ri
door ringe052 Jul 10, 2015 om 17:07
Auto & vervoer

Wel of niet schadevergoeding?

Ik heb twee lichte zomergroenten gekocht bij Bonita Den Bosch eind maart. In de was blijken de leren etiketten uit te lopen en deze geven gele vlekken op de broeken.. De winkel beweert in de kassa mijn transactie van 232 euro niet te vinden terwijl ik het afschrift heb. Dus geven ze ondanks garantie van 2 jaar geen cent retour. Daarbij vertellen ze ook nog nooit te hebben gehoord van uitlopende etiketten. Kan dit zomaar?

750 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

19
door 1953 - Jul 10, 2015 om 17:14
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=ringe052 schreef op vrijdag 10 jul 2015, 17:07]Ik heb twee lichte zomergroenten gekocht bij Bonita Den Bosch eind maart. In de was blijken de leren etiketten uit te lopen en deze geven gele vlekken op de broeken.. De winkel beweert in de kassa mijn transactie van 232 euro niet te vinden terwijl ik het afschrift heb. Dus geven ze ondanks garantie van 2 jaar geen cent retour. Daarbij vertellen ze ook nog nooit te hebben gehoord van uitlopende etiketten. Kan dit zomaar?

Kan even niet uw vraag volgen. U hebt het over zomergroenten in maart jl. gekocht. De tekst verder lezende zou het weleens gaan om twee zomerbroeken?

Als u kunt aantonen dat u € 232,00 heeft betaald en u hebt de kassabon nog voor de 2 jaar wettelijke garantie, dan begrijp ik niet waarom Bonita zo moeilijk aan het doen is.

ri
door ringe052 - Jul 10, 2015 om 17:37
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=1953 schreef op vrijdag 10 jul 2015, 17:14][quote=ringe052 schreef op vrijdag 10 jul 2015, 17:07]Ik heb twee lichte zomergroenten gekocht bij Bonita Den Bosch eind maart. In de was blijken de leren etiketten uit te lopen en deze geven gele vlekken op de broeken.. De winkel beweert in de kassa mijn transactie van 232 euro niet te vinden terwijl ik het afschrift heb. Dus geven ze ondanks garantie van 2 jaar geen cent retour. Daarbij vertellen ze ook nog nooit te hebben gehoord van uitlopende etiketten. Kan dit zomaar?

Kan even niet uw vraag volgen. U hebt het over zomergroenten in maart jl. gekocht. De tekst verder lezende zou het weleens gaan om twee zomerbroeken?

Als u kunt aantonen dat u € 232,00 heeft betaald en u hebt de kassabon nog voor de 2 jaar wettelijke garantie, dan begrijp ik niet waarom Bonita zo moeilijk aan het doen is.

uwjurist
door uwjurist - Jul 10, 2015 om 17:43
1043 Antwoorden / 0 Vragen
0

De bon hebt u niet meer, dat is jammer, maar niet onoverkomelijk. U hebt immers het bankafschrift en de desbetreffende broeken worden in die winkel verkocht. Men moet u dus compenseren, tenzij men kan bewijzen dat u fout gehandeld hebt met wassen.
Leer wordt geverfd en kan wel degelijk 'uitlopen'.
Omdat het een consumentenkoop betreft (dus als u als particulier hebt gekocht) ligt de bewijslast de eerste zes maanden bovendien niet bij u, maar bij de verkoper.
Ga terug en eis uw geld terug. En laat desnoods dit antwoord zien.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

tenormin
door tenormin - Jul 10, 2015 om 18:42
16847 Antwoorden / 108 Vragen
0

@ringe052, zoals met je zelfde vraag (alleen niet over groenten) ;-) gewoon beantwoorden zonder quote, kan je je uitten. Nu lijkt het nog niet te lukken. Of, als je iemand wilt beantwoorden, schrijf @ waarop/wie je wilt reageren.

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2015 om 18:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

DUBBELPOST!!!

Klik HIER.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer