Opzeggen telefoonabonnement
Beste allemaal,
Ik heb via het contactformulier van Ben mijn telefoonabonnement opgezegd. Volgens de wet van Dam is dat juridisch geldig. Vervolgens krijg ik het bericht dat Ben nog vragen heeft, me daarom heeft geprobeerd te bellen wat niet gelukt is. Daarom het verzoek hen te bellen. Omdat ik niet gebeld heb loopt mijn abonnement door.
Mijn vraag: mag dit van Ben? Ik heb duidelijk opgezegd en alle vereiste informatie gegeven.
Nee dat s niet goed, als u maar de bewijzen heeft dat u op tijd heeft opgezegd.
Hallo paulina_bag,
Van de site van Ben:
Hoe zeg ik mijn abonnement op?
Ik vind het jammer dat je erover denkt om bij me weg te gaan. Wat de reden ook is, ik hoor het graag voordat je bij me weggaat. Hierdoor leer ik hoe ik mijn producten en diensten nog beter kan maken. Als je naar de Ben klantenservice belt op 0900 – 040 1405 (35 ct. per gesprek) word je daar geholpen om je opzegging te verwerken. Ik hoop je in de toekomst weer terug te zien.
Handige informatie voordat je me belt:
Als je een maandabonnement hebt, kun je op ieder moment opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Als je een 24 maanden abonnement hebt of je hebt hiernaar verlengd, kun je opzeggen nadat je 24 maanden abonnement is afgelopen. Je kunt daarna opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
De kosten en het tegoed van je laatste maand worden naar verhouding berekend ten opzichte van het aantal dagen dat je abonnement nog actief is.
Het abonnement mag alleen door de contractant zelf worden opgezegd.
Dus .....
Het door jou genoemde contactformulier is om een vraag te stellen.
Met vr.gr.
Nee dat mag niet, maar u hebt bewijs dat u opgezegd hebt, door die mail die u terug ontvangen hebt. Goed bewaren.
Ik neem aan dat u uw conteact kon opzeggen.
Als u een algemeen toegankelijk contactformulier hebt gebruikt, bijvoorbeeld in combinatie met een e-mail adres dat niet bekend is bij Ben, kan ik mij voorstellen dat Ben eerst verifieert of u inderdaad wilt opzeggen. Voor hetzelfde geld probeert iemand u een loer te draaien en had u plots zonder abonnement gezeten.
Dan krijgen we hier de vraag gekregen "Kan Ben zomaar een abonnement opzeggen naar aanleiding van een niet door mij ingezonden contactformulier?".
Als je Online een abonnement kunt aanvragen, dan moet je het ook Online kunnen beëindigen. Dat ze graag willen dat je ze belt is daarbij niet relevant.
Beste paulina_bag,
nee, dat mag niet.
Ben dient uw opzegging gewoon netjes te verwerken en dat hebben ze nagelaten.
Daarmee zijn ze dus in gebreke gebleven.
Ik ga er vanuit dat u over bewijs van uw opzegging beschikt.
Hier leest u wat u kunt doen bij een klacht over ben, klik hier.
Stel ben schriftelijk (brief of email (waarvan u wel ontvangstbevestiging nodig heeft) zodat u er later bewijs van heeft ) en eis dat ze alsnog direct uw opzegging verwerken, eis ook de periode dat uw abonnement doorloopt terug van ze. Stel ze een termijn, bijvoorbeeld 7 dagen. Blijft ben dan nog steeds in gebreke dan kunt u naar de geschillencommissie stappen.
[quote=tijger1 schreef op maandag 24 aug 2015, 12:25]Nee dat mag niet, maar u hebt bewijs dat u opgezegd hebt, door die mail die u terug ontvangen hebt. Goed bewaren.
Wat staat er dan in die email? Heb jij die gezien? TS zegt alleen dat er een bericht komt dat Ben nog vragen heeft. Dat is wat anders dan een bevestiging van de opzegging. En zoals edrick3 aangeeft: opzeggen alleen telefonisch en niet via een algemeen contactformulier.
[quote=hopetobehelping schreef op maandag 24 aug 2015, 21:05]
Ik ga er vanuit dat u over bewijs van uw opzegging beschikt.
Waar baseer je dat op?
Op dit forum worden zo vaak verkeerde aannames gedaan waardoor vraagsteller op het verkeerde been worden gezet.
@jorisw
Misschien blijkt dat wel uit de vraag?
De Ts krijgt van de provider bericht naar aanleiding van die opzegging, dat ze nog vragen hebben.
[quote=tijger1 schreef op dinsdag 25 aug 2015, 09:31]De Ts krijgt van de provider bericht naar aanleiding van die opzegging, dat ze nog vragen hebben.
Daarnaast krijg je ook nog een automatisch bericht, dat het bericht ontvangen is. Dubbel bewijs.
Kortom storneer/blokkeer Ben bij jouw bank en voor de rest kun je ze negeren (ook het incassobureau dat ze op je af gaan sturen).
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Vreemde incasso paypal via riverty
Goedendag! Gisteren ontving ik een incasso mail via riverty back in flow , het ging om een vordering van paypal ivm negatief saldo van april 2021. Ik wist zelf niet eens dat ik een paypal account heb/had. Ik gebruik nooit paypal en kan dus ook met bijna 100% zekerheid zeggen dat ik in het verleden ook niets betaald / besteld heb met paypal en zeker niet een bedrag van bijna 200 euro!...
Ik he
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer