Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

GM
GM84 - 14-01-2021 11:27:47
Geldzaken & Recht

Automatisch incasso stopzetten fit for free

Beste mensen,

ik sport al geruime tijd bij fitforfree. door de huidige lockdown zijn deze echter 5 weken gesloten, met nu natuurlijk een verlenging van 3 weken. op het voorjaar werd gedurende de lockdown netjes mijn abonnementsgeld stopgezet. tot mijn grote verbazing was dit nu echter niet het geval en is het enkele dagen geleden gewoon afgehouden.

in hun mail geven ze aan dat je na het stopzetten van je abonnement de gemiste weken gratis door kon trainen. dit is voor mij echter geen passende oplossing daar ik in de tussentijd verhuisd ben en graag wat korter bij huis wil gaan trainen. ik heb het abonnement inmiddels dan ook stopgezet maar met de wettelijke opzegtermijn van 1 maand zal in februari nog 1 laatste verplichte incasso volgen. let op: ook in deze periode zal ik geen gebruik kunnen maken van hun diensten. dit voelt natuurlijk een beetje als zout in een open wond strooien. ik heb tegen die tijd namelijk reeds 8 weken betaald voor een dienst welke ze niet hebben kunnen leveren. een rondje internet alsook mailcontact leert me dat ze me geenzins financieel tegenmoet zullen willen komen.

nu zat ik er aan te denken om de betaling te storneren. echter, sta ik hiermee wel in mijn recht? lijkt mij namelijk dat ze het hier niet bij zullen gaan laten zitten. bezint eer ge begint zullen we maar zegen!

met vriendeijke groet,

guido.