pl
door plebpleb Jan 5, 2015 om 13:26
Auto & vervoer

OV overstap

Geregeld moet ik overstappen met de bus binnen 35 minuten kan ik de volgende bus nemen...
Heen-reis betaal ik ruim 1 € extra en terug maar 0,15 cent bij 't overstappen...
Veolia geeft als antwoord dat men binnen 35 minuten geen opstaptarief hoeft te betalen...Raar beleid...
Men moet toch altijd in/uitchecken...
Wie heeft hier 'n oplossing voor...

392 3 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 5, 2015 om 13:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat voor oplossing had je in gedachte dan? Het is toch prima dat je voor 15 cent kan terugreizen bin 35 minuten.

jantje7
door jantje7 - Jan 5, 2015 om 13:54
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Dit overstaptarief is nog een overblijfsel van de strippenkaart. Het is vrij simpel. Bij het instappen betaald u het instaptarief zijnde € 0,87 en verder betaald u het kilometer tarief zijnde € 0,14 per kilometer. Na het uitchecken en binnen 35 minuten weer inchecken hoeft u geen instaptarief te betalen, alleen de kilometerprijs.

di
door diemenees - Jan 11, 2015 om 12:48
196 Antwoorden / 15 Vragen

de SOM van 2 reizen met overstap erin moet heen-terug vrijwel hetzelfde zijn. Alleen wat anders verdeeld over de 2 bussen.
En het is door heel NL-niet beperkt tot Veolia: je kan in Maastricht sochtends vroeg starten en aldus naar Delfzijl reizne per bus (duurt wel de hele dag)-zolang je elke overstap binnen 35 min na uitsjek doet (en dat kan in dit voorbeeld ook nog heel goed, behalve zondags) dan wordt elke keer de (sinds 1-1-15) 87 ct. vaste aanslag niet berekend.
Dit staat allemaal keurig uitgelegd op de site van Veolia-en ook nog vrijwel elke andere busbedrijf hier in NL. En stond ook in al die folders die inmiddels al meer dan 5-6 jaar geleden werden verspreid toen de strippenkaart werd afgeschaft.