alfaromeo164
door alfaromeo164 Jan 9, 2014 om 17:40
Auto & vervoer

Omzetting voordeelurenkaart naar weekendvrij

NS heeft door eigen schuld het voor elkaar gekregen om 2 abonnementen op 1 ov-chipkaart te zetten. Het voordeelurenabonnement hebben ze bij overgang naar weekendvrij er niet afgehaald. Nu willen ze naast de betaling voor het weekendvrijabonnement ook de betaling voor het voordeelurenabonnement hebben voordat deze laatste er afgehaald zal worden. Het is toch belachelijk dat ik voor hun fouten moet opdraaien en telefoonkosten moet maken om mijn geld terug te krijgen. NS is wat betreft klantvriendelijkheid zeker geen koploper.

1039 15 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2014 om 17:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En wat is uw vraag?

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Jan 9, 2014 om 17:44
174 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op donderdag 9 jan 2014, 17:41]En wat is uw vraag?

het laatste stuk is weggevallen.

Mijn vraag is of er meer mensen zijn met dit probleem en wat bij hen de oplossing is?

diumenge
door diumenge - Jan 9, 2014 om 17:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Een abonnement moet je er volgens mij toch zelf afhalen, als een bestelling, bij een automaat? Hadden ze dat niet klaar gezet of ben je zelf niet naar de automaat gegaan om het abonnement te verwijderen?

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Jan 9, 2014 om 18:02
174 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=diumenge schreef op donderdag 9 jan 2014, 17:55]Een abonnement moet je er volgens mij toch zelf afhalen, als een bestelling, bij een automaat? Hadden ze dat niet klaar gezet of ben je zelf niet naar de automaat gegaan om het abonnement te verwijderen?

Dat is het nu juist, op de ov-chipkaart staat alleen de weekendvrij maar in hun administratie ook nog de voordeelurenkaart.

diumenge
door diumenge - Jan 9, 2014 om 18:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Kan je dan geen uitdraai maken van de producten op de kaart om aan te tonen dat dat product niet op de kaart staat?

zoekster
door zoekster - Jan 9, 2014 om 18:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ja, ik weet dat ze het zo doen. Eerst betalen om het vervolgens weer terug te storten. Heel vreemd allemaal.
Zet je klacht op klachtenkompas.nl daar is webcare van NS actief, meestal net iets slimmer dan de gewone klantenservice.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Jan 9, 2014 om 18:10
174 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=diumenge schreef op donderdag 9 jan 2014, 18:06]Kan je dan geen uitdraai maken van de producten op de kaart om aan te tonen dat dat product niet op de kaart staat?

In MIJN NS staan er 2 produkten op de kaart wat volgens NS niet eens kan, dat hebben ze telefonisch zelf toegegeven. Helaas is dit bij mij toch gelukt. Bij de automaat staat er maar 1 product op volgens het overzicht. NS houdt vol dat er 2 abonnementen zijn.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 9, 2014 om 18:23
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Scan de bevestiging van de brief van opzegging van jouw voordeelurenkaart eens in upload hem en zet hier 'n linkje (uiteraard adres en andere persoonsgegevens onzichtbaar maken).

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 9, 2014 om 18:26
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Overigens via ns.nl kun je ook digitaal contact met ze opnemen, als je bij Eva iets intoets met de strekking dat je per mail contact wil krijg je die optie. Allemaal zeer omslachtig en klantonvriendelijk, maar het gaat wel.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Jan 9, 2014 om 18:52
174 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 9 jan 2014, 18:26]Overigens via ns.nl kun je ook digitaal contact met ze opnemen, als je bij Eva iets intoets met de strekking dat je per mail contact wil krijg je die optie. Allemaal zeer omslachtig en klantonvriendelijk, maar het gaat wel.

ik heb via de virtuele medewerker meermaals een email gestuurd, echter nooit een reactie.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Jan 9, 2014 om 18:56
174 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 9 jan 2014, 18:23]Scan de bevestiging van de brief van opzegging van jouw voordeelurenkaart eens in upload hem en zet hier 'n linkje (uiteraard adres en andere persoonsgegevens onzichtbaar maken).

Als je naar een nieuw abonnement overgaat hoef je volgens de voorwaarden van ns niet op te zeggen, dit gebeurt automatisch. Klopt ook want bij het ophalen van het nieuwe abonnement is de voordeelurenkaart uit het overzicht bij de automaat verdwenen. Echter op mijn ns staat deze er nog in.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 9, 2014 om 19:11
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=alfaromeo164 schreef op donderdag 9 jan 2014, 18:56]Als je naar een nieuw abonnement overgaat hoef je volgens de voorwaarden van ns niet op te zeggen, dit gebeurt automatisch.
Duidelijk/correct. Maar hoe geeft de NS dan aan dat je nog moet betalen? Sturen ze brieven, schrijven het gewoon af etc.? En welke, letterlijke, reden/motivatie geeft de NS hierbij op?
Overigens wat ze aan telefoon zeggen, kun je maar beter met 'n korreltje zout nemen. Er hangt daar nu niet echt 'n sfeertje van 'wij zijn er om de klant te helpen'..

Het nadeel is 'n beetje wanneer je niet zou betalen ze gewoon het huidige abonnement ook stop zetten.. Echter ooit jouw geld weer terugkrijgen is vrijwel 'n onmogelijk opgave, dat hoef ik je niet te vertellen..

[quote=alfaromeo164 schreef op donderdag 9 jan 2014, 18:52]ik heb via de virtuele medewerker meermaals een email gestuurd, echter nooit een reactie.
Dat is overigens ook mijn ervaring, bij iets waarbij actie nodig is blijft het bijna altijd verdacht stil.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Jan 11, 2014 om 10:53
174 Antwoorden / 1 Vragen
0



Ik denk niet dat ze het huidige abonnement kunnen stopzetten omdat daar maandelijks gewoon voor wordt betaald.

zoekster
door zoekster - Jan 11, 2014 om 11:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Heb je je klacht al op de klachtenkompas.nl gezet?

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Feb 5, 2014 om 15:01
174 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb de klacht inderdaad op klachtenkompas.nl gezet. Helaas zitten er nietskunners zat bij NS. Ze hebben hun fouten toegegeven, alleen schort het aan terugbetalen van onterechte incasso's. Duurt eeuwen voordat ik mijn geld terug heb.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Murp - May 19, 2024 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering

Hoi iedereen,

Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.

Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie. ... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer