Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ma
Marydekruijf143 - 10-04-2020 13:37:27
Winkels & Webshops

Afhaalkosten bij ophalen van online bestelling, mag dat

Ikea berekent kosten voor het afhalen van produkten in een vestiging naar keuze. ik heb vanmorgen een bestelling afgehaald in het filiaal in utrecht. ik wist al dat ik daar € 9,99 voor moest betalen, maar had bedacht dat ik de medewerker daar zou vragen wat het idee achter deze kosten zijn. ik heb nog nooit iets hoeven te betalen als ik er voor kies een online-bestelling in een winkel af te halen. dat is altijd gratis.
het is overigens wel zo dat beneden de 23 kg het afhalen € 2,99 kost.
deze medewerker verteldde mij dat normaal gesproken de klant zelf zijn produkten uit het magazijn verzameld en dat nu de magazijnmedewerkers dit moeten doen. en dat daar een vergoeding voor wordt geheven.
ik heb hier toch moeite mee. ik neem aan dat door de sluiting een groot deel van het personeel niet aanwezig is. het personeel dat nu dus moet verzamelen heeft toch gewoon salaris!? waarom moeten de "online-bestellers" extra betalen voor de verschuiving van werkzaamheden.  ik ben alles bij elkaar (melden, wachten, afhalen, in auto laden) zeker 20 minuten in de spciale afhaalruimte geweest. daar waren zeker 35 andere mensen gedurende mijn aanwezigheid. ik denk dat de ene helft onder en de andere helft boven de 23 kg zat. dan krijg ik ongeveer deze berekening : 18 x € 2,99 = € 53,82 / 17 x € 9,99 = € 169,83, samen iets minder dan € 225,00. dat zou dan betekenen bijna € 675,00 per uur. ik vind dat persoonlijk erg veel als dat bovenop het normale salaris van de magazijnmedewerkers zou komen. ik neem dan ook aan dat het antwoord van de baliemedewerker niet klopt. is hier niet gewoon sprake van een verkapte prijsverhoging?  ik ben ook benieuwd of dit wettelijk is toegestaan.