Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Product niet geleverd, alsnog betalen?

beste medeconsumenten,

een aardige tijd geleden (vorig jaar december inmiddels!) heb ik een korset (waist trainer) besteld op de webwinkel genaamd lady habits (www.ladyhabits.com) . de winkel leek me betrouwbaar genoeg (o.a. goede reviews, redelijke prijzen; dus niet 'too good to be true', en met transparante website). echter werd het product maar niet geleverd. raar, want ze bezorgen middels postnl. daar verwacht je meer van.


 


na per email contact te hebben gehad (binnen enkele dagen), bleek dat het bezorgadres niet klopte. dit was natuurlijk nog tot daar aan toe, maar na dit te hebben gecorrigeerd, werd het product nóg niet geleverd. en na erover te hebben gemaild én telefonisch contact te hebben gehad, nog steeds niet (deze fase nam enkele weken in beslag).


 


echter voerde de webshop gek genoeg tóch een afleverbewijs (screenshot) aan van postnl waarin inderdaad stond dat mijn bestelling afgeleverd zou moeten zijn. dit bericht kreeg ik ook te zien na het invullen van mijn track & trace code op de postnl website. na hierover telefonisch contact te hebben gehad met postnl bleek echter dat dit afleverbewijs niet klopte, zoals ook bleek uit het feit dat ik uiteraard niets geleverd had gekregen, noch een 'niet thuis bericht' in mijn brievenbus vond. postnl gaf aan dat het product in werkelijkheid diemen (waar het bedrijf gevestigd is) zelfs niet eens verlaten had, en dat het weer was geretourneerd naar de webwinkel. helaas was hier dan weer geen schriftelijk bewijs van te krijgen. dit gaf ik dan weer aan bij de webwinkel; en de eigenaresse gaf heel begripvol en vriendelijk (dit maakt de hele gang van zaken juist zo vreemd!) in een telefonisch gesprek aan het nu toch écht recht te zullen zetten; en, heel belangrijk, de lopende vordering van klarna (ik had gekozen voor de achteraf betalen optie), in te trekken.


 


hierop vertrouwende gaf ik de webwinkel dus weer ruim de gelegenheid (max. 30 dagen) om het product alsnog na te zenden. helaas werd de vordering niet ingetrokken en, u raad het al, overgeheveld naar een incassobureau (eerst segoria, daarna incassopartners.nl) en het product werd tot op heden, nog altijd niet geleverd ondanks mijn herhaaldelijke verzoeken en emails. 


 


de verstreken tijd tussen december vorig jaar en heden ten dage is ten dele te wijten aan de trage responstijd van de webwinkel en hun slechte bereikbaarheid, en aan mijn eigen lichamelijke conditie. ik ben namelijk chronisch ziek en kon dus niet altijd even snel reageren; wat dus frustrerend genoeg leidde tot het overdragen aan het tweede incassobureau..


 


echter heb ik steeds alle betrokken partners naast de webwinkel (klarna, segoria, incassopartners) in detail op de hoogte gehouden van de feiten en het gebrek aan handelen van de webwinkel; maar dezen verwezen mij begripvol doch vruchteloos steevast door naar de onresponsieve webwinkel zelf. ondertussen lopen de incassokosten hoger op, en wordt er nu gedreigd met een gerechtelijke procedure ondanks de bekende situatie. uiteindelijk hebben mijn schoonvader en ik een aangetekende 'in gebreke stellingsbrief' opgesteld, en deze naar de webwinkel gemaild, geappt via de messenger app op facebook waar deze ook actief is, en zal deze eveneens morgen per post worden verstuurd. 


 


 


mijn vraag aan jullie is nu en bij deze: welke andere stappen kan ik nog meer ondernemen in deze (aardig vervelende) situatie?


hoe sterk is mijn positie als het daadwerkelijk tot een rechtszaak komt? sta ik in mijn recht? dien ik de incassokosten/aanmaningen te betalen?


 


 


jullie adviezen en inzichten worden bij voorbaat enorm gewaardeerd!!!