de
door demi-finn Mar 12, 2015 om 16:06
Auto & vervoer

Ns stuurt incasso bereau

Vandaag een brief gekregen van incassobureau dat ik moet betalen voor mijn oude voordeeluren abonnement.
Ik bellen maar ik moest maar een bezwaar mail sturen dat gedaan toen de ns gebeld hier mijn verhaal gedaan dat ik in februari dit jaar gebeld had dat ik een rekening had van hun over mijn voordeeluren abonnement die ik vorig jaar had beëindigd nadat ik m verloren ben
de medewerkster kon in hun systeem niks terug vinden maar zei dat ze het met terugwerkende kracht zou beëindigen en dat ik niet hoefde te betalen.
Vandaag dus weer gebeld en toen vertelde een medewerker dat ik wel had moeten betalen
toen ik zei dat ik het saar niet mee eens was werd er zonder pardon de hoorn op gegooid .
ik weer bellen en weer een andere medewerker aan de lijn deze was vrienselijk en zei dat ik moest betalen en daarna een bezwaarschrift kon indienen.
Hem ook verteld dat ik niet van plan ben te betalen en dat de hoorn er zomaar werd opgegooid. Hun antwoord was dat ze daar het recht toe hebben

al met al heb ik inmiddels tig keren gebeld en steeds een ander verhaal gehoord wat moet ik nu doen

539 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2015 om 16:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u geen bewijs hebt van die opzegging, zult u moeten betalen.

de
door demi-finn - Mar 12, 2015 om 16:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ze hebben mij nooit een bevestiging gestuurd maar zeggen zelf ook ja mevr het staat idd in het systeem
ik zou een bevestiging toe gestuurd krijgen

emcede
door emcede - Mar 12, 2015 om 16:21
960 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=demi-finn schreef op donderdag 12 mrt 2015, 16:06]al met al heb ik inmiddels tig keren gebeld en steeds een ander verhaal gehoord wat moet ik nu doen
Stoppen met bellen! Dit soort zaken moet je niet telefonisch regelen maar via email of per brief.

ho
door hopetobehelping - Mar 12, 2015 om 16:42
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste demi-finn,

altijd op papier/email dit soort zaken. Als u een abonnement opzegt dan altijd een schriftelijke/email bewijs vragen. Als men een schriftelijk bewijs belooft en het komt niet er altijd achteraan gaan.

Hoop dat u beschikt over een gespecificeerde telefoonrekening zodat u in ieder geval aan kunt tonen dat u NS gebeld heeft (en wanneer en hoe vaak), deze bewaren uiteraard. Dat is geen bewijs, maar dat kunt u wellicht nog gebruiken om (via email of schriftelijk) nogmaals uw verzoek te doen aan NS om een bevestiging van uw opzegging van uw verloren voordeeluren abonnement te krijgen.

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2015 om 16:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als in het systeem staat dat u opgezegd hebt, krijgt u niet het advies dat u moet betalen en dan bezwaar maken.

zoekster
door zoekster - Mar 12, 2015 om 16:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als ik u was zou ik deze klacht op de klachtenkommpas.nl van de consumentenbond zetten, dan gaat het vast allemaal wat sneller met de afwikkeling. Telefonische klantenservice heeft meestal zijn beperkingen.

klik HIER

edrick3
door edrick3 - Mar 12, 2015 om 17:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Betalen en dan bezwaar maken.

di
door diemenees - Mar 13, 2015 om 04:42
196 Antwoorden / 15 Vragen

Ik raad U aan voor dit geval naar forum.ns.nl te gaan en daar-ja, ook account, inloggen etc. Uw problem voor te leggen en te wachten (kan maandag worden, ze werken niet za/zo) tot een moderator van NS het oppakt. Ik volg dit forum al geruime tijd en er zijn vele dezelfde klachten. Er is blijkbaar heel veel misgegeaan ooit met overzetten van oude computerbestanden naar nieuwe, m.n. voor die VDU-kaarten.
Klachtencompas of OV-klachtenloket heeft pas zin als U er daar niet me ze uitkomt.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 13, 2015 om 14:17
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Maak sowieso een screenshot van het telefoontje, van de opzegging, dat moet nog gewoon in te zien zijn bij de provider. En eentje van jouw 'mijnns' account (product overzicht), dat je het product nooit geladen hebt op je kaart.

Heb je in ieder geval iets van bewijs.