Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

JMulderrr
JMulderrr - 21-04-2022 13:37:49
Winkels & Webshops

Albert Heijn: Geen korting zonder bonuskaart maakt ons data-slaafjes

Hallo,

steeds vaker als ik bij de kassa van een albert heijn ben en ik mijn ah bonuskaart niet bij me heb wordt er gezegd dat de persoon achter de kassa geen korting mag geven (door hun eigen bonuscode in te voeren) omdat dit beleid is. ik vind dit echt bizar. er is korting, dus geef gewoon die korting, zonder dat al ons consumentengedrag moet worden opgeslagen en worden geprofileerd, zoals ze bij bigtech bedrijven zoals faaceboek doen. is het verzamelen van data voor albert heijn echt zo belangrijk om zulk kwalijk en klantonvriendelijk beleid te voeren? het feit dat er geen identiteit hoeft te worden gekoppeld aan de kaart is natuurlijk geen excuus omdat ook op deze manier consumenten worden geprofileerd en hun data wordt opgeslagen. verder is het simpelweg absurpt dat consumenten geen korting krijgen als ze dit onnozele pasje of appje niet hebben.

groeten,
j. mulder