yp
door yperlaan Dec 15, 2009 om 21:20
Computers & telefonie

KPN verlengt ongevraagd contractduur

Sinds juli 2008 heb ik een internetbellen plus en interactieve tv-abonnement bij KPN. Contractduur 1 jaar daarna per maand opzegbaar.
In juni 2009 word ik gebeld door de KPN en gevraagd of ik belangstelling heb voor verhogen van de snelheid. Ik ga akkoord (dom!); nu blijkt dat ik ook mijn contractduur met een jaar heb verlengd. Is niet gezegd, maar staat idd wel in contract, heb ik niet gelezen toen. (Er wordt gesproken over een initiële (?) contractduur van twaalf maanden en dan per maand opzegbaar. Dit klopt toch niet? Ik was al een jaar bij de KPN en ik VERHOOG mijn snelheid (ben dus duurder uit). Waarom dan weer een nieuw jaar.
Klantenservice zei, na 19 minuten =1,90 euro, in eerste instantie dat het inderdaad niet klopte en gewijzigd kon worden, maar de betreffende afdeling wilde dit niet doen. Klacht indienen heeft volgens medewerkster geen zin!! Wie helpt?

2120 6 Rapporteer

kiran
door kiran - Dec 15, 2009 om 21:43
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@yperlaan

Als je overgaat op een verhoogde snelheid, sluit je inderdaad bij mijn weten een nieuw contract af. (ander pakket als 't ware)
En daar zit je dan tenminste voor weer één jaar aan vast.

yp
door yperlaan - Dec 15, 2009 om 21:51
2 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=kiran schreef op dinsdag 15 dec 2009, 21:43]@yperlaan

Als je overgaat op een verhoogde snelheid, sluit je inderdaad bij mijn weten een nieuw contract af. (ander pakket als 't ware)
En daar zit je dan tenminste voor weer één jaar aan vast.

Daar kom ik nu ook achter, maar eigenlijk is dit toch vreemd. Ik kan me voorstellen dat verlagen dit gevolg heeft. Bovendien: IK word door de KPN gebeld.

stacey
door stacey - Dec 15, 2009 om 22:05
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Bovendien: IK word door de KPN gebeld.--

Dan zou je juist op je hoede moeten zijn, ze bellen nooit om een ander een plezier te doen, maar om (meer) geld te verdienen...........

Zal wellicht ook iets over staan in voorwaarden van je oude contract, maar is ook terug te vonden op hun site.

---Voorwaarden algemeen:

Na up- of downgrade bent u met ons een nieuwe abonnementsovereenkomst aangegaan. Dit betekent dat de contracttermijn wordt vernieuwd vanaf het moment dat de omzetting is uitgevoerd.--
INFO

Succes,

kiran
door kiran - Dec 15, 2009 om 22:11
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@yperlaan

En waarom denkt u dat ze u opbellen?
JUIST!! Klantje vasthouden .... en meer geld in de la.
Voor 'verlagen' bellen ze u niet op, verdienen ze niks aan.

holpen
door holpen - Dec 16, 2009 om 00:13
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een heel bekend trucje, dat heel veel toegepast wordt rond het aflopen van je vaste abonnementsperiode. Als je een ander abonnement neemt (want dat doe je bij een snelheidswijziging), dan gaat er dus een nieuw contract in, met wederom een nieuwe initiële abonnementsperiode van in dit geval een jaar.

Beschouw dit maar als leergeld: in het vervolg gewoon nooit meer op dergelijke telefonische aanbiedingen ingaan.

yp
door yperlaan - Dec 21, 2009 om 13:26
2 Antwoorden / 3 Vragen

Na een uitgebreide mailwisseling met de klantenservice van de KPN ben ik weer een tevreden klant. KPN geeft uit coulance een korting van 6 maanden op mijn abonnement + 1 maand gratis.
Ik hoop wel dat de KPN de voorwaarden duidelijker gaan melden tijdens een telefoongesprek, want dan worden dit soort 'verrassingen' voorkomen.