mi
door mirandatuin May 3, 2015 om 12:14
Auto & vervoer

Recht op compensatie?

Ik ben een paar weken geleden met de auto naar de garage gegaan omdat hij erg schokkerig reed. Ze hadden de auto uitgelezen en hier de rekening voor gegeven. Maken konden ze niet meteen moest ik een afspraak maken. Oké afspraak gemaakt en moest ik weer de uitleeskosten betalen! Uiteindelijk hebben ze niet gevonden wat t was kleine dingen vervangen en ze dachten dat t probleem minder was. Kreeg een rekening van €300,-!!! (& de koste van de vorige keer uitlezen) mocht t niet beter gaan moesten ze een spuitstuk vervangen. Nou t was dus niet goed. Het werd zelfs heel erg dus de ANWB gebeld die kwam en moesten lachen om de garage (garage is overigens de officiële merkdealer!) wat de garage dacht kon t volgens hen niet zijn. Ze dachten in de richting van de bougies. Wij naar een andere garage met de auto. Die had helaas geen tijd hoorde t probleem aan en zei "vervang de bougieskabels" oké wij nieuwe kabels gekocht en voor €48,- waren we klaar. Dit heeft ons dus heel veel geld gekost bij de garage die er totaal naast zat! Hebben we recht op een compensatie?

1323 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ho
door hopetobehelping - May 3, 2015 om 12:50
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste mirandatuin,

een behoorlijke wanprestatie die de dealer geleverd heeft.
Spreek ze er op aan.
Uw geld volledig terug krijgen zal lastig zijn, het aantonen dat ze een foute analyse en onnodig werk hebben gedaan is nog niet zo eenvoudig (ondanks dat het 100% duidelijk lijkt). Het is vaak toch uw woord tegen hun woord.

Hoop dat u iets heeft aan de volgende informatie, er staat welke stappen u kunt ondernemen, klik hier.

mi
door mirandatuin - May 3, 2015 om 12:56
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik heb de garage ook een mail gestuurd en 100% retour hoeft niet maar 50/50 lijkt me redelijk. We hebben 2 auto's van t zelfde merk en fam rijden er ook 1 dus reden genoeg om ons als klant te willen houden. (Niet dat ik daar nog eens heem ga natuurlijk vertrouwen is 0%) ik ben benieuwd wat ze zeggen en of ze ergens mer komen.

ho
door hopetobehelping - May 3, 2015 om 13:09
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste mirandatuin,

het lijkt me niet meer dan normaal dat ze u tegemoet komen, tenzij ze u niet meer als klant willen.
Zie de eerdere link met welke stappen u kunt ondernemen.
Leg ze het vuur aan de schenen, ze moeten toch ook inzien dat ze een wanprestatie hebben geleverd en u derhalve tegemoet moeten komen.
Hoop dat u snel het grootste gedeelte van de € 300,- weer terug ziet.
Ik zou ook nooit meer naar die dealer teruggaan, maar dat moet u zeker niet zeggen voordat u uw geld terug heeft.

pi
door pieterwolters - May 3, 2015 om 14:38
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het hangt er natuurlijk ook vanaf of hun werkzaamheden bij soortgelijke gevallen gebruikelijk zijn. Misschien staat het wel in het werkplaatshandboek van de fabrikant. Dat de ANWB wat anders zegt wil nog niet zeggen dat er geen andere oorzaken van de storing mogelijk waren.

valerius-2
door valerius-2 - May 3, 2015 om 15:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Nee dat is alleen mogelijk als de garage coulant is en een klant wil behouden.

ro
door ron530 - May 3, 2015 om 16:40
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

De garage had bij de eerste uitlezing van het motormanagement al aan de foutcodes kunnen zien dat er op bepaalde cilinders sprake was van een missfire. De storingen zijn na het uitlezen gewist zodat u in afwachting van reparatie verder kon rijden die rekening klopt dus wel. Bij de werkelijke "reparatie" wordt het motormanagement opnieuw uitgelezen en dan gaat het grandioos fout want het regent foutcodes waardoor de monteur op het verkeerde been gezet wordt en gaat onderdelen vervangen die niets met het probleem van doen hebben. Het lijkt mij dat u de arbeidskosten terug mag eisen maar de vervangen onderdelen voor uw rekening neemt.

ho
door hopetobehelping - May 3, 2015 om 18:18
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat mij altijd verbaast is dat men bij de garage van een dealer (mijn ervaring dan toch) simpelweg veel te weinig kennis en kunde heeft. Het uitlezen van het 'motormanagement' geeft aan een monteur aan wat hij/zij moet doen. Te triest voor woorden naar mijn idee. Vakkennis, nadenken zie je helaas erg weinig meer bij de dealer-garages.
Bij 'schokkend' rijden denk je als monteur toch meteen aan bougies of bougie-kabels.

Ben dan ook van mening dat de dealer (-garage) een wanprestatie geleverd heeft. Het bewijzen zal lastig zijn maar laat ze maar over de brug komen.

mi
door mirandatuin - May 3, 2015 om 18:48
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Bedankt iedereen voor de reacties! Ze hadden overigens 1 foutcode gevonden

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Doraf - May 17, 2024 om 04:33
Vakantie & reizen

Wunderland Kalkar onterechte kostem

Mogen personeelskosten  zo worden doorberekend ? Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer