di
door dirkveen Oct 15, 2014 om 21:06
Computers & telefonie

100MB aanvuller T-Mobile

Vlak voor het einde van mijn beltegoed en internet termijn was per ongeluk de limiet van 500MB's overschreden (ca 13MB) hiervoor kreeg ik direct een rekening conform contract. Normaal gesproken gebruik ik al 2 jaar lang maandelijks nooit meer dan ca. 250MB. Een limiet aangeven bij T-Mobile is niet mogelijk, dus de klant is altijd de sigaar wanneer de limiet overschreden wordt ondanks het feit dat het mobieltje is ingesteld op 500MB. Dezelfde dag heb ik een 100MB aanvuller gekocht voor €2,50 waarvan ik tot het einde van de termijn maar 30MB gebruikt heb. Tot mijn verbazing is bij het ingaan van de nieuwe maandelijkse termijn de aangekochte 70MB zomaar verdwenen.
Volgens T-Mobile is dit volgens de regels.
Gezien mijn gebruik geschiedenis ben ik van mening dat dit erg kort door de bocht is van T-Mobile om direct de 13MB in rekening te brengen en dan ook nog een 70MB af te pakken, ze hadden uit klant vriendelijkheid ook de 13MB kunnen afschrijven van de 100MB aanvuller.
Het voordeel is dus ten alle tijden voor T-Mobile.

927 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swat1500 - Oct 15, 2014 om 22:41
3799 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kennelijk leeft bij u de gedachte dat men bij T-Mobile met de hand bijhoudt wat er verbruikt wordt en dat als men over de limiet gaat eerst wacht of men een aanvul pakket aanschaft.
Alles gebeurt automatisch en zodra u de limiet overschrijd gaat de teller sneller lopen.
In de voorwaarden voor het gebruik van de aanvuller dat dit "tegoed" alleen binnen de gebruiksmaand geldig is.
Uw gebruiksgeschiedenis is voor T-mobile totaal niet relevant zolang u de rekeningen maar betaald.
Het zijn van een trouwe klant heeft bij dit soort bedrijven geen enkele betekenis.

di
door dirkveen - Oct 16, 2014 om 07:36
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo Swat1200, ik ben helemaal niet in de veronderstelling dat T-Mobile het verkeer handmatig bijhoudt, sterker nog ik heb de App van T-Mobile geinstalleerd en nu ik het beter in de gaten houd zie ik dat de registratie van het internet verkeer van de een op de andere dag van laag naar hoog springt en de opvolgende dag dan weer naar beneden wordt bijgesteld en dan praat ik niet over 1MB maar soms wel tientallen MB's.
Let wel: mijn overschrijding is per ongeluk gebeurt, ben er nog niet achter wat er gebeurt is.
s'nachts om 2 uur kreeg ik een waarschuwings sms van de overschrijding, terwijl ik op bed lag.
Dus thuis met de wifi actief! hoe kan er dan zoveel gedownload worden?
Daarom zou er een mogelijkheid moeten zijn om op de site van T-mobile een blokkering in te stellen. en niet via apps onder verantwoordelijkheid van de klant.

Maar zo te zien bent u een gebruiker die altijd de kleine lettertjes leest en altijd precies weet wat u aanschaft en zich niet druk maakt om door de opgestelde regeltjes beroofd wordt van uw geld.

Het is juist de bedoeling om dit soort gedrag van bedrijven te publiceren zodat mensen zich bewust worden van het feit dat door de kleine lettertjes, die niemand leest worden, de mensen belazerd worden en het geld binnenstroomt bij de bedrijven. We zien dergelijke situaties tegenwoordig overal OV-kaart, etc.

edrick3
door edrick3 - Oct 16, 2014 om 10:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo dirkveen,

Je draaft wel erg door.
Mensen worden niet 'belazerd'.
Dat helaas niet altijd 'de kleine lettertjes' gelezen worden ligt niet aan de bedrijven, maar aan de gemakzucht van de mensen, die dan gaan 'piepen' als ze denken dat ze 'belazerd' worden.

be
door ben buter - Oct 17, 2014 om 16:18
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=swat1500 schreef op woensdag 15 okt 2014, 22:41]Kennelijk leeft bij u de gedachte dat men bij T-Mobile met de hand bijhoudt wat er verbruikt wordt en dat als men over de limiet gaat eerst wacht of men een aanvul pakket aanschaft.
Alles gebeurt automatisch en zodra u de limiet overschrijd gaat de teller sneller lopen.
In de voorwaarden voor het gebruik van de aanvuller dat dit "tegoed" alleen binnen de gebruiksmaand geldig is.
Uw gebruiksgeschiedenis is voor T-mobile totaal niet relevant zolang u de rekeningen maar betaald.
Het zijn van een trouwe klant heeft bij dit soort bedrijven geen enkele betekenis.

be
door ben buter - Oct 17, 2014 om 16:37
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat maakt het nu uit of T-Mobile handmatig werkt of automatisch.
Het gaat om het principe.
Dirk Veen geeft een goed punt aan.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer