Herroepingsrecht en telefoonabbonement
op 8 april 2015 ben ik via de Phone House een contract aangegaan met BEN voor 2 jaar, zonder nummerbehoud, dus deze zou per direct ingaan. zo staat ook vermeld op het contact.
Ik kreeg bij dit abonnement een iphone5c gratis.
De Phone-house was zo vriendelijk om direct de simkaart te plaatsen. geen service gaf het toestel aan. De Phone house medewerker vertelde dat dit even kon duren... Dus ik gewacht tot de volgende dag. maar er bleef geen service staan.
Uiteraard terug gegaan naar de Phone house, deze hebben BEN gebeld. en die gaf aan het probleem niet op te kunnen lossen. De simkaart was was niet geactiveerd, en ze konden het niet oplossen.
Er werd een nieuw sim-kaartje geplaatst, weer geen service. maar dat kon kloppen volgens BEN. het had een dag of twee verwerkingstijd nodig om de simkaart om te zetten...
Gisteren, maandag 13 april. Nog steeds geen service.
Ik wederom terug naar de phonehouse. Hun weer bellen met BEN. ze gingen het met spoed oplossen. Vandaag zou er ontvangst moeten zijn..
u raad het al... Ook vandaag helemaal niets.
WEER terug naar de Phone house.
WEER bellen met BEN. Ze hebben geen idee waarom het niet werkt. Ze hebben er een Case van gemaakt. Ik krijg binnen 2 weken bericht....
Aangegeven, dat ik er wel klaar mee ben,
en een ander abonnement bij een andere provider wil afsluiten. Volgens BEN en the Phone-house kan dit niet.
Maar heb ik geen herroepingsrecht of dergelijk...
Dit is toch belachelijk... Ik heb hier toch niets aan?
U moet zich beroepen op het niet nakomen van de overeenkomst en het leveren van een wanprestatie.
Het is verstandig om dit schriftelijk (per mail of brief) te regelen, waarbij u Ben een termijn stelt (heel krap, bijv 7 dagen) waarbinnen dit abonnement nog in orde kan worden gemaakt, ook vraagt u een schadevergoeding voor de periode dat de overeenkomst niet is nagekomen.
Lukt het Ben niet om u binnen die termijn de overeenkomst na te komen, dan, zo stelt u, is Ben in verzuim en zult u de overeenkomst ontbinden, waarbij de telefoon terug gaat naar de Phonehouse.
Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen bijv. 7 dagen.
De link van crewmember is hier niet van belang, omdat er naast een product ook een dienst moet worden geleverd.
Ik lees de laatste tijd erg veel klachten over Ben (niet alleen op dit forum)
Hier is natuurlijk geen sprake van herroepingsrecht.
U hebt te maken met het Phonehouse, zij kunnen blijkbaar niet goed leveren wat ze verkocht hebben.
Dat dat door Ben komt, hebt u geen boodschap aan.
Dus u moet tegen Phonehouse zegfen dat u dat abonnement niet meer wilt en uiteraard ook die telefoon niet. Zij moeten het maar verder met Ben uitzoeken.
Je hebt inderdaad geen recht op herroepings plicht.
Je kan wel je vertwouen in hun reparatie (want dat is dit technisch gezien) opzeggen.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen
Ik zou eerst proberen 3 maanden geen abbo kosten af te dwingen ofzo, doordat u schade heeft geleden door niet bereikbaar te zijn.
Zo niet dan kan je je op bovenstaand proberen te beroepen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer