Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Is
Isabelnnn - 11-02-2022 21:06:43
Winkels & Webshops

Moet “juwelier” Lucardi geld terug geven na kapotte ring

Vorig jaar rond nieuw jaar heb ik een ring besteld bij lucardi de 14 karaats geelgouden damesring met zirkonia" deze ring ging na een paar maanden al deukjes vertonen en was een paar maanden daarna zo vervormt dat de ring op en paasei leek. ik ging dus naar een lucardi winkel voor een oplossing. eerst zei de verkoopmedewerkster dat het draagschade was en dat ik waarschijnlijk een zwaar voorwerp op de ring had laten vallen, wat absoluut niet het geval was. ook viel de ring buiten de 6 maanden garantie maar wou ze wel een uitzondering maken. omruilen of een cadeaubon. toen heb ik op advies van de verkoop medewerkster een andere 14 karaat ring gekocht omdat "deze ring dikker is en ook uit meer goud bestaat waardoor deze ring niet gaat vervormen". dit betekende wel dat ik 100 euro moest bijbetalen, wat ik deed omdat ik vertrouwen had in wat de verkoop medewerkster zei. nu 8 maanden na aankoop is er precies hetzelfde met deze ring gebeurd. ik ben extra voorzichtig met de ring omgegaan afdoen voor schoonmaken, slapen, klussen, werken enz. en precies hetzelfde is gebeurd. ik ging dus weer terug. hetzelfde verhaal van draagschade en je hebt er iets raars mee gedaan want dit gebeurd nooit (wat niet waar is want ik heb meerdere reviews op internet gevonden waar ringen van lucardi vervormen). de ring viel weer buiten het garantietermijn maar ze wilde wel weer een uitzondering maken. opnieuw ruilen of een cadeaubon, hier ben ik niet mee akkoord gegaan. ik wil mijn geld terug en een ring bij een juwelier kopen die wel van goede kwaliteit is en niet binnen een halfjaar begint te vervormen. het lijkt me namelijk niet dat een juwelier producten mag verkopen die dit doen er wordt namelijk ook nergens vermeld op de site of de winkel dat de ringen gaan vervormen en deukjes krijgen. je word belazerd en beschuldigd van het liegen over hoe goed je met een product omgaat en dat je er "echt wat raars mee hebt gedaan" waar je bij staat. nu is mijn vraag kan ik geld terug eisen in plaats van de cadeaubon od het omruilen? er zit namelijk 30 dagen niet goed geld terug garantie op de producten, hierna geld de garantieperiode waarbij je een cadeaubon kan ontvangen of kan omruilen. maarja de ring vervormt natuurlijk niet binnen 30 dagen kan ik mijn geld terug eisen?