Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Av
Avbeuzekom - 28-09-2023 12:10:31
Geldzaken & Recht

Levering BCC geannuleerd

Ik heb een bestelling via de webshop bij bcc geplaatst. het product was echter niet leverbaar door bcc, daarop kreeg ik bericht dat men binnen 7 dagen het bedrag terugstuurt. echter in die periode heeft bcc surseance van betaling aangevraagd en betaald men mij dus niet terug. bcc geeft aan dat er een vordering gedaan moet worden bij de curator.
echter je kunt nog steeds on-line  bij bcc bestellen. dit zou toch niet mogelijk moeten zijn.
om dit wel toe te staan zou men een leveringsverplichting moeten hebben of eenterugbetalingsverplichting, immers men kan op deze manier producten evrkopen zonder dat men levert. dan sta je als consument in je hemd. je mag achteraan aansluiten bij de vorderingen. resultaat, geld kwijt.

als je contact opneemt zegt men niets te kunnen doen. dat kan men zeker wel, door of het product te leveren, of het terug te betalen, immers het is geen geld van bcc, immers er is afgezien van de order. ik raad dan ook iedereen aan om niets meer te bestellen, cq pas te betalen na aflevering.

wat is hier tegen te doen? kan men als consument zorgen dat er of wordt terugbetaal;d in een drgelijke situatie of dat bcc geen producten meer mag verkopen? ik vind dit bijna een vorm van oplichting.