Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

To
TomBertholet - 17-07-2017 23:21:27
Auto & Vervoer

Check in

Graag wilden wij op vakantie naar kaapverdie dus na een online zoektocht kwamen we uit bij kras.
we hadden gekozen om op 30 juni 8dgn naar kaapvdie te gaan.
wij hebben bij het boeken al onze gegevens opgegeven waaronder ook de gegevens van mijn paspoort, die van mijn vrouw en de identiteitskaart van mijn zoon. na al deze gegevens ingevuld te hebben was onze reis definitief. 
alle reisbescheiden kregen wij via mail. de dag voor vertrek hebben we geprobeerd online in te checken om zeker te zijn van stoelen naast elkaar maar deze waren al voor ons gereserveerd. eenmaal op de luchthaven aangekomen hebben wij ingecheckt bij de balie en onze bagage afgegeven (dit was zo'n 3 uur voor vertrek).
toen we eindelijk (als eerste) konden gaan boarden werd een nachtmerrie werkelijkheid.
onze zoon werd gewijgerd omdat hij alleen een identiteitskaart tot zijn beschikking had en je hier niet mee mag reizen buiten de eu.
het personeel gaf aan dat de persoon aan de check-in balie een grote fout had gemaakt en ons meteen had moeten verwijzen naar de douane voor een nood paspoort zodat we nog mee konden met onze vlucht.
helaas was dit niet het geval en konden we onze koffers bij de bagageband weer ophalen.
na 2 uur eindelijk onze koffers te hebben bemachtigd liepen we naar de tui balie om daar de opties te bespreken om alsnog in kaapverdie te komen.
de eerste vlucht naar kaapverdie vanaf schiphol was helaas pas op 7 juli dus kwam de baliemedewerker met een alternatief om de dag erna vanaf brussel te vertrekken.
aangezien we geen andere keuze hadden hebben wij maar deze optie gekozen en moesten hier €420 voor betalen.
meteen erna hebben wij een noodpaspoort gehaald bij de douane, dit was in soechts een half uur klaar.
vervolgens  meteen contact opgenomen met kras om de situatie uit te leggen en te vragen of kras ons in de kosten zou tegemoet komen omdat we naar onze mening toch met de vlucht hadden mee gekunt wanneer het personeel aan de check-in balie ons meteen had doorgestuurd naar de douane. 
kras antwoorde zonder overleg met een nee, zij vonden het 100% onze eigen schuld en we hadden ons beter moeten informeren.

graag vernemen wij uw mening over deze situatie.....
alvast bedankt!