Moet ik hollandsnieuwe blijven betalen als ik geen mobiel internet heb en daarvoor wel een bundel heb afgesloten?
Sinds 1 april heb ik een mobiel abonnement bij hollands nieuwe. Bellen/sms/internet. Vanaf dag 1 heb ik geen internet op mijn mobiel. Ik heb alles wat op hun site staat geprobeerd (want er zijn kennelijk heel veel problemen met het internet). Daarna heb ik een mail gestuurd naar de klantenservice. Ik kreeg antwoord met weer een waslijst wat ik moest doen om internet voor elkaar te krijgen en een vragenlijst om in te vullen als het niet zou lukken. Helaas niet gelukt en weer gemaild met de ingevulde vragenlijst bijgevoegd. Toen kreeg ik een mail met daarin dat ze me geprobeerd hadden te bellen maar dat ik onbereikbaar was (wist ik al). Daarbij keurig de vraag wanneer ik bereikbaar kon zijn en op welk ander telefoonnummer. Dat gaf mij hoop. Ik heb gemaild op welke dagdelen ik bereikbaar was (in mijn vakantie) en op welk vast nummer. Op die dagdelen ben ik thuis gebleven, maar helaas ben ik niet gebeld. Toen werd ik wel een beetje nijdig. Ik heb gemaild en per direkt mij abonnement opgezegd. Ik kreeg een mail terug met nog 1 ding wat ik kon proberen en als ik dan bij mijn besluit zou blijven om op te zeggen, kon ik aangeven of ik mijn nummer wilde meenemen naar een andere provider. Ik heb echt weeeeeer geprobeerd wat me werd gemaild, maar nog steeds geen internet. Dus ik heb gemaild dat ik bleef bij mijn besluit om op te zeggen en dat ik mijn nummer graag wilde meenemen. Vandaag kreeg ik een mail dat ik mijn abonnement niet kan opzeggen en dat ze het zeer betreuren dat ik problemen heb. Maar niks over hoe ze het willen oplossen. Ondertussen loopt mijn abonnement door zonder dat ik er gebruik van kan maken. Ik heb een Samsung advance waar gewoon internet/sms/bellen op zit als ik er bv het simkaartje van mijn moeder in stop. Ik heb gemaild dat ik niet meer wil betalen voor niet-geleverde diensten. Hoe sterk is mijn positie en kan hollandsnieuwe hier gewoon mee wegkomen?? Ik hoor heel graag van u en geef graag verdere toelichting.
Met vriendelijke groet, M. Kroes
En als je jouw sim in het toestel van je moeder stopt, werkt internet van HN dan ook niet?
Uiteraard moet HN leveren wat contractueel is afgesproken. Kijk eens hier: Consuwijzer.
Ik twijfel een beetje. Maar ik vermoed dat u een correcte ingebrekestelling moet sturen. Hierin moet staat a) wat u wilt en b) binnen welke termijn en c) dat u de ander aansprakelijk houdt. Hierbij gaat het niet om de beoordelingen: het gaat er om dat hen duidelijk wordt dat ze het niet langer mogen uitstellen.
De tijd dat zij niet geleverd hebben mogen ze uiteraard niet inrekening brengen.
Dank voor de reactie. Ik ga proberen daar de juiste woorden voor te vinden. Is daar misschien een soort voorbeeldbrief van?
*in feite blijkt nu al dat je het recht hebt om de overeenkomst te vernietigen, omdat zij niet integraal de diensten kunnen leveren die er zijn afgesproken
*formeel moet je daaraan een schriftelijke ingebrekestelling met een tijdstermijn/-limiet aan vooraf laten gaan
*verstuur die ingebrekestelling bij deze bizarre (niet leveren en wel de kosten in rekening brengen) provider wél aangetekend
Dank voor de reactie. mail is dus niet voldoende. Ik ga een brief schrijven en aangetekend versturen. Ik ben benieuwd. Ik hoop nog ergens een voorbeeldbrief te vinden die ik (gedeeltelijk) kan gebruiken.
Aangetekend versturen is zinloos en zonde van het geld. Beter kun je het dan per fax versturen.
Overigens hoor je de instellingen automatisch te ontvangen na het plaatsen van je simkaart. Stop hem in 'n ander toestel, voer de instellingen uit en steek hem weer in je eigen telefoon en doe hetzelfde.
Niet vergeten in de brief/mail uw klant- of administratie nummer te vermelden en het soort abonnement dat u heeft.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer