jo
door john_dijkman Jul 14, 2014 om 13:21
Computers & telefonie

Installatie Vodafone thuis

Net een hele bijzondere ervaring gehad.

Een aantal weken geleden heb ik in de winkel in Harderwijk het Vodafona thuis pakket afgesloten. Ik was er erg enthousiast over. Eindelijk glasvezel, een gratis installateur en een nette prijs. Alles zou ook draadloos werken. In Harderwijk zelf lag het nog niet, dus ze hebben mij online geholpen om het af te sluiten.

Vandaag kwam eindelijk de installateur. Een dag nadat ons andere contract afliep (WK finale niet thuis kunnen kijken), maar dat was even minder belangrijk. De installateur begon gelijk over de kabels die hij moest trekken over de plint, dat terwijl ons huis net klaar is. Daarnaast waren er flinke kosten aan verbonden. Dat was mij niet verteld bij het afsluiten. Natuurlijk zal het ergens in de voorwaarden hebben gestaan, maar je gaat ervan uit dat de Vodafone medewerker er genoeg verstand van heeft. Na een lang telefoontje met de klantenservice zouden we € 37,50 vergoed krijgen van de € 150.- die het ongeveer ging kosten. Ik gaf aan dat ik dan liever af zag van het contract, maar dat kon niet meer en de installaterur was inmiddels vertrokken naar zijn volgende klus. Nu zitten we dus met een abonnement, maar zonder dat het aangesloten is. Pfff. Wat een verhaal. Overigens heb ik om een nette oplossing gevraagd. Wij zouden de onkosten betalen die Vodafone heeft gemaakt en dan zouden zij het contract afsluiten om zonder problemen uit elkaar te gaan, maar ook dit werd niet geaccepteerd. Tja, wat nu? Echt welkom voel ik me in ieder geval niet bij Vodafone.

2895 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jul 14, 2014 om 13:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U hebt toch een contract waar alles in moet staan?

jo
door john_dijkman - Jul 14, 2014 om 13:45
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dat klopt, maar zoals ik aangaf ben ik anders voorgelicht door de Vodafone medewerker. Ik heb er persoonlijk veel moeite mee dat alles tegenwoordig in de kleine regeltjes opgezocht moet worden. Een oplossing zoeken is het voornaamste. En die is er (nog) niet. Zo bindt je geen klanten aan je. Dat doe je met klanttevredenheid.

tijger1
door tijger1 - Jul 14, 2014 om 14:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar als alles draadloos is, begrijp ik niet wat voor kabels er getrokken moeten worden.

jo
door john_dijkman - Jul 14, 2014 om 14:05
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het blijkt dus niet draadloos te zijn. Er moeten UTP kabels worden getrokken voor de televisie. De medewerker in Harderwijk was daar dus kennelijk niet van op de hoogte of ging ervan uit dat de normale COAX kabels gebruikt konden worden.

tijger1
door tijger1 - Jul 14, 2014 om 14:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar zo'n kabel kost toch geen € 150. Hooguit een tientje.

jo
door john_dijkman - Jul 14, 2014 om 14:16
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

De installateur krijgt €70,- per uur en de kabels moeten worden betaald als de kabels die bijgeleverd zijn te kort blijken. En dat is bij ons het geval.

gerbera
door gerbera - Jul 14, 2014 om 23:13
7372 Antwoorden / 14 Vragen
0

Voor die prijs van € 150,- kun je wel 2 draadloze verbindingsets aanschaffen. Je hebt dan geen kabels door je huis lopen. Deze sets werken via het lichtnet, de ene sluit je, met een kort UTP kabeltje, aan op het modem en de andere op je tv.

crewmember
door crewmember - Jul 15, 2014 om 09:48
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=john_dijkman schreef op maandag 14 jul 2014, 13:45]Dat klopt, maar zoals ik aangaf ben ik anders voorgelicht door de Vodafone medewerker. Ik heb er persoonlijk veel moeite mee dat alles tegenwoordig in de kleine regeltjes opgezocht moet worden. Een oplossing zoeken is het voornaamste. En die is er (nog) niet. Zo bindt je geen klanten aan je. Dat doe je met klanttevredenheid.

Tja Vodafone staat nou eenmaal bekend als een bedrijf dat mensen binnenkrijgt met schreeuwerige reclame's in plaats van service en mond op mond reclame.

e-
door e-one - Nov 18, 2014 om 11:29
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Mijn ervaring is ook bijzonder te noemen, Netjes online afgesloten, ovk binnen, echter kon ik nog niet een installatie afspraak inplannen, want dit kon pas na 2 weken?
eh, we/ ik heb toch de intentie om een samenwerking aan te gaan jullie leveren ik vraag?
Maar goed na 2 weken met installateur gesproken tbv afspraak.
op de website van vodafonethuis, mijn pagina, stond/staat oplevering op 6 november, dus ik had gezegd kom maar op 7 november langs tbv installatie. Maar nee, dat kon niet.
Reggefiber had 7 dagen nodig om de activatie een 'feit' te laten zijn.
Nou ok, kom dan maar 13 november.
Ik had strak gepland en de avond ervoor had ik voor het laatst, XMSnet.
Echter installateur kreeg het die donderdagmiddag niet voor elkaar.
(De installatie is ook een werkje van niks, 2x schroeven en kabeltje verbinden en in modem/router steken.)
Internet, en tv 'moet' ik nu zelf doen, ook dat vind ik geen probleem, maar was wel verplicht om installateur te laten komen. maar goed terug naar de installatie.
Dat kan, wel irri. , reggefiber heeft al week de tijd gehad, en de lijn is 'gewoon' goed.
Na jah, ik maak wel gebruik van hetgeen in hun eigen algemene voorwaarden staat Artikel 8 - Storingen en onderhoud: 8.3 Nadat jij de storing aan Vodafone hebt doorgegeven, onderzoekt en/of verhelpt Vodafone de storing zo spoedig mogelijk en/of treft zij een alternatieve voorziening.
Ik vraag netjes om een een alternatieve voorziening, iets als digitenne en een databundel voor m'n mobiel.
Maar dat blijkt er niet te zijn...? Ik moet maar 5 werkdagen wachten...
En dan zei ik , wat dan na 5 werkdagen en het is nog niet opgelost?
Daar kwam dus helemaal niks op.
Dit ligt toch echt bij vodafone en is 'simpel' te verhelpen door pas monteurs op pad te sturen als de lijn actief is gemaakt. Oftewel procedureel op te lossen.

jo
door john1959 - Dec 16, 2014 om 13:56
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Herkenbaar verhaal.
Monteur komt langs en kijkt naar de situatie en zegt vervolgens 'hier kan ik niets mee'.
Laat mij vervolgens zonder werkende tv en internetverbinding achter.
Duurt uiteindelijk bijna een maand voordat het opgelost wordt. Extra kosten € 52,50
Krijg uiteindelijk een excuus van Vodafone en daar kan ik het vervolgens mee doen.
Heb het abonnement alvast maar weer opgezegd.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer