Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Samiraawr
Samiraawr - 22-03-2020 19:27:58
Geldzaken & Recht

All inclusive hotel weigert geld terug te geven.

op 26 februari 2020 heb ik een last minute midweek geboekt naar preston palace voor vier personen.

16 maart 2020 kreeg ik een e-mail van hen met de mededeling dat preston palace tot en met 6 april gesloten zou zijn. hotels hoefden van de overheid nog niet dicht, nu nog steeds niet geloof ik. dit hebben ze zelf besloten.

er werd toen gezegd dat ik het gratis mocht verzetten naar een andere datum maar dat het verschil in prijs nog berekend zou worden. ik heb toen rondgekeken tot en met oktober 2020 en alles was gemiddeld zo'n €200 - €400 duurder. ook heb ik de voorwaarden van de annuleringsverzekering nagekeken. daar staat niets in wat mij zou moeten dekken nu met het corona virus dus dat had ook 0,0 nut gehad als ik die wel had.

de dag erop krijgt mijn partner te horen dat hij de komende zes weken op non actief wordt gezet en wij dus zijn inkomen niet hebben. daar bovenop is een van de andere gasten die met ons mee gaan een zuster en die moet nu voor de komende maanden altijd beschikbaar zijn.

ik heb dit bij preston palace uitgelegd en verteld hoe belangrijk dat geld nu ineens voor ons is. zij boden mij toen een voucher aan voor zes maanden. alsof ik binnen die zes maanden wel ineens 400 euro extra heb na alle ellende wat dit met zich meebrengt. "misschien komt er nog een leuke aanbieding..." was het antwoord. misschien is preston palace wel failliet over 4 maanden!

ik heb toen voor de tweede keer gevraagd of ik mijn geld terug kan krijgen. zij hebben besloten het hotel dicht te gooien, hoe kan dit dan mijn verantwoordelijkheid zijn om de consequenties te dragen? 

nu ontvang ik net ook van preston palace een e-mail waarin zij de boeking annuleren.
kan ik mijn geld terug eisen? normaal gesproken zou ik genoegen nemen met een compromis maar in deze situatie en uitkijk op geen ander moment te kunnen gaan wil ik toch gewoon het volledige bedrag terug.