an
door antoon1 Aug 14, 2011 om 17:43
Computers & telefonie

Overzetten muziek Iphone naar windows pC

Wie help mij bij het volgende: Wij hadden een Mac waarop muziek stond in Itunes, wat gekoppeld was aan onze iphone. Nu is de mac weg, maar willen we alle muzieik etc op een Windows PC zetten in een Itunes bibiliotheek. Steeds vraagt Itunes of ik eerst de gehele inhoud wil wissen, zodat dan pas geschikt gemaakt kan worden voor windows. Help, wie weet programma waarbij ik alles in Itunes kan zetten vanuit mijn iphone naar Itunes op windows./

20710 8 Rapporteer

rj
door rjw - Aug 14, 2011 om 20:26
3281 Antwoorden / 5 Vragen

Heb je geen back-up gemaakt van de bestanden op de Mac voordat je 'm weg deed? Zo ja, dan is het een kwestie van iTunes op de PC zetten en de muziek importeren.

Zo nee, dan zou je eens hier kunnen kijken.

laaglander
door laaglander - Aug 14, 2011 om 23:14
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo antoon1,

zoals ik het lees, wil je nu van je iphone naar je pc kopieren?.. het klopt dat itunes daar zeer irritant over doet, omdat ze bij apple vinden dat je maar 1 apple-product mag hebben die je aansluit op itunes. dus ook wanneer je een ipod of iets dergelijks (van vrienden) zal die komen met: wissen.

bij de ipod werkt winamp ook. ik heb het zelf niet getest met een iphone, maar je kunt het proberen

succes, Laaglander

freya
door freya - Aug 14, 2011 om 23:36
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=laaglander schreef op zondag 14 aug 2011, 23:14]....
omdat ze bij apple vinden dat je maar 1 apple-product mag hebben die je aansluit op itunes
....
Dat is natuurlijk niet helemaal juist. Ik heb verschillende iPod/iPhone producten en heb dezelfde muziek op meerdere apparaten staan. Dat mag ook en is dus geen enkel probleem. De enige voorwaarde is natuurlijk dat je onder hetzelfde account werkt. En dat heeft niets te maken met het feit dat Apple je die beperking oplegt, maar heeft alles te maken met 'auteursrechten' en het tegengaan van het ongelimiteerd kopiëren van muziek....

Freya

laaglander
door laaglander - Aug 15, 2011 om 00:03
473 Antwoorden / 1 Vragen

@freya

klopt wel een beetje wat je zegt ;-) alleen bij alle door jouw pc/itunes nog niet herkende items (ipod/iphone/iding) begint met wissen... dus wanneer je dus een nieuwe pc hebt .. begint de ellende en kun je niet meer de andere kant op..
maar dat kan ondertussen natuurlijk al anders zijn... maar voor een jaartje terug was dat nog zo

an
door antoon1 - Aug 15, 2011 om 08:38
36 Antwoorden / 33 Vragen

Lieve mensen, dank voor jullie reactie,s , maar ik kom echt niet verder zo. Winamp is gelijk aan Itunes, maar op mijn windowsPC zit al een Itunes vol met muziek van mijn Ipod.
Dus daar heb ik niets aan. Want ik wil de iphone ook in die bibliotheek hebben staan, even als de iphone van mijn partner. Voor alle helderheid: Het account van Itunes was en is gelijk aan die van de mac, die we dus niet meer hebben.

freya
door freya - Aug 15, 2011 om 10:36
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=antoon1 schreef op maandag 15 aug 2011, 08:38]Lieve mensen, dank voor jullie reactie,s , maar ik kom echt niet verder zo. Winamp is gelijk aan Itunes, maar op mijn windowsPC zit al een Itunes vol met muziek van mijn Ipod.
Dus daar heb ik niets aan. Want ik wil de iphone ook in die bibliotheek hebben staan, even als de iphone van mijn partner. Voor alle helderheid: Het account van Itunes was en is gelijk aan die van de mac, die we dus niet meer hebben.
In principe is dat ook geen probleem. Het enige 'probleem' is dat de muziek die al op je iPhone staat, niet meer in iTunes staat en je muziek nu eenmaal niet van je iPhone naar je compouter kunt halen. (althans, niet met iTunes)

Meestal denken mensen dat wanneer je een iDevice (iPod, iPhone, enz.) aan de computer hangt, je dan een 'extra schijf' te zien krijgt waar je dan van alles op en af kunt halen (tweerichtingsverkeer), maar dat is niet zo. De filosofie van Apple is dat je iTunesbibliotheek 'centraal' staat en dus leidend is bij het synchroniseren van je iDevice. Kortom, éénrichtingsverkeer. Muziek kan wel van iTunes naar je iDevice, maar niet terug.

Als je de muziek op je iPhone via de iTunesstore hebt aangeschaft, dan is het geen probleem om je iPhone gewoon als nieuw device in iTunes op te nemen (en dus leeg te laten maken). Je kunt daarna de muziek gewoon weer opnieuw via de iTunesstore downloaden. Als je de iPhone aanmeldt met hetzelfde account, dan 'weet' de iTunesstore dat je die muziek al eerder betaald hebt en kost het opnieuw downloaden dus helemaal niets.

Voor de iPod zijn wel allerlei tooltjes te vinden om muziek vanaf je iPod naar je computer te halen (b.v. iRip of SharePod), maar ik durf niet te zeggen of die ook met een iPhone werken.

Freya

an
door antoon1 - Aug 15, 2011 om 11:05
36 Antwoorden / 33 Vragen

Dank voor je reactie. Ik blijf een melding houden van wissen, ondanks dat ik IRIP heb geprobeerd. Muziek die ik er dus zelf heb opgezet, raak ik kwijt, en daar baal ik enorm van, want er staat wel voor meer de 6 volle dagen ( 6 x 24 uur ) muziek op. Ik geef de moed maar op, zal het allemaal, denk ik, maar moeten vergeten.

hagaman
door hagaman - Aug 15, 2011 om 11:13
107 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb Irip gebruikt, werkt echt supper, eerst alles eruit gehaald en opgeslagen in een map. daarna gekopeerd naar mijn win pc. bij wissen kan je die mappen gewoon importeren in je mediatheek, en synchroniseren werkt super goed.