po
door pouwels 1941 Jan 30, 2011 om 13:43
Computers & telefonie

Cartridges canon

Bij Alternate een Canon printer MP 640 gekocht. We hebben 24 maanden garantie, die nog niet om zijn.De printer geeft geen goede afdrukken meer. Bij Alternate gebracht voor reparatie. Deze zeiden echter dat er de originele cartridges van ca. 50 euro in moesten, anders stuurden Canon de printer weer retour zonder na te kijken. Mag dit zomaar. Volgens Alternate waren de cartridges niet de reden van de fouten.

1607 7 Rapporteer

gsm
door gsm - Jan 30, 2011 om 14:04
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Canon kan uiteraard geen garantie geven op defecten tengevolge van een andere samenstelling van de inkt van een ander merk of onbekende herkomst. De printer is daarmee nooit getest. Een niet optimaal samengestelde inkt kan er in principe voor zorgen dat de printkop eerder verstopt raakt of elektrisch beschadigd wordt door het ontbreken van een bepaalde component.

Bij het gebruik van een ander merk inkt kan in theorie dus een defect ontstaan, al hoeft dat in dit geval niet perse zo te zijn.

edrick3
door edrick3 - Jan 30, 2011 om 14:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo pouwels 1941,

Tja, de garantie geldt alleen voor originele Canonproducten.
Overigens moet u inderdaad eerst bij de leverancier zijn voor de garantie.
Maar deze heeft gelijk door te stellen dat opsturen naar Canon nul op het rekest zal opleveren daar u blijkbaar niet-originele cartridges in het apparaat hebt zitten.

birdies
door birdies - Jan 30, 2011 om 14:13
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=pouwels 1941 schreef op zondag 30 jan 2011, 13:43]Bij Alternate een Canon printer MP 640 gekocht. We hebben 24 maanden garantie, die nog niet om zijn.De printer geeft geen goede afdrukken meer. Bij Alternate gebracht voor reparatie. Deze zeiden echter dat er de originele cartridges van ca. 50 euro in moesten, anders stuurden Canon de printer weer retour zonder na te kijken. Mag dit zomaar. Volgens Alternate waren de cartridges niet de reden van de fouten.

Je hebt het recht op garantie verspeeld door niet-originele cartridges te gebruiken. Of dat nou wel of niet de oorzaak is van de problemen.

rj
door rjw - Jan 30, 2011 om 14:14
3280 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gsm schreef op zondag 30 jan 2011, 14:04]
Bij het gebruik van een ander merk inkt kan in theorie dus een defect ontstaan, al hoeft dat in dit geval niet perse zo te zijn.

Niet alleen in theorie. Ik heb al eens een printer om zeep geholpen met goedkope inkt. Het grootste probleem met niet-merk inkt is dat de samenstelling iedere keer anders kan zijn. Een goede ervaring met merk x wil niet zeggen dat het de volgende keercweer goed gaat.

Overigens kan je een Canon printer redelijk eenvoudig zelf proberen schoon te maken. Haal de cartridges eruit, en spoel de sponsjes onderin de houder goed door met warm water. Dat gaat het makkelijkst als je de houder er uit hebt gehaald. Net zolang herhalen totdat er redelijk schoon water uit komt, dan afdrogen met een keukenpapiertje. Dan Canon cartridges erin en een paar proefafdrukken maken om het water uit te print koppen te halen, en te vullen met inkt. Succes!

cr
door croga - Feb 1, 2011 om 15:45
25 Antwoorden / 2 Vragen

Alle verhalen over 3rd party cartridges daargelaten:
Je kunt de printer uiteraard gewoon zonder cartridges aanleveren. Canon kan nooit van je eisen dat je cartridges meestuurd bij een reparatie aanvraag. Nog sterker: Het ding vervoeren/verzenden met cartridges er in is nog veel gevaarlijker dan 3rd party cartridges gebruiken.

Ofwel: Lever hem gewoon ter reparatie aan zonder cartridges. Die reparatie afdeling heeft die dingen echt zelf wel liggen.

invalide
door invalide - Feb 1, 2011 om 16:19
787 Antwoorden / 5 Vragen

A Croga,

Ik lees in mijn Epson, dus ook een met vaste printkop dat ik de printer beter met lege cartridge kan laten staan dan zonder want dan droogde de verbinding met printkop en cartridge op en kun je het weggooien.

Wel worden er vaak originele Cartridge voor inleveren ingezet, maar ze kunnen toch sporen vinden of er nep cartridge in heeft gezeten.

Zowel Nep merken als zelf gevulde is dus zichtbaar, maar zo proberen ze meestal onder die 2 jaren uit te komen, en verkopen ze weer nieuwe printers.

Wel weet ik dat op scholen vele cartridges gevuld worden en zonder enig probleem, ze gingen van Canon naar Epson over omdat deze makkelijker te vullen was en goedkoper in aanschaf.

Dus vul en reset en klaar voor weer 1 week vele leuke kleurtjes.

rj
door rjw - Feb 1, 2011 om 16:22
3280 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=croga schreef op dinsdag 1 feb 2011, 15:45]Alle verhalen over 3rd party cartridges daargelaten:
Je kunt de printer uiteraard gewoon zonder cartridges aanleveren. Canon kan nooit van je eisen dat je cartridges meestuurd bij een reparatie aanvraag. Nog sterker: Het ding vervoeren/verzenden met cartridges er in is nog veel gevaarlijker dan 3rd party cartridges gebruiken.

Ofwel: Lever hem gewoon ter reparatie aan zonder cartridges. Die reparatie afdeling heeft die dingen echt zelf wel liggen.

Canon zal echt wel kunnen zien of de schade is veroorzaakt door ondeugdelijke inkt....