ca
door caviamax Nov 1, 2013 om 18:00
Computers & telefonie

Problemen met router

Beste experts,

Ik heb toch al een hele tijd problemen met internet, denk dat het aan mijn router (Belkin F5D8233-4v3(01)) ligt:
- Draadloos internet is langzaam. Ik weet dat ik niet het beste abbonement heb, maar als ik verder van de router zit is het internet langzamer dan wanneer ik dichterbij zit
- Internet valt soms weg, met name draadloos. Bekend probleem, meerdere mensen hebben er last van (ligt aan de frimware)
- Als ik het kanaal verander, wil de MacBook geen verbinding wil maken (volgens mij krijg ik dan de melding ''time-out verbinding'' of zoiets)
- Het signaal is te zwak om met de iPad in de slaapkamer te internetten

Het laatste probleem, ik weet dat er apparaten zijn om het signaal uit te breiden. Ik heb echter zoveel problemen met internet, dat ik denk dat ik beter een nieuwe router kan kopen.
Vraag: wat kan ik hier het best aan doen?

Alvast bedankt.

Caviamax

10419 42 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 1, 2013 om 18:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo caviamax,

Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al:
Lijkt me handiger om een nieuwe/betere router te kopen dan een 'signaalversterker'.

Suc6

jantje7
door jantje7 - Nov 1, 2013 om 18:24
1459 Antwoorden / 23 Vragen

U kunt natuurlijk ook een abonnement bij UPC nemen, krijg je Wi-Fi router bij. Ook bij het goedkoopste abonnement.

Jantje7

ca
door caviamax - Nov 1, 2013 om 19:09
231 Antwoorden / 126 Vragen

[quote=jantje7 schreef op vrijdag 1 nov 2013, 18:24]U kunt natuurlijk ook een abonnement bij UPC nemen, krijg je Wi-Fi router bij. Ook bij het goedkoopste abonnement.

Jantje7

Dank. Ik heb al sinds jaar en dag een abonnement bij UPC, nooit iets van gehoord. Geldt dat alleen voor nieuwe abonnees?

jantje7
door jantje7 - Nov 1, 2013 om 19:13
1459 Antwoorden / 23 Vragen

[quote=caviamax schreef op vrijdag 1 nov 2013, 19:09][quote=jantje7 schreef op vrijdag 1 nov 2013, 18:24]U kunt natuurlijk ook een abonnement bij UPC nemen, krijg je Wi-Fi router bij. Ook bij het goedkoopste abonnement.

Jantje7

Dank. Ik heb al sinds jaar en dag een abonnement bij UPC, nooit iets van gehoord. Geldt dat alleen voor nieuwe abonnees?

Nee, u kunt uw abonnement wijzigen. Gaat wel weer voor een jaar in. U krijgt het zelfde voordeel als een nieuwe klant zou krijgen. Mijn dochter switst zo elk jaar. Ga eens langs bij een UPC winkel.

ca
door caviamax - Nov 1, 2013 om 19:13
231 Antwoorden / 126 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 1 nov 2013, 18:22]Hallo caviamax,

Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al:
Lijkt me handiger om een nieuwe/betere router te kopen dan een 'signaalversterker'.

Suc6

Dank. Even gezocht op Tweakers, wat kan ik het best kiezen?
http://tweakers.net/pricewatch/311646/tp-link-tl-wdr4300.html
http://tweakers.net/pricewatch/251996/tp-link-tl-wr1043nd.html
http://tweakers.net/pricewatch/313228/asus-rt-ac66u.html
http://tweakers.net/pricewatch/243800/netgear-wndr3700.html

Of natuurlijk een andere :)

ph
door philip36 - Nov 1, 2013 om 19:16
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Neem aan dat u met het programma inSSIDer hebt gekeken of hetzelfde kanaal eventueel ook gebruikt wordt door iemand in de buurt.
Dat kan de sterkte behoorlijk negatief beïnvloeden.
Zo niet kijk dan op http://computertotaal.nl/apps-software/etwerkkanaal-wijzigen-21920m

macwouter
door macwouter - Nov 1, 2013 om 19:34
825 Antwoorden / 9 Vragen

De stroom eraf halen voor 10 minuten deed bij mij wonderen. Niet uitzetten maar echt de stroom eraf.

gsm
door gsm - Nov 1, 2013 om 20:50
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=caviamax schreef op vrijdag 1 nov 2013, 19:09][quote=jantje7 schreef op vrijdag 1 nov 2013, 18:24]U kunt natuurlijk ook een abonnement bij UPC nemen, krijg je Wi-Fi router bij. Ook bij het goedkoopste abonnement.

Jantje7

Dank. Ik heb al sinds jaar en dag een abonnement bij UPC, nooit iets van gehoord. Geldt dat alleen voor nieuwe abonnees?
Nee, voor iedereen, dus ook huidige klanten. En dan ben je waarschijnlijk ook nog goedkoper uit, dan nu. Wel €25,- neertellen voor de nieuwe apparatuur misschien.

zw
door zwaardvis - Nov 1, 2013 om 22:21
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Hele goede router voor nog geen 15 euro (excl. verzendkosten).
klik hier
Heb hem zelf nu enkele maanden en hij werkt perfect en stabiel.

costnix
door costnix - Nov 1, 2013 om 23:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=caviamax schreef op vrijdag 1 nov 2013, 19:09][quote=jantje7 schreef op vrijdag 1 nov 2013, 18:24]U kunt natuurlijk ook een abonnement bij UPC nemen, krijg je Wi-Fi router bij. Ook bij het goedkoopste abonnement.

Jantje7

Dank. Ik heb al sinds jaar en dag een abonnement bij UPC, nooit iets van gehoord. Geldt dat alleen voor nieuwe abonnees?

Je hebt bij UPC de Horizonbox nodig. Als WIFI-router werkt deze goed ook op mijn slaapkamer boven. Als televisieontvanger is het (nog steeds) een drama. Ik heb UPC de deur uitgegooid. Ik stap 20 november over op een glasvezelaansluiting. Ik heb al een aansluiting tot in de woonkamer.

ca
door caviamax - Nov 1, 2013 om 23:36
231 Antwoorden / 126 Vragen

[quote=philip36 schreef op vrijdag 1 nov 2013, 19:16]Neem aan dat u met het programma inSSIDer hebt gekeken of hetzelfde kanaal eventueel ook gebruikt wordt door iemand in de buurt.
Dat kan de sterkte behoorlijk negatief beïnvloeden.
Zo niet kijk dan op http://computertotaal.nl/apps-software/etwerkkanaal-wijzigen-21920m

Heb ik geprobeerd. Dankje voor het meedenken, maar helpt niet. De MacBook kan dan niet meer verbinden met het netwerk en tevens is mijn verbinding niet sterk genoeg. Ik moet denk ik echt aan een nieuwe router

ca
door caviamax - Nov 1, 2013 om 23:40
231 Antwoorden / 126 Vragen

[quote=gsm schreef op vrijdag 1 nov 2013, 20:50][quote=caviamax schreef op vrijdag 1 nov 2013, 19:09][quote=jantje7 schreef op vrijdag 1 nov 2013, 18:24]U kunt natuurlijk ook een abonnement bij UPC nemen, krijg je Wi-Fi router bij. Ook bij het goedkoopste abonnement.

Jantje7

Dank. Ik heb al sinds jaar en dag een abonnement bij UPC, nooit iets van gehoord. Geldt dat alleen voor nieuwe abonnees?
Nee, voor iedereen, dus ook huidige klanten. En dan ben je waarschijnlijk ook nog goedkoper uit, dan nu. Wel €25,- neertellen voor de nieuwe apparatuur misschien.

Dank. Het is het proberen waard! Ik vraag me wel af of ik voor 25.- een goede router kan krijgen...

ca
door caviamax - Nov 1, 2013 om 23:41
231 Antwoorden / 126 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op vrijdag 1 nov 2013, 22:21]Hele goede router voor nog geen 15 euro (excl. verzendkosten).
klik hier
Heb hem zelf nu enkele maanden en hij werkt perfect en stabiel.

Zal er naar kijken. Dankje voor de tip!

ca
door caviamax - Nov 1, 2013 om 23:42
231 Antwoorden / 126 Vragen

[quote=costnix schreef op vrijdag 1 nov 2013, 23:16][quote=caviamax schreef op vrijdag 1 nov 2013, 19:09][quote=jantje7 schreef op vrijdag 1 nov 2013, 18:24]U kunt natuurlijk ook een abonnement bij UPC nemen, krijg je Wi-Fi router bij. Ook bij het goedkoopste abonnement.

Jantje7

Dank. Ik heb al sinds jaar en dag een abonnement bij UPC, nooit iets van gehoord. Geldt dat alleen voor nieuwe abonnees?

Je hebt bij UPC de Horizonbox nodig. Als WIFI-router werkt deze goed ook op mijn slaapkamer boven. Als televisieontvanger is het (nog steeds) een drama. Ik heb UPC de deur uitgegooid. Ik stap 20 november over op een glasvezelaansluiting. Ik heb al een aansluiting tot in de woonkamer.

Daar was ik van op de hoogte. Geen Horizon voor mij. Dank voor de tip!

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 2, 2013 om 03:19
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=jantje7 schreef op vrijdag 1 nov 2013, 19:13][quote=caviamax schreef op vrijdag 1 nov 2013, 19:09][quote=jantje7 schreef op vrijdag 1 nov 2013, 18:24]U kunt natuurlijk ook een abonnement bij UPC nemen, krijg je Wi-Fi router bij. Ook bij het goedkoopste abonnement.

Jantje7

Dank. Ik heb al sinds jaar en dag een abonnement bij UPC, nooit iets van gehoord. Geldt dat alleen voor nieuwe abonnees?

Nee, u kunt uw abonnement wijzigen. Gaat wel weer voor een jaar in. U krijgt het zelfde voordeel als een nieuwe klant zou krijgen. Mijn dochter switst zo elk jaar. Ga eens langs bij een UPC winkel.

Dan zit wel weer vast aan een (ver)nieuw(d) abonnement bepaalde duur minimaal 1 jaar!

jantje7
door jantje7 - Nov 2, 2013 om 06:55
1459 Antwoorden / 23 Vragen

@costnix
Mijn dochter had inderdaad horizon, is geswitst naar mediabox SD/HD en kreeg hierbij dus de Wifi router.

@Wendy-claire
Lezen schijnt een probleem te zijn. Ik had reeds vermeld dat het abonnement weer met een jaar werd verlegd.

Nee, in ben niet van UPC en heb zelf Brabantnet glasvezel.

Jantje

edrick3
door edrick3 - Nov 2, 2013 om 10:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=caviamax schreef op vrijdag 1 nov 2013, 19:13][quote=edrick3 schreef op vrijdag 1 nov 2013, 18:22]Hallo caviamax,

Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al:
Lijkt me handiger om een nieuwe/betere router te kopen dan een 'signaalversterker'.

Suc6

Dank. Even gezocht op Tweakers, wat kan ik het best kiezen?
http://tweakers.net/pricewatch/311646/tp-link-tl-wdr4300.html
http://tweakers.net/pricewatch/251996/tp-link-tl-wr1043nd.html
http://tweakers.net/pricewatch/313228/asus-rt-ac66u.html
http://tweakers.net/pricewatch/243800/netgear-wndr3700.html

Of natuurlijk een andere :)

Ik gebruik de tp-link WR 1043nd
Bevalt prima en is goedkoop.

Suc6

Cookies
door Cookies - Nov 2, 2013 om 10:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 2 nov 2013, 10:32]

Ik gebruik de tp-link WR 1043nd
Bevalt prima en is goedkoop.

Suc6

Die heb ik na 2 dagen proberen er uit gegooid: geen enkel bereik in de slaapkamer. Daarna de Asus RT-N66U aangeschaft, niet goedkoop, maar wel een prima bereik.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 2, 2013 om 17:29
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Extra tip; koop 'n voip-router, iets duurder maar als je 'n beetje van bellen houdt, verdien je die zo weer terug.

ca
door caviamax - Nov 3, 2013 om 18:36
231 Antwoorden / 126 Vragen

Heb contact gehad met UPC. Lang verhaal kort: ik ben overgestapt naar een nieuw abbonement. Een euro per maand extra, eenmalig 25.-. Dan heb ik sneller internet, kan ik opnemen en pauzeren en krijg ik een router-modemcombinatie.

Ik ben benieuwd of het beter gaat, aangezien heel veel buren ook bij UPC zitten.

Bedankt voor de tips!

edrick3
door edrick3 - Nov 3, 2013 om 18:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@caviamax,

Bedankt voor het terugmelden.

Hopelijk ben je dan van je problemen verlost.

Met vr.gr.

costnix
door costnix - Nov 3, 2013 om 22:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=caviamax schreef op zondag 3 nov 2013, 18:36]Heb contact gehad met UPC. Lang verhaal kort: ik ben overgestapt naar een nieuw abbonement. Een euro per maand extra, eenmalig 25.-. Dan heb ik sneller internet, kan ik opnemen en pauzeren en krijg ik een router-modemcombinatie.

Ik ben benieuwd of het beter gaat, aangezien heel veel buren ook bij UPC zitten.

Bedankt voor de tips!

Ik wens je veel sterkte met UPC. De enorme problemen met die Horizondoos is de reden waarom ik bij UPC ben weggegaan.

pi
door pieterwolters - Nov 4, 2013 om 09:10
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=caviamax schreef op vrijdag 1 nov 2013, 19:09][quote=jantje7 schreef op vrijdag 1 nov 2013, 18:24]U kunt natuurlijk ook een abonnement bij UPC nemen, krijg je Wi-Fi router bij. Ook bij het goedkoopste abonnement.

Jantje7

Dank. Ik heb al sinds jaar en dag een abonnement bij UPC, nooit iets van gehoord. Geldt dat alleen voor nieuwe abonnees?

Stel je niet teveel voor van die wi-fi router die je erbij krijgt. Als je nu met een Belkin router al problemen hebt qua bereik, zal dat niet beter worden. De enige oplossing is een router met een sterker signaal (lieft met meerdere antennes) en indien de dekking in huis (om wat voor reden dan ook) slecht blijft een tweede wifi access point om volledige dekking te realiseren.

costnix
door costnix - Nov 4, 2013 om 10:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@pieterwolters

De router, die in de Horizonbox van UPC is nou net het onderdeel wat erg goed werkt. Ik kan met mijn IPad2 prima op zolder internetten. De box staat in mijn woonkamer en het signaal moet door 2 lagen beton heen om de zolder te bereiken.

audb
door audb - Nov 4, 2013 om 12:46
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een kabel is en blijft het snelst maar een router van Belkin?
http://nl.hardware.info/productgroep/9/routers

haarp
door haarp - Nov 4, 2013 om 13:00
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op vrijdag 1 nov 2013, 22:21]Hele goede router voor nog geen 15 euro (excl. verzendkosten).
klik hier
Heb hem zelf nu enkele maanden en hij werkt perfect en stabiel.

Lost het probleem niet echt op. Een versterker helpt zeker: Klik hier

blackjes
door blackjes - Nov 4, 2013 om 13:59
141 Antwoorden / 34 Vragen

Beste Caviamax,
Ik heb alles van Ziggo en heb een tijdje geleden vóór de router een breedbandversterker geplaatst. Heb hier alle voordelen van voor zowel internet, telefoon als televisie. Het signaal voor internet is optimaal. Als router heb ik de Sitecom WL540. Ik woon in een appartementencomplex en kan zelfs bij de buren beneden mijn signaal ontvangen. Advies: installeer eens de app "Wifi Analyzer". Hiermee kan je overal de sterkste plaatsen voor je Wifi ontdekken.
Succes,

Blackjes

edrick3
door edrick3 - Nov 4, 2013 om 14:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

TS heeft allang een oplossing!!!

Zie antwoord van TS 3/11 18.36 uur!!

pe
door per - Nov 4, 2013 om 15:31
20 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eerst met wifi analyzer (android app) of het signaal werkelijk slecht is.
Kijk ook of er meerdere routers in de buurt zijn die op hetzelfde kanaal zitten, zoja kies een ander kanaal en kijk of dat verbetering brengt.
Is er werkelijk een slecht signaal, kijk dan eens naar Engenius apparatuur.
Dat spul is niet goedkoop, maar je bent bijna zeker van de ergernis af.

pe
door per - Nov 4, 2013 om 15:34
20 Antwoorden / 0 Vragen

Ok, er is al een oplossing.
Voor anderen met dezelfde problemen wellicht toch nuttig.

ra
door rambonnetwerken - Nov 4, 2013 om 23:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Kijken in het modem wat voor een snelheid gehaald wordt. Provider nieuw modem vragen met Wi-Fi. Aansluiten en weer kijken welke snelheid gehaald wordt. Nieuwe modems resetten het profiel dat de provider voor je klaar heeft staan in hun netwerk. Het zou dus kunnen zijn dat jouw profiel op een lagere snelheid staat ingesteld dan dat je afgesloten hebt. Wie is je provider?

ce
door cec - Nov 4, 2013 om 23:52
4 Antwoorden / 1 Vragen

Met mijn oude (2001) pc kon ik draadloos internetten via een usb-stick van upc.
Deze pc is verplaatst naar boven en toen had ik geen verbinding meer.
Via de telegraaf-shop een usb-stick met driver gekocht voor ca. euro 10,-
Als verbinding geeft hij nu aan "goed" en werkt probleemloos.
Misschien ook een idee. Voor euro 10 kun je geen buil vallen.

labren
door labren - Nov 5, 2013 om 00:21
862 Antwoorden / 0 Vragen

draadloos in een huis kan haast niet komt door al het ijzer wat er in het beton verwerkt is dat laat het signaal niet door of je moet in de zelfde kamer zitten als waar je router staat

zw
door zwaardvis - Nov 5, 2013 om 09:40
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=haarp schreef op maandag 4 nov 2013, 13:00]Lost het probleem niet echt op. Een versterker helpt zeker: Klik hier
In tegenstelling van wat iedereen denkt, bestaan er geen versterkers. Alle "versterkers" zijn in werkelijkheid repeaters. Die zenden het ontvangen Wifi signaal opnieuw uit en creëren daarmee een tweede wifi-netwerk dat doorgaans op de halve snelheid werkt. De repeater moet immers zijn bandbreedte delen tussen ontvangen en zenden. Van alle mogelijke oplossingen is de repeater de slechtste. En eigenlijk alleen geschikt voor vaste computers. Voor mobiele apparaten zelfs onhandig omdat je dan steeds handmatig naar het sterkste (originele) netwerk moet switchen als je door het huis loopt
klik hier voor info

pk49
door pk49 - Nov 5, 2013 om 10:22
243 Antwoorden / 2 Vragen

er zijn verschillende dingen die je zelf kunt doen.Om te beginnen de hele zaak stroomloos maken,je eigen router en die van de provider.En na zo'n 30 seconden alles weer aanzetten,te beginnen met je router van de provider.De zaak stelt zich dan optimaal in.En je kunt in Windows in het netwerkcentrum "problemen oplossen" aanklikken en kijken of daar iets te verbeteren valt.En deze router is uit +/= 2008. Misschien is een vervanging wel te overwegen.Routers zijn niet duur meer.Bij Ziggo met een Linksys router en een standaard abonnement haal ik een download snelheid van 5 mbps(5 megabyte per seconde)

zw
door zwaardvis - Nov 5, 2013 om 10:36
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=pk49 schreef op dinsdag 5 nov 2013, 10:22].Bij Ziggo met een Linksys router en een standaard abonnement haal ik een download snelheid van 5 mbps(5 megabyte per seconde)

Vreemd. Een standaardabonnement bij Ziggo is 20 Mbit = 2,5 Megabyte. (8 bits is 1 byte)
Je zegt dat je 5 Megabyte haalt.
Of je bedoelt dat je 5 Megabits haalt, en dat is heel slecht, want een goedkope router haalt al minstens de volle 20 Mbit. (zelfs 270 tot 300 Mbit als het abo het toe zou laten!!!)
Of je hebt geen standaardabonnement, maar een van 60 Mbit en dan haal je nog te weinig want zou je ca 7,5 Megabyte moeten halen.

Maar ws. bedoel je ook megabit. Providers maken altijd reclame met zo hoog mogelijke getallen dus ze vermenigvuldigen de in de hardware gebruikelijke MegaByte (denk aan geheugen en harde schijven) met minstens een factor 8 om het hoger te laten lijken. Megabits.

costnix
door costnix - Nov 5, 2013 om 11:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pk49 schreef op dinsdag 5 nov 2013, 10:22]er zijn verschillende dingen die je zelf kunt doen.Om te beginnen de hele zaak stroomloos maken,je eigen router en die van de provider.En na zo'n 30 seconden alles weer aanzetten,te beginnen met je router van de provider.De zaak stelt zich dan optimaal in.En je kunt in Windows in het netwerkcentrum "problemen oplossen" aanklikken en kijken of daar iets te verbeteren valt.En deze router is uit +/= 2008. Misschien is een vervanging wel te overwegen.Routers zijn niet duur meer.Bij Ziggo met een Linksys router en een standaard abonnement haal ik een download snelheid van 5 mbps(5 megabyte per seconde)

5 mbps = 5 millibit per seconde.
M is mega, m is milli, b is bit, B is byte.

zw
door zwaardvis - Nov 5, 2013 om 11:59
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=costnix schreef op dinsdag 5 nov 2013, 11:24]5 mbps = 5 millibit per seconde
Aangezien bit de kleinst mogelijk eenheid is (0 of 1) kun je je afvragen of er zoiets bestaat als 1/1000 bit.....

costnix
door costnix - Nov 5, 2013 om 12:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@zwaardvis
Het om even aan te geven, dat pk49 hevig in de bonen was.

ca
door caviamax - Nov 5, 2013 om 22:58
231 Antwoorden / 126 Vragen

Wat een deceptie... Router geïnstalleerd, signaal toch nog zwak...

Waardoor komt dit toch? Is de signaalsterkte niet goed of ligt het aan de instellingen van het apparaat?

Zal ik toch maar een router kopen?

hi
door himbeer - Nov 6, 2013 om 06:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=caviamax schreef op vrijdag 1 nov 2013, 18:00]Beste experts,

Ik heb toch al een hele tijd problemen met internet, denk dat het aan mijn router (Belkin F5D8233-4v3(01)) ligt:
- Draadloos internet is langzaam. Ik weet dat ik niet het beste abbonement heb, maar als ik verder van de router zit is het internet langzamer dan wanneer ik dichterbij zit
- Internet valt soms weg, met name draadloos. Bekend probleem, meerdere mensen hebben er last van (ligt aan de frimware)
- Als ik het kanaal verander, wil de MacBook geen verbinding wil maken (volgens mij krijg ik dan de melding ''time-out verbinding'' of zoiets)
- Het signaal is te zwak om met de iPad in de slaapkamer te internetten

Het laatste probleem, ik weet dat er apparaten zijn om het signaal uit te breiden. Ik heb echter zoveel problemen met internet, dat ik denk dat ik beter een nieuwe router kan kopen.
Vraag: wat kan ik hier het best aan doen?

Alvast bedankt.

Caviamax

costnix
door costnix - Nov 6, 2013 om 11:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=caviamax schreef op dinsdag 5 nov 2013, 22:58]Wat een deceptie... Router geïnstalleerd, signaal toch nog zwak...

Waardoor komt dit toch? Is de signaalsterkte niet goed of ligt het aan de instellingen van het apparaat?

Zal ik toch maar een router kopen?[/quote

Het verplaatsen van de router kan wonderen doen.