Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Sa
Sangroen - 22-07-2017 13:33:26
Geldzaken & Recht

Hoe dit conflict met Divoza oplossen?

ruim een jaar geleden kochten wij een paar rijlaarzen van het merk mondoni type kendal. de laarzen gingen na een jaar kapot en om die reden kochten we nieuwe op 25 april 2017.
na 3 dagen liet het leer op de laars los, iets dat ik vrij snel schriftelijk bekend gemaakt heb. de klantenservice reageerde op voorhand dat het onze eigen schuld wel moest zijn.
op 8 mei hebben we de laarzen omgeruild voor een ander paar dat na 2 weken niet alleen deze klachten vertoonde, maar ook nog eens wit kleurt (net of het nepleer is en de laklaag weg gaat), daarnaast is een stuk van het leer gaan bobbelen net of het onder druk van een hoge temperatuur heeft gestaan. divoza geeft weer aan niks te kunnen doen. het advies was om de laarzen op te sturen en daarom heb ik bij een plaatselijk bedrijf andere rijlaarzen voor mijn dochtertje gekocht. ze zou ze wekenlang kwijt zijn volgens de klantenservice van divoza en dat is niet praktisch omdat zij ook wedstrijden rijdt.
uiteindelijk zijn wij niet alleen naar staphorst gereden om de laarzen te laten zien, maar werden ook weer terug gestuurd naar leek terwijl de klantenservice in leek juist had gezegd dat het probleem in staphorst opgelost zou worden.
als we daar toen andere laarzen hadden gekregen waren wij daar waarschijnlijk mee accoord gegaan. divoza blijft ondanks dat we de laarzen in leek hebben af gegeven en de koop schriftelijk hebben ontbonden volharden in hun standpunt.(dit heb ik later na ons bezoek van 6-7 aan leek gedaan)
toen wij op 6 juli in leek waren zei de verkoopster dat de laarzen met een witte uitslag aankomen en gepoetst worden zodat ze er keurig uit zien in de winkel. na overleg met de klantenservice is afgesproken dat zij de laarzen naar hun fabrikant in portugal zouden sturen en dat ik geld zou krijgen als zij de laars kunnen reclameren.
na mijn email dat ik de koop ontbind, kreeg ik een email terug dat zij de laarzen terug sturen naar ons. de laarzen zijn niet in portugal geweest omdat het intern bekeken kon worden volgens meneer d.
na het eerste paar zijn wij bij meerdere schoenmakers geweest die konden bevestigen dat wij geen schuld hebben aan de toestand waar in de laarzen zich bevinden .
de andere laarzen van mijn dochter (gezien de situatie heeft zij 2 paar gekregen) zien er , ondanks dat zij dagelijks intensief gebruikt worden goed uit. de laarzen van divoza werden maar 3x per week gedragen. dit mede doordat het nog geen vakantie was en doordat zij toen niet 2 paarden reed maar 1.
het allereerste paar rijlaarzen van divoza hebben we ook nog thuis. ook daar had het leer niet los gelaten.
voor de mondoni type kendal rijlaarzen hebben we 169.95 euro betaalt en ik wil dat geld terug.
welk advies hebben jullie, naast mijn klacht, voor mij?
op de foto is 1 van de laarzen die gekocht zijn op 25 april jl te zien. de laarzen zijn dan 3 dagen in ons bezit. in de winkel is er niets van te zien of voelen, maar die witte uitslag doet vermoeden dat de laarzen verkeerd opgeslagen worden of verkeerd getransporteerd