bg
door bgobel Apr 30, 2015 om 10:34
Computers & telefonie

Kpn ontbind contract

Goedemorgen,
Mijn vriendin heeft een contract bij KPN, door een fout is er de maand januari geen abbonements geld afgeschreven. Nu zijn wij vorig jaar verhuist en hebben destijds dat adres door gegeven, KPN heeft alleen dit adres niet als correspondentie adres ingevoerd bij hun in het systeem. Hier door heb ik geen schrijven ontvangen over het geen dat er nog een onbetaalde factuur was. nou heb ik vorige week een brief overhandigd gekregen van de bewoonster van ons oude adres waarin staat dat KPN het contract ontbind en dat ik een rest bedrag van rond de 1300 euro moet betalen om het contract af te kopen. Ik heb toen gelijk contact opgenomen met KPN en het verhaal uitgelegd zij erkende toen hun schuld en vertelde mij dat als ik de factuur zou betalen dat dan alles opgelost was. Vanmorgen heb ik contact gehad met KPN en toen kreeg ik te horen dat het al ontbonden was en dat ze er niks meer aan konden doen en dat het allemaal me eigenschuld was. Tevens wilde de call center medewerker onder geen beding een leidinggevende aan de telefoon geven. Ik heb nog eens de algemene voorwaarden doorgenomen daar staat nergens in vermeld dat ze die kosten kunnen verhalen. Wat kan ik hier aan doen ??

Alvast dank voor de reactie!

876 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2015 om 11:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dat eerste contact was zeker alleen telefonisch? En de toezegging is dat schriftelijk bevestigd?

Wat voor contract had uw vriendin dan dat de afkoop daarvan € 1.300 kost?

bg
door bgobel - Apr 30, 2015 om 11:35
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo ja contact was telefonisch en heb het niet schriftelijk gekregen. Maar je hoort wel altijd op het moment dat je belt dat het gesprek opgenomen word. Gewoon 2 jaar contract met een iphone 6. Maar ze willen dat je door betaald tot einde en dan nog rest bedrag van wat de telefoon waard is.

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2015 om 11:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar is dat contract nu net ingegaan dat er nog twee jaar betaald moet worden? En de prijs voor de telefoon zit toch in het maandbedrag?

bg
door bgobel - Apr 30, 2015 om 11:51
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hij is in november verlengt dus is nu 5 maanden actief. Jaa daarom is het ook zo een raar verhaal staat ook niet bij hoe ze aan dat bedrag komen.

19
door 1953 - Apr 30, 2015 om 11:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Restbedrag = contractbreukboete!

Vreemde gang van zaken bij die KPN, contract ontbinden en het restant als contractbreukboete op te voeren.

U kunt, en kon, via 'Mijn KPN' uw inzicht van facturen e.d. inzien, daaronder valt ook adreswijziging e.d. onder. Blijkbaar is KPN nog niet op de hoogte van uw adreswijziging, anders was de brioef inclusief aanmaning op uw nieuwe adres terechtgekomen.

Bel gratis naar KPN en vraag naar afdeling debiteuren, er zijn nog zes dames in Rotterdam, die de shit van KPN kunnen oplossen. De financiële administratie wordt door KPN in India verwerkt - goedkope arbeidsloonland. Misschien dat zij nog enige betekenis in de KPN-duisternis kunnen oplossen.

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2015 om 12:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ga naar een primafoonwinkel en vraag of ze u daar kunnen helpen met het achterhalen van die toezegging.

Cookies
door Cookies - Apr 30, 2015 om 12:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Altijd handig zo'n 'gratis' telefoon;-)

zoekster
door zoekster - Apr 30, 2015 om 12:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Het beste kunt u uw klacht op de klachtenkompas.nl van de consumentenbond zetten. Dan wordt de eerste laag (call center) overgeslagen en krijgt u meteen iemand van KPN die 'met u meedenkt'.

klik HIER

19
door 1953 - Apr 30, 2015 om 12:25
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op donderdag 30 apr 2015, 12:02]Ga naar een primafoonwinkel en vraag of ze u daar kunnen helpen met het achterhalen van die toezegging.

Bij een Primafoonwinkel weten ze ook niet van toeten noch blazen af.

Bel gerust met de debiteurenafdeling, gratis, en u wordt vriendelijk te woord gestaan - oplossingsgericht!

crewmember
door crewmember - Apr 30, 2015 om 17:56
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=bgobel schreef op donderdag 30 apr 2015, 10:34] door een fout is er de maand januari geen abbonements geld afgeschreven.

Fout van jou, of van KPN?

ho
door hopetobehelping - Apr 30, 2015 om 20:26
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste bgobel,

niet goed uiteraard dat er betalingen niet goed zijn gegaan maar dat weet u zelf ook.
Dat KPN vervolgens meent uw contract te moeten ontbinden en u € 1300,- in rekening te brengen is te gek voor woorden.
Alle communicatie bij voorkeur voortaan zwart op wit (brief/email).
Zou op de KPN site een klacht indienen, klik hier (gebruik het klachtenformulier). Vraag KPN welke juridische grond men meent te hebben om uw contract te ontbinden (tegen uw wil en tegen de telefonisch gemaakte afspraken in) en u € 1300,- in rekening te brengen.
Uw situatie is vrij bijzonder, uw telecom aanbieder ontbind uw contract en brengt u hoge kosten in rekening. Zou als ik in uw schoenen stond denk ik ook contact opnemen met consuwijzer.

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2015 om 20:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@hopetobehelping

Wat is daar voor bijzonders aan?

Ik vraag me af of de latere maande wel betaald zijn.

bg
door bgobel - May 1, 2015 om 06:32
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het probleem was dat door een fout van de bank mijn hypotheek er in die maand er 3x afgehaald was waardoor mij rekening rood stond. Daardoor hebben ze het er toen nietaf kunnen halen. Voor de rest is alles altijd netjes op tijd betaald.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ga
galen135 - May 8, 2024 om 11:23
Auto & vervoer

DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten

Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer

Rienvh
Rienvh - May 10, 2024 om 08:26
Computers & telefonie

Cookies???

Waarom moet Ik op de websites van Kassa en Radar bijna elke week die Rottige cookies accepteren???
Terwijl ik op andere websites dat een keer doe en dan er niet meer lastig gevallen word.
Ik zie het antwoord al komen "dan moet je ze op automatisch accepteren zetten"
Nee dat doe ik niet omdat ik niet alle cookies van andere websites wil accepteren!!!

Graag normale antwoo ... Lees meer

vandaorchidee
vandaorchidee - May 8, 2024 om 07:50
Winkels & webshops

FOUTEN OP DE KASSA BON BIJ DE VOMAR

Waarom komt het geregeld voor bij de Vomar dat de prijzen niet kloppen op de kassa bon .
Vaakt zijn de aanbiedingen niet verwerkt.

Afgelopen zondag drie klanten bij de kassa waar het weer niet klopte .

Waarom doet de Vomar hier niets mee ? Lees meer