DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten
Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen meter verder. HOE NU VERDER gevraagd aan DPD. Geen reactie. Dat 3x herhaald en nu 2 weken later nog zonder enige reactie. In telefonisch contact met Customer Service DPD bleek dat zij voor schademeldingen niets konden doen dan dat ik dat via een webformulier kon melden (wat ik dus al 2 weken geleden gedaan had). Het lijkt erop dat DPD zijn primaire verantwoordelijkheid ontloopt door mijn schadeclaim dood te zwijgen en verder contact moeilijk zo niet onmogelijk te maken. DPD is niet alleen respectloos naar klanten maar ook wettelijk fout bezig. VOOR MIJ NOOIT MEER DPD.
U moet klagen bij de verkoper/verzender, die is verantwoordelijk voor een goede ontvangst bij u thuis. U heeft helaas geen invloed op de verzender die de verkoper gebruikt.
Klopt uiteraard als het pakket voor ts bestemd was maar ik twijfel of het een pakje verzonden áán of dóór ts betreft, er staat nl: Een verzending VAN mij via DPD is beschadigd aangekomen".
Oeh, je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben, ben ik ook op het verkeerde been gezet. Veranderd het zoverre dat TS dan verantwoordelijk is voor de verzending en als hij de spullen niet heeft verzekerd er niets te claimen valt bij DPD, en al helemaal geen schade want dat wordt per definitie afgedaan als ondeugdelijke verpakking. Er valt enkel schade te claimen als je de waarde hebt verzekerd.
Het antwoord staat er al en ik wil benadrukken dat dit niet specifiek is voor DPD, dit geldt voor alle vervoerders. De verzender is opdrachtgever en heeft een contract met de vervoerder, die geen garanties aan de opdrachtgever geeft tenzij die de waarde verzekerd. De klant heeft recht op een goed product en het is aan de verkoper om daarvoor te zorgen en deze kan dan ook de schade claimen bij de verzekeraar, mits hij een verzekering heeft afgesloten natuurlijk. Natuurlijk niet is meer waarschijnlijk want men neemt gewoon het risico..
U bent als verzender zijnde verantwoordelijk voor een deugdelijke verpakking van het te verzenden goed, de ontvanger dient bij het in ontvangst nemen de verpakking op beschadigingen te controleren,
Zijn er beschadigingen zichtbaar dan dient de ontvanger het pakket te weigeren want als die dat niet doet gaat DPD er van uit dat het pakket in goede verpakkingsstaat afgeleverd is.
Als de ontvanger van het pakket aangegeven heeft dat het bestelde product beschadigd uit de niet beschadigde verpakking is gekomen zal de ontvanger dat aan moeten tonen middels een foto o.i.d. want bij verkoop tussen particulieren komt het wel vaker voor dat een product "beschadigd" aan komt terwijl dat niet het geval is.
Sorry maar wat is de relevantie van waar DPD vanuit gaat? TS heeft niets met DPD te maken en heeft met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet eens hoeven tekenen, heb ik in iedergeval nog nooit bij DPD. Als een leverancier niet kan aantonen dat de spullen in goede staat zijn afgeleverd is die gewoon verantwoordelijk en er is geen omgekeerde bewijslast. Bij particulieren geldt dat trouwens ook met dien verstande dat particulieren wel kunnen afspreken, moeten ze dan wel doen, dat het vervoer voor risico van de klant komt, niet dat de klant dan bij de vervoerder kan claimen of zo, die heeft als het niet goed aankomt dan simpelweg pech.
TS is de verzender.
Dat heb ik ondertussen begrepen, lezen blijft moeilijk.
overeenkomst is met dpd en volgens mij moet u daar dan ook zijn tenzij er iets anders in de voorwaarden vermeld is hierover..
TS is opdrachtgever/verzender dus moet zeker zelf bij DPD zijn, alleen zijn vervoerders niet aansprakelijk voor schade en verlies.
Dat is mooi, zij doen wel direct een verzekering in de prijs. Kwestie van claimen dan of in dit geval de zaak uit handen geven want men is blijkbaar niet bereid het op een civiele manier af te handelen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer