je
door jeroen04 Sep 28, 2014 om 16:57
Computers & telefonie

Extra kosten telefoonrekening Vodafone

Ondertussen ben ik al een behoorlijk aantal jaren tevreden gebruiker van jullie provider, tot een aantal maanden geleden.
De afgelopen maanden heb ik helaas iedere keer extra kosten. Gelukkig heb ik afgelopen maand een positief bericht van Vodafone gekregen dat het bedrag dat ik te veel heb betaald gecrediteerd zou worden. Dit is echter nog niet gedaan. Daarnaast heb ik een telefoon (Samsung Galaxy S5) bij Vodafone aangeschaft incl. abonnement. Ik zou 206 euro bij betalen. Dit heb ik handmatig gestort, maar een paar weken later heeft Vodafone middels een automatische incasso nogmaals het bedrag van mijn rekening afgehaald. Oftewel, ik heb mijn telefoon dubbel betaald (+/- 206 euro) en ik heb te veel voor mijn rekening van juli betaald (+/- 25 euro). Dit zou ik twee weken geleden al terug gestort krijgen, maar is niet gebeurd. Daarom heb ik er achter aangebeld, vorige week. Ook dit keer is het niet terug gestort. Mijn vraag is dan ook: Hoe kan ik nu het beste mijn punt maken en mijn geld terug krijgen?

Daarnaast komt direct een volgende probleem, waar ik enorm kwaad om geworden ben: Ineens staat er een telefoon rekening van ± 95 euro klaar om afgetrokken te worden van mijn rekening. Nu heb ik deze incasso geweigerd, omdat ik hier totaal niet mee eens ben en ik hier enorm van baal. Waar komt dit bedrag vandaan? In het factuur staat 41,32 euro voor "Overige kosten ivm leenset IRMAVODA12004039 ".

Nu heb ik via Twitter contact met Vodafone opgenomen, maar helaas moet ik constateren dat er niks met mijn tweets gedaan is, terwijl andere klanten, met later gestuurde tweets, wél een antwoord ontvangen. Ik voel me daarom ook niet serieus genomen. Al bij al moet ik helaas toegeven dat ik grote spijt heb van mijn keuze om bij Vodafone te blijven, ik heb de afgelopen maanden al enorm veel contact gehad met de Vodafone klantenservice wegens andere problemen en klachten.

Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is, eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik dit typ met een behoorlijke tint negatieve emotie.

1999 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2014 om 17:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik weet niet voor eiie dit verhaal bestemd is, maar Vodafone is niet "onze" provider.

De hoge nota's wegens al dan niet data verbruik zijn bij Vodafone schering en inslag.

Tik in het zoekvak maar erns Vodafone in en lees u in.

Over geld teruggeven doet Vodafone rustig meer dan drie maanden, dus nog even geduld. ;-)

je
door jeroen04 - Sep 28, 2014 om 19:01
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor je reactie, Tijger1. Ik heb een deel van een e-mail aan Vodafone gekopieerd en geplakt in dit bericht, maar per ongeluk het woord "jullie" niet aangepast. Verder heb ik het idee, na wat onderzoek op internet, dat de regel "Overige kosten ivm leenset IRMAVODA12004039" staat voor extra kosten omdat ik een aantal maanden geleden een leentoestel heb gehad. Ondanks dat dit gratis in mijn abonnement zit, overigens.

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2014 om 20:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Vodafone is een ramp, ik kan niets anders zeggen.

Het weigeren van een incasso levert geheid problemen op. Het is haast zinloos om tegen ze te vechten.

Er zal zich hier wel ern webcare medewerker melden, die het gast "uitzoeken".

Succes gewenst.

sw
door swat1500 - Sep 28, 2014 om 21:25
3799 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat is de vraag?

gerbera
door gerbera - Sep 28, 2014 om 22:37
7382 Antwoorden / 14 Vragen
0

[quote=swat1500 schreef op zondag 28 sep 2014, 21:25]Wat is de vraag?Mijn vraag is dan ook: Hoe kan ik nu het beste mijn punt maken en mijn geld terug krijgen? Dat is de vraag.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 29, 2014 om 20:37
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Kan je nu alvast vertellen dat geen één medewerken bij Vodafone dit gaat oppakken.
Veel te veel werk om dit correct uit te zoeken.

Communiceer verder niet per telefoon, ze zeggen maar wat, zolang jij daarna maar ophangt.

je
door jeroen04 - Sep 29, 2014 om 21:04
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor de reacties. Ondertussen zit er al wat vordering in, gelukkig. De tip te laat gelezen, want wél alles via telefoon gedaan verder.

Het geld dat ik van Vodafone zou moeten krijgen zou, volgens een medewerker, ieder moment gestort kunnen worden. Dat zou dus opgelost zijn dan.

De telefoonrekening van 95 euro gaat helaas nog wel een staartje krijgen, ben ik bang. De oorzaak is ondertussen boven water, althans voor mij: Ik heb twee maanden geleden een leentoestel gehad van Dynafix, een bedrijf dat in dienst van Vodafone telefoons repareert en zorgt voor vervangende toestellen. Nu had ik hier toen der tijd ook al problemen mee. Ik had na een maand nog niet mijn huidige telefoon terug, en ben er achter aan gaan bellen. Wat bleek? Dynafix had al mijn gegevens verkeerd genoteerd. Zo was mijn naam verkeerd gespeld, en hadden ze in mijn adres, telefoonnummer én e-mailadres foutjes gemaakt. Resultaat: Ze konden mij niet bereiken. Maar uiteindelijk kon ik alsnog mijn telefoon terug krijgen, gelukkig. Nu 2 maand later krijg ik dus een afrekening van 50 euro van Dynafix, omdat ik niet heb gereageerd op hun verzoek om een afspraak te maken om mijn telefoon weer in ontvangst te nemen. Ze rekenen, zonder te dollen, 25 euro per week dat ik niet heb gereageerd. Maar goed, dit lijkt me toch écht hun schuld, zij hebben mijn gegevens verkeerd genoteerd.

Ik heb een behoorlijke tijd aan de lijn gehangen, eerst met Vodafone (zij vonden dat het mijn probleem was en dat ik contact moest opnemen met Dynafix, ik vond dat zij dat moesten doen). Uiteindelijk heb ik toch zelf maar contact opgenomen met Dynafix. Daar kreeg ik iemand aan de lijn die ik persoonlijk niet geheel bekwaam achtte, en in mijn ogen een "simpele callcentermedewerker". Met alle respect, maar iemand die niks kan en wil beloven, actie kan ondernemen, etc. En zijn leidinggevende kon ik ook niet spreken, want "die was net in vergadering". Hij vertelde me dat ze dit gingen uitzoeken, maar voor mij is het allemaal zo duidelijk als het maar kan en sta ik gewoon in mijn recht.

Groet, Jeroen

tijger1
door tijger1 - Sep 29, 2014 om 21:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Uiteraard staat u gewoon in uw recht, maar blijkbaar is dit weer een nieuw verdienmodel van Vodafone en Dynafix.

Geld niet teruggeven, ook heel lang wachten met het vergoeden van ingekochte mobieltjes. Super zogenaamd dataverbruik en nu dan ook nog € 25 per week oppasgeld op uw mobieltje.

Dat bedrijf wordt steeds gekker.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer