jo
door jojejo05 Jun 18, 2014 om 10:03
Auto & vervoer

Opgelicht

Mijn dochter heeft ook een kennismakingen geschenk besteld bij het bedrijf Royal Interactive NV of beter bekend als 'hebbespulletjes.nl'
En idd er lag zomaar en artikel in de bus dat niet besteld was. Mijn dochter had even niet de voorwaarde gelezen.
Het artikel aangetekend terug gestuurd en via de website haar deelnemen afgemeld.
Dat was dus goed gegaan. er was nog geen bedrag afgeschreven dus eind goed al ode. Geen spulletjes meer toe gestuurd gekregen of wel niets meer van het bedrijf vernomen.
Tot dat er op 28 mei '14 een brief van het CIB op de deurmat lag of wij ff het verschuldigde bedrag van hebbespulletjes wilde voldoen incl 40,- voor het CIB.
Omdat er al een aantal brieven en mails van het cib de ronden gaan dacht ik dus dat het om een fout ging. Nog ff geprobeerd een mailtje te sturen maar kreeg geen contact.
En ja vorige week weer een brief van het CIB dat ik binnen 3 dagen moest voldoen anders kont de deurwaarder langs die zijn kosten van min. 600,= eerst op mij zal verhalen en dan de rekening van het CIB.

Ik heb nu gezien dat er behoorlijk veel klachten over het bedrijf hebbespulletjes.nl zijn maar ook van het CIB.
Heeft iemand hier meer ervaring me en komt er zomaar een deurwaarder langs? of moet dit eerst voor de rechter die een uitspraak doet.
ik ben benieuwd.

4523 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 18, 2014 om 11:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Welbekend verhaal.

Lees dit eens, dan weet u wat u moet doen.

zoekster
door zoekster - Jun 18, 2014 om 11:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Er komt helemaal geen deurwaarder langs om 600 euro op u te verhalen. Daar moet toch echt een rechter aan te pas komen. Zonder vonnis is een deurwaarder machteloos. Staat het dan zo in de brief dat er een deurwaarder langskomt?

Maar dit is weer het gewone proefpakkettengajes. In de Algemene voorwaarden staat dat je aan vervolgzendingen vastzit, dat mag zo niet.

Maar al zou het wel zo mogen (is niet zo) dan nog houdt het bedrijf zich er niet aan.

Na de zichttermijn van 14 dagen op de kennismakingszending geeft u aan de zending en het lidmaatschap onder de hier beschreven voorwaarden onherroepelijk te aanvaarden.

U heeft bewijs van terugzenden van het product en ook nog gemaild. Zelfs als je je braaf afmeldt gaan ze achter je aan. Hopeloos bedrijf.

Maakt u zich verder geen zorgen. Er komt geen deurwaarder met een dagvaarding. Komt die wel dan legt u fijntjes bij de rechter uit hoe het is gegaan. Krijgen ze ook nog proceskosten aan hun broek.

Dien ook een klacht in bij de ACM over zowel hebbespulletjes als de werkwijze van dit incassobureau.

klik HIER

jo
door jojejo05 - Jun 18, 2014 om 13:22
4 Antwoorden / 1 Vragen

Geweldig Zoekster en tijger1,

Ik heb hier wat aan.
Had al wel het vermoede dat er eerst een rechter aan te pas zou moeten komen maar weet nu meer .
Ik had ook het bedrijf CIB al gemaild maar die geven ook niet thuis. Lijkt wel of dit CIB ook van het zelfde bedrijf is als hebbespulletjes.
Ik ga afwachten wanneer ik de dagvaarding krijg. Als dat zo is laat ik dat zeker ff weten hier op dit forum.

Alvast hartelijk bedankt.

John en namens mijn dochter van 16 die het nu wel laat om nog dingen te bestellen via internet zonder dit eerst te bespreken.

tijger1
door tijger1 - Jun 18, 2014 om 13:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maakt u zich geen zorgen. Die dagvaarding komt niet. Hooguit nog wat dreigbrieven met intimidatie pogingen. Rustig naast u neerleggen en niet meer reageren.

zoekster
door zoekster - Jun 18, 2014 om 13:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jojejo05 schreef op woensdag 18 jun 2014, 13:22]

John en namens mijn dochter van 16 die het nu wel laat om nog dingen te bestellen via internet zonder dit eerst te bespreken.

Dan heeft het toch nog iets positiefs opgeleverd ;-)

vi
door vinay - Jun 23, 2014 om 14:22
18 Antwoorden / 1 Vragen

Is er meer bekend?

tijger1
door tijger1 - Jun 23, 2014 om 14:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=vinay schreef op maandag 23 jun 2014, 14:22]Is er meer bekend?

Wat zou er meer bekend moeten zijn?

vi
door vinay - Jun 23, 2014 om 14:55
18 Antwoorden / 1 Vragen

Of diegene een dagvaarding of ander bericht van de incassobureau heeft ontvangen? Is het opgelost?

tijger1
door tijger1 - Jun 23, 2014 om 14:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk is er geen dagvaarding ontvangen en intimidaties van een incassobureau kan men naast zich neerleggen.

jo
door jojejo05 - Jun 23, 2014 om 16:36
4 Antwoorden / 1 Vragen

Nee heb nog niets gehoord maar ik verwacht nog wel het een of ander. Zodra ik iet heb laat ik dat directheid weten.

jo
door jojejo05 - Jun 28, 2014 om 12:35
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ha daar ben ik weer
Heb idd een aankondiging dagvaarding van het CIB gehad met maar toch weer een uitweg ik kan het voorkomen door binnen 48 uur het verschuldigde bedrag te betalen.
Ik heb er maar weer een brief via de mail tegenaan gestuurd en ben maar ff met de juridisch afdeling van mijn werkgever om de tafel gaan zitten die is wel erg benieuwd wat er in de dagvaarding staat.

Dus nu maar afwachten op de dagvaarding van de kantonrechter te Rotterdam.

Wordt vervolgd.

zoekster
door zoekster - Jun 28, 2014 om 12:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jojejo05 schreef op zaterdag 28 jun 2014, 12:35]Ha daar ben ik weer
Heb idd een aankondiging dagvaarding van het CIB gehad met maar toch weer een uitweg ik kan het voorkomen door binnen 48 uur het verschuldigde bedrag te betalen.
Ik heb er maar weer een brief via de mail tegenaan gestuurd en ben maar ff met de juridisch afdeling van mijn werkgever om de tafel gaan zitten die is wel erg benieuwd wat er in de dagvaarding staat.

Dus nu maar afwachten op de dagvaarding van de kantonrechter te Rotterdam.

Wordt vervolgd.
Misschien krijgt u wel een 'concept dagvaarding'. Zo proberen ze het ook nog wel eens.

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2014 om 13:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja die berichten van een incassobureau zijn net Peyton Place, zoveel afleveringen, maar er gebeurd eigenlijk niets.

zoekster
door zoekster - Jun 28, 2014 om 14:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 28 jun 2014, 13:54]Ja die berichten van een incassobureau zijn net Peyton Place, zoveel afleveringen, maar er gebeurd eigenlijk niets.
Ho ho! Dr.Rossi ging uiteindelijk wel de cel in!

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2014 om 14:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 28 jun 2014, 14:03][quote=tijger1 schreef op zaterdag 28 jun 2014, 13:54]Ja die berichten van een incassobureau zijn net Peyton Place, zoveel afleveringen, maar er gebeurd eigenlijk niets.
Ho ho! Dr.Rossi ging uiteindelijk wel de cel in!

Helemaal gelijk, dus wellicht staat dat die incassobureaus ook nog te wachten, of de Ts.;-)

jo
door jojejo05 - Jun 28, 2014 om 15:12
4 Antwoorden / 1 Vragen

ja ik wacht het gewoon wel af als er een echte dagvaarding komt meel ik dat direct mede