Leveringsvoorwaarden
Ik heb op 27 juni 2015 een aantal goederen gekocht bij baby en tienerstore in Sliedrecht. De autostoel hadden ze niet op voorraad. Deze zouden ze bestellen en ze hadden mij mondeling verteld dat ik binnen 3 weken mijn autostoel zou krijgen. Dit staat tevens op de bon. Na 2 weken heb ik nog niks ontvangen waarop ik besloot de winkel te bellen. Ik kreeg te horen dat het langer zal duren en de autostoel pas op 5 augustus door de leverancier geleverd kan worden. Ik ben op 7 augustus uitgerekend. Ik heb aangegeven dat ik de autostoel dan liever bij een zaak koopt die m deze week nog kan leveren. Nog geen uur later bel ik opnieuw en krijg ik iemand anders aan de lijn. Deze verteld mij dat de autostoel ook op 5 augustus niet geleverd kan worden en dat ik nog langer moet wachten. Dor vertraging bij de leverancier kan ik m pas in week 33 verwachten.
Bij baby en tienerstore kan het dus nog een aantal weken of misschien wel maanden duren voordat ik iets ontvang, aangezien de afgesproken levertijd nooit bindend is volgens hun voorwaarden. Ik heb de bon getekend maar niet wetende dat ik zo lang moest wachten.
Als ik 'm wil annuleren kost mij dit 25% van de aankoopkosten (229€). Of ze willen mij een tegoedbon geven, maar daar heb ik niks aan want heb alles al gekocht wat ik nodig heb.
Ik zou graag willen weten wat mij rechten zijn. Zowel op de eerste als tweede data die zij mij doorgegeven hebben, kunnen zijn mij niet leveren wat zij mij beloofd hebben. Dit kan toch niet zomaar? Wie kan mij hierbij helpen?
Beste ekje,
zie ook de link in het antwoord van edrick3, u kunt de koop ontbinden.
Ondanks dat de winkelier er wellicht weinig aan kan doen had u, zoals u zelf ook al aangeeft, de koop nooit aangegaan als de levertijd veel langer dan de afgesproken 3 weken zou zijn. Deze 3 weken staan ook op de bon vermeld en daarmee is het wel duidelijk dat deze zeer belangrijk voor u zijn en u derhalve op basis hiervan de koop kunt ontbinden.
Bij de ontbinding van de koop is de winkelier u verplicht om u uw geld terug te geven (en dus geen tegoedbon of zo). Een voorbeeldbrief voor het ontbinden van de koop, vind u hier.
Enne veel plezier voor straks alvast met het kleine wondertje.
Bedankt voor jullie tips. Ik heb telefonisch contact gehad en ik krijg mijn geld gelukkig terug.
[quote=ekje schreef op zaterdag 18 jul 2015, 17:36]Bedankt voor jullie tips. Ik heb telefonisch contact gehad en ik krijg mijn geld gelukkig terug.
Mooi zo!
Bedankt voor het terugmelden.
Nogmaals: voorspoedige bevalling.
Met vr.gr.
Als u de koop wilt ontbinden (dus zonder vergoeding van uw kant) dan kunt u het beste een ingebrekestelilng versturen. U doet dit door dat verkoper schriftelijk een laatste kans te geven om binnen een redelijke termijn van 2 weken het product te leveren en daarbij te vermelden dat u anders de koop ontbind.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Geachte forumleden,
Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....
Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?
Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Lees meer
Misleid bij hotel boeking
Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend.
Ver
...
Lees meer
Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?
Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.
toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-
Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer