mi
door mischakroes May 7, 2013 om 19:56
Computers & telefonie

Moet ik hollandsnieuwe blijven betalen als ik geen mobiel internet heb en daarvoor wel een bundel heb afgesloten?

Sinds 1 april heb ik een mobiel abonnement bij hollands nieuwe. Bellen/sms/internet. Vanaf dag 1 heb ik geen internet op mijn mobiel. Ik heb alles wat op hun site staat geprobeerd (want er zijn kennelijk heel veel problemen met het internet). Daarna heb ik een mail gestuurd naar de klantenservice. Ik kreeg antwoord met weer een waslijst wat ik moest doen om internet voor elkaar te krijgen en een vragenlijst om in te vullen als het niet zou lukken. Helaas niet gelukt en weer gemaild met de ingevulde vragenlijst bijgevoegd. Toen kreeg ik een mail met daarin dat ze me geprobeerd hadden te bellen maar dat ik onbereikbaar was (wist ik al). Daarbij keurig de vraag wanneer ik bereikbaar kon zijn en op welk ander telefoonnummer. Dat gaf mij hoop. Ik heb gemaild op welke dagdelen ik bereikbaar was (in mijn vakantie) en op welk vast nummer. Op die dagdelen ben ik thuis gebleven, maar helaas ben ik niet gebeld. Toen werd ik wel een beetje nijdig. Ik heb gemaild en per direkt mij abonnement opgezegd. Ik kreeg een mail terug met nog 1 ding wat ik kon proberen en als ik dan bij mijn besluit zou blijven om op te zeggen, kon ik aangeven of ik mijn nummer wilde meenemen naar een andere provider. Ik heb echt weeeeeer geprobeerd wat me werd gemaild, maar nog steeds geen internet. Dus ik heb gemaild dat ik bleef bij mijn besluit om op te zeggen en dat ik mijn nummer graag wilde meenemen. Vandaag kreeg ik een mail dat ik mijn abonnement niet kan opzeggen en dat ze het zeer betreuren dat ik problemen heb. Maar niks over hoe ze het willen oplossen. Ondertussen loopt mijn abonnement door zonder dat ik er gebruik van kan maken. Ik heb een Samsung advance waar gewoon internet/sms/bellen op zit als ik er bv het simkaartje van mijn moeder in stop. Ik heb gemaild dat ik niet meer wil betalen voor niet-geleverde diensten. Hoe sterk is mijn positie en kan hollandsnieuwe hier gewoon mee wegkomen?? Ik hoor heel graag van u en geef graag verdere toelichting.
Met vriendelijke groet, M. Kroes

2740 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - May 7, 2013 om 20:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

En als je jouw sim in het toestel van je moeder stopt, werkt internet van HN dan ook niet?

Uiteraard moet HN leveren wat contractueel is afgesproken. Kijk eens hier: Consuwijzer.

mi
door mischakroes - May 7, 2013 om 20:52
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

bedankt voor je reactie. nee heb ik inderdaad ook geprobeerd, dan werkt internet ook niet.

alfatrion
door alfatrion - May 7, 2013 om 21:18
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik twijfel een beetje. Maar ik vermoed dat u een correcte ingebrekestelling moet sturen. Hierin moet staat a) wat u wilt en b) binnen welke termijn en c) dat u de ander aansprakelijk houdt. Hierbij gaat het niet om de beoordelingen: het gaat er om dat hen duidelijk wordt dat ze het niet langer mogen uitstellen.

De tijd dat zij niet geleverd hebben mogen ze uiteraard niet inrekening brengen.

mi
door mischakroes - May 7, 2013 om 21:57
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dank voor de reactie. Ik ga proberen daar de juiste woorden voor te vinden. Is daar misschien een soort voorbeeldbrief van?

dearagain
door dearagain - May 7, 2013 om 22:05
2462 Antwoorden / 7 Vragen
0

*in feite blijkt nu al dat je het recht hebt om de overeenkomst te vernietigen, omdat zij niet integraal de diensten kunnen leveren die er zijn afgesproken

*formeel moet je daaraan een schriftelijke ingebrekestelling met een tijdstermijn/-limiet aan vooraf laten gaan

*verstuur die ingebrekestelling bij deze bizarre (niet leveren en wel de kosten in rekening brengen) provider wél aangetekend

mi
door mischakroes - May 7, 2013 om 22:26
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dank voor de reactie. mail is dus niet voldoende. Ik ga een brief schrijven en aangetekend versturen. Ik ben benieuwd. Ik hoop nog ergens een voorbeeldbrief te vinden die ik (gedeeltelijk) kan gebruiken.

dearagain
door dearagain - May 7, 2013 om 22:39
2462 Antwoorden / 7 Vragen
0

*kijk eens op de site van Consuwijzer

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 7, 2013 om 23:00
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Aangetekend versturen is zinloos en zonde van het geld. Beter kun je het dan per fax versturen.

Overigens hoor je de instellingen automatisch te ontvangen na het plaatsen van je simkaart. Stop hem in 'n ander toestel, voer de instellingen uit en steek hem weer in je eigen telefoon en doe hetzelfde.

zoekster
door zoekster - May 8, 2013 om 00:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Niet vergeten in de brief/mail uw klant- of administratie nummer te vermelden en het soort abonnement dat u heeft.

mi
door mischakroes - May 8, 2013 om 08:27
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dank je wel, zoekster!!!

alfatrion
door alfatrion - May 8, 2013 om 08:28
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=mischakroes schreef op dinsdag 7 mei 2013, 22:26]mail is dus niet voldoende.
Met het versturen van een mail voldoet u aan het schriftelijk vereisten. Aangetekende verzending is niet verplicht en slechts nuttig wanneer u geen bewijs van ontvangst verkrijgt. Indien u besluit uw brief aangetekend te versturen dan is het raadzaam om deze ook een keer gewoon te versturen. Daarmee vergroot u namelijk uw kansen dat deze gelezen worden.

In principe is het voldoen als u schrijft "Ik verzoek, en zo nodig sommeer ik u, om er voor te zorgen dat ik uiterlijk voor [datum] mobiel internet heb. Vanaf [datum] bent u in verzuim."

[quote=art. 6:82 lid 2 BW]Indien de schuldenaar tijdelijk niet kan nakomen of uit zijn houding blijkt dat aanmaning nutteloos zou zijn, kan de ingebrekestelling plaatsvinden door een schriftelijke mededeling waaruit blijkt dat hij voor het uitblijven van de nakoming aansprakelijk wordt gesteld.[quote=art. 6:83 aanhef en onder c BW]Het verzuim treedt zonder ingebrekestelling in wanneer de schuldeiser uit een mededeling van de schuldenaar moet afleiden dat deze in de nakoming van de verbintenis zal tekortschieten.
Misschien is een van deze artikels van toepassing. Letop: hiervan mag men in principe in uw nadeel afwijken. Voor algemene voorwaarden zijn er regels betreffende wat niet mag.

zoekster
door zoekster - May 8, 2013 om 08:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Uw naam en adres

Naam adres bedrijf

Betref: ingebrekestelling

Datum:....

Geachte ...

Op [ datum] heeft u met mij een een overeenkomst gesloten. Helaas moet ik vaststellen dat u uw verplichtingen uit deze overeenkomst niet (correct) bent nagekomen.

U bent tekortschiet geschoten op de volgende punten:
- noem concreet aantal punten

Ik verzoek en sommeer u om binnen een termijn van [noem aantal, moet redelijk zijn ] dagen na dagtekening van deze brief alsnog aan uw verplichtingen te voldoen.

Als u dit niet binnen de gestelde termijn doet, bent u in verzuim en zal ik de overeenkomst ontbinden.

Ik verzoek u vriendelijk binnen 2 weken na datum van deze brief schriftelijk te reageren.

Uw naam

mi
door mischakroes - May 8, 2013 om 08:29
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hartelijk bedankt, alfatrion!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer