marcvanhulst
door marcvanhulst Feb 14, 2024 om 13:32
Computers & telefonie

@hotmail adres geblokkeerd

Een kennis heeft mijn hulp ingeroepen want ze is op een vreemde manier haar wachtwoord kwijt geraakt aangezien geen van de bij haar wachtwoorden werkte.

Normaal gesproken zou je zeggen; bel Microsoft even op en vraag hen om hulp! Maar helaas sinds een een aantal maanden heeft Microsoft de telefonische ondersteuning gestopt en kan je alleen via een webform proberen om je gebruikersnaam (mocht je die kwijt zijn) en je wachtwoord.

Gegeven moment moet je ook je vooraf je opgegeven geheime vraag invoeren en dat lukt steeds niet want wat ze ook invuld ze krijgt binnen 5 minuten een automatische replay.

Ook wanneer ze aangeeft dat haar account mogelijk gehackt is moet ze gewoon haar gegevens invullen om weer binnen 5 minuten een auto replay te krijgen.

Het @hotmail adres is voor haar ontzettend belangrijk aangezien in  One Drive zitten heel veel privé foto's van haar overleden vader en de diverse honden die ze heeft gehad toen ze nog een kennel had.

Wie kan haar helpen zonder weer terug te vallen in het invullen van webformulieren die niet bij een medewerker van Microsoft terecht komt?

Alvast bedankt!

2475 6 Rapporteer

Topantwoord

Thecla58
door Thecla58 - Feb 14, 2024 om 13:54
854 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien werkt dit. Of deze

marcvanhulst
door marcvanhulst Feb 16, 2024 om 19:18
6 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je tip, helaas heeft dat in het verleden en vanavond niet gefunctioneerd.

Al gebruiken we alle informatie die mijn kennis gebruikt en of afgewisseld weer met andere informatie het automatisch systeem van Microsoft kapt het al na enkele ogenblikken af en er wordt 0,0 informatie doorgestuurd aan de echte medewerkers van Microsoft.

Topantwoord

Ozymandias
door Ozymandias - Feb 14, 2024 om 14:00
167 Antwoorden / Vragen

Geblokkeerd zijn is niet het zelfde als je wachtwoord kwijt zijn. Wat gebeurt er als ze gewoon de 'wachtwoord' vergeten optie gebruikt?

En als logische tip...maak back ups in de toekomst.

marcvanhulst
door marcvanhulst Feb 16, 2024 om 17:26
6 Antwoorden / 1 Vragen

We hebben van alles geprobeerd en zijn weken lang aan het proberen om alleen maar in het account te komen en hebben zelfs geprobeerd gewoon aan te geven dat we het wachtwoord kwijt waren maar Microsoft heeft het zo moeilijk gemaakt want hij vraagt gegeven moment naar een telefoonnummer om te verifiëren maar mijn kennis heeft voor zover zij wist ooit een mobiel nummer gebruikt maar welke? Dat weet ze niet meer, ze denkt dat haar ex haar account helemaal over heeft genomen en grondig verbouwd

Ozymandias
door Ozymandias Feb 16, 2024 om 17:32
167 Antwoorden / Vragen

Tja, als je het nummer bent vergeten...dat is dan een beetje eigen schuld, nietwaar? Beetje net zoals vergeten waar je je sleutels bewaard. En natuurlijk is het gewoon dicht getimmerd door MS zodat je er niet meer bij kan zonder die sleutels. Want anders is het een open deur voor oplichters / hackers.

Dus die 'moeilijkheid' bestaat niet om de klant te pesten maar om de klant te beschermen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 16, 2024 om 19:03
2059 Antwoorden / Vragen

Triest, maar aan de ene kant hechten mensen ontzettend veel "waarde" aan hun "account" maar ze betalen niets en krijgen dus ook een waardeloze service. Zoek het maar uit met de bot, mensen kunnen we hier gezien de betaling niet voor inzetten. En als ik dan hoor dat er het vermoeden bestaat dat een ex de zaak overgenomen heeft is het gewoon klaar. Of je zoekt een advocaat en begint werkelijk een procedure of je kunt het simpelweg vergeten.

marcvanhulst
door marcvanhulst Feb 16, 2024 om 19:33
6 Antwoorden / 1 Vragen

Nou ik heb zelf wel het geld gestoken in een betaald Micro account maar zelfs voor mij is de support via dat zelfde systeem. Alleen als je een bedrijf hebt mag je ze nog bellen voor ondersteuning.

Mijn kennis heeft niet bewust omdat het makkelijk was voor het gratis pakket gekozen maar meer omdat ze weinig er mee doet dan alleen mailen en geef toe zou je dan €69,- of €99,- p/j betalen

wi
door wilhelmina59 Feb 17, 2024 om 13:46
514 Antwoorden / 0 Vragen

Zal je even uit een droom helpen, had een Zonnet account waar flink voor werd betaald.
Service, nou dacht het niet, spam?? 20 mails per dag.
En maar betalen. De boel uiteindelijk opgezegd.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 17, 2024 om 13:53
2059 Antwoorden / Vragen

Het is ook geen verwijt, de meeste mensen, waaronder ik zelf, gebruiken gewoon de gratis optie maar je krijgt echt niemand aan de lijn om je te helpen.

Re
door Reinier182 - Feb 16, 2024 om 21:26
160 Antwoorden / Vragen

Wanneer er een account is aangemaakt met een herstel emailadres of 06 nummer is het makkelijk een nieuw wachtwoord te maken. Wanneer dat vergeten is wordt het lastig. Probeer daar achter te komen?

marcvanhulst
door marcvanhulst Feb 19, 2024 om 13:24
6 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn kennis heeft dat wel aangemaakt (met mobiel) maar dat nummer is al jaren buiten gebruik en wie de provider was......geen idee.....ze dacht prepaid en die hebben we er maar een paar van dus dat is een speld in een een hooiberg

Franske1958
door Franske1958 Feb 19, 2024 om 14:47
426 Antwoorden / 2 Vragen

"maar dat nummer is al jaren buiten gebruik en wie de provider was......geen idee.....ze dacht prepaid"

Nu weet ik dus ook waarom mensen met een nieuwe pre paid telefoon  regelmatig SMS jes krijgen zonder dat ze
ergens hebben ingelogd of iets dergelijks. Meestal staat er iets van:  Uw inlogcode voor XXXX is 123456 of iets dergelijks.
Dat is dus ook het nadeel van iemand laten helpen met het aanmaken van een mail account door en ander.
Die daarbij hun eigen 06 nummer moeten gebruiken omdat de gebruiker van dat mailadres geen mobieltje heeft.

Re
door Reinier182 Feb 20, 2024 om 09:56
160 Antwoorden / Vragen

Dat is vaak het probleem. Oud 06 nummer of emailadres niet meer gebruikt dan is er nog weinig aan te doen om het te herstellen.

rj
door rjw - Feb 17, 2024 om 13:53
3263 Antwoorden / 5 Vragen

Als je een helpdesk van MS zou kunnen bellen kunnen die echt niet meer doen dan wat je zelf kunt doen. Die gaan echt niet helpen om de 2FA te omzeilen.

marcvanhulst
door marcvanhulst Feb 19, 2024 om 13:20
6 Antwoorden / 1 Vragen

Enig nadeel......MS doet alles via een webform

rj
door rjw Feb 19, 2024 om 17:57
3263 Antwoorden / 5 Vragen

Een helpdesk zal dezelfde tools gebruiken dus is het helemaal niet erg dat je het zelf via een formulier kunt of moet doen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 20, 2024 om 11:44
2059 Antwoorden / Vragen

Totdat je naar de rechter stapt en daar bewijst dat dat account van jou is en deze Microsoft opdracht geeft het account aan jou over te dragen. Niet goedkoop maar natuurlijk kunnen de juiste mensen bij Microsoft dat account weer inpikken mits ze daar maar juridische dekking voor hebben.

gsm
door gsm - Mar 11, 2024 om 13:26
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Onder Windows is er nog een mogelijkheid dat het wachtwoord is opgeslagen in de internetbrowser, Chrome (Instellingen, Automatisch invullen en wachtwoorden, Google Wachtwoordmanager) of Edge (Instellingen, Profielen, Wachtwoorden).

marcvanhulst
door marcvanhulst Mar 15, 2024 om 22:29
6 Antwoorden / 1 Vragen

Thanx! Die ga ik doorgeven @GSM