b.
door b.ravenhorst Nov 5, 2014 om 23:25
Computers & telefonie

Heb ik recht op een nieuw product

Ik heb twee weken een product (telefoon hoesje) gekocht bij Coolblue via Marktplaats. Dit product was om een reden teruggestuurd naar Coolblue en heb ik met korting op marktplaats gekocht. Bij de advertentie stond de volgende zin:
+ Ontvang altijd een officiƫle factuur en de resterende fabrieksgarantie.

Nu is het product kapot gegaan en heb ik contact gehad met Coolblue. Er werd mij gevraagd of ik het product wilde ruilen of mijn geld terug wilde. Ik heb aangegeven dat ik graag hetzelfde product wilde.

De volgende dag kreeg ik een mail in mijn mailbox dat ik mijn aankoopbedrag terug kreeg. Ik heb drie keer contact gezocht met Coolblue. Bij Coolblue blijven zij bij het volgende standpunt:

Aangezien het product via Marktplaats als tweede hands product is gekocht, en wij geen hoesje met dezelfde waarde hebben kunnen wij geen ander product leveren.

Ik ben het hier niet mee eens, hetzelfde product is nog leverbaar in hun webshop. Ik ben van mening dat ik de overige fabriek garantie op het product heb gekocht. Dat ik recht heb op een vervangend product. Ondanks dat er een prijsverschil is tussen het "tweede hands hoesje" en het nieuwe hoesje in de webshop.

Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad, of weet je of ik wel of niet recht heb op een nieuw product, laat het weten!!

Met dank,
Bayan

496 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Nov 5, 2014 om 23:41
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

Als een product met garantie geleverd wordt, kan de verkoper in geval van defecten kiezen voor reparatie, ruiling voor identiek product of de verkoop ontbinden. Ze hebben voor het laatste gekozen. U heeft dus geen recht om een nieuw product te eisen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 6, 2014 om 00:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

Ik vind een telefoonhoesje op deze manier kopen al tricky.
Dar ze het geld terug willen geven siert ze.

gerbera
door gerbera - Nov 6, 2014 om 22:36
7372 Antwoorden / 14 Vragen
0

U geeft al aan dat het product met de resterende garantie geleverd wordt. Kan dus wezen dat die er niet meer was. Tenzij u verwacht dat u voor die 2e hands prijs een geheel nieuw exemplaar verwacht vindt ik het netjes van het bedrijf dat ze u het aankoopbedrag terug geven. U kan van hen niet verwachten dat ze er geld op toeleggen.

alfatrion
door alfatrion - Nov 7, 2014 om 13:07
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als consument kun u in beginsel kiezen uit herstel of vervanging. Maar de winkel heeft een punt. Het gaat hier om een tweedehands product en die kun je niet vervangen omdat het gaat om een specieszaak.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:04
Huishouden & energie

Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes

Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer