nergens terugvinden op internet of in het wetboek.

het enige wat ik kan vinden is dat als je ziek bent je wel vakantie-uren opbouwt, maar geen adv uren. maar dit staat los van bovenstaand.