door witteke Apr 9, 2024 om 14:29
Computers & telefonie
Samsun galaxy tab s 2

Ik heb 2 van deze tablets,en ben er zo enorm tevreden over,echter,niet alle apps werken hier nog op,sins ongeveer 2 weken werkt tijdschrift.nl daar niet meer op
Rest van de apps doet het nog wel
Al contact met hun gehad,maar daar kom ik ook niet verder mee,het zou aan mijn provider liggen,maar dat klopt dus niet,want op een andere teblet werkt het wel

Ze hebben voor minder goed ziende mensen echt het prettigste en rustigste schem

Ik vermoed dat er bij hun zelf een beveligings updat is geweest
Heb dat ook gevraagd,zou daar antwoord op krijgen,maar dat nooit gekregen

En ik zou het best begrijpen,want deze werken op android 7,de vraag is of iemand weet hoe daar een hogere android versie op kan worden gezet???Kan dat eigenlijk wel?

3419 15 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Apr 9, 2024 om 14:38
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien is het geheugen te vol geraakt en moet er iets verwijderd worden.
In deze link staan enkele tips.

https://www.a4tech.nl/samsung-galaxy-tab-reageert-niet/

A van Kampen
door A van Kampen Apr 9, 2024 om 14:56
22 Antwoorden / Vragen

Idd geheugen problemen want de app Tijdschrift.nl werkt op Android 5.0 en hoger.

wi
door witteke Apr 10, 2024 om 08:50
50 Antwoorden / 11 Vragen

dank

sjjoppy
door sjjoppy Apr 10, 2024 om 12:01
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Graag gedaan hoor.

hereistom
door hereistom - Apr 9, 2024 om 14:59
734 Antwoorden / 1 Vragen

Het zijn denk ik de updates, de Tab s2 krijgt al lang geen updates meer waardoor steeds meer Apps er niet meer op werken.
Misschien tijd voor een nieuwe tablet.

Mabelle
door Mabelle - Apr 9, 2024 om 15:17
425 Antwoorden / 1 Vragen

Die app werkt vanaf Android 5 versie, dus dat is bij jou het probleem niet. Kijk eens bij instellingen - apparaatonderhoud of er nog voldoende geheugenruimte of opslagruimte beschikbaar is.
Bij onvoldoende ruimte zou je wat apps kunnen verwijderen die je wel kunt missen.

En als je toch daar bij apparaatonderhoud bent, klik dan ook meteen even op 'Nu optimaliseren', daarna tablet opnieuw opstarten (dus niet uit en aan, maar echt kiezen voor opnieuw opstarten).

Edit: even gecheckt de S2 heeft maar 3GB geheugen en een opslag van 32GB (of zelfs maar 16GB). Dat is vandaag de dag zo weinig dat een groot deel al in beslag genomen wordt door systeemapps.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 9, 2024 om 16:01
2063 Antwoorden / Vragen

Wow een tab s2, die kan echt zo naar het museum. Ik heb zelf net een tab a8 gekocht, was voor €250 voorlopig weer klaar maar er zijn natuurlijk meer, betere en duurdere opties.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 10, 2024 om 08:25
2063 Antwoorden / Vragen

Net even gecheckt maar ik heb een a9 plus gekocht geen a8.

wi
door witteke Apr 10, 2024 om 11:33
50 Antwoorden / 11 Vragen

Ik hoop dat je er veel plezier van hebt,want eigenlijk zijn de samsungs overwoestbaar

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 10, 2024 om 19:14
2063 Antwoorden / Vragen

Ik heb m'n Tab S1 ook nooit versleten maar die was op een gegeven moment ook op.

hereistom
door hereistom - Apr 9, 2024 om 17:14
734 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn advies, koop een nieuwe, dan gaat er een wereld voor u open;

https://www.belsimpel.nl/samsung-galaxy-tab-a9-plus-wifi/128gb-blauw

Ozymandias
door Ozymandias - Apr 9, 2024 om 17:17
167 Antwoorden / Vragen

Kan zijn dat de app inderdaad te veeleisend is geworden. Maar wat betreft leesbaarheid, ik zou eens even een rondje mediamarkt gaan doen en de huidig modellen bekijken want de schermen van nu zijn echt stukken beter qua leesbaarheid dan 8 jaar terug.

En wat betreft de Android versie, deze kan 7 hebben maar dat veranderd niets aan de eisen van app zelf.

Mabelle
door Mabelle Apr 9, 2024 om 17:50
425 Antwoorden / 1 Vragen

De app vereist Android 5. Wat de kwaliteit vh beeldscherm betreft: dan zal TS toch echt een tablet uit de S serie moeten kopen, want de beeldkwaliteit van de huidige A serie haalt het zelfs niet bij de oude tab S2.

wi
door witteke Apr 9, 2024 om 22:26
50 Antwoorden / 11 Vragen

Ooow is dat nu het probleem?
Mijn nieuwe tatblet is ook een samsung galaxy maar dan de a 8
En ja,proberen bij de mediamarkt?
Sorry,dat doen ze niet in maastricht

Ozymandias
door Ozymandias Apr 10, 2024 om 09:44
167 Antwoorden / Vragen

Mabelle. Ik doel op de hardware eisen van de app, niet het OS. En het is de TO die vraagt of hij kan upgraden naar 7.

En nee, de s2 heeft objectief gezien een slechter scherm.

Witteke. Hier in de mediamarkt hangen ze allemaal aan het stroom en kan je makkelijk beeldschermen vergelijken.

wi
door witteke Apr 10, 2024 om 11:31
50 Antwoorden / 11 Vragen

Bij ons hangen ze dus niet op de stroom in de mediamarkt
En iemand vinden?????
1 personeelslid voor de hele winkel,die niks van tablets weet
Volgende word dus ook online gekocht,kan hij tenminste terug als hij niet goed is voor mijn ogen
Ik moest het echt zelf uitzoeken bij de mediamarkt

Ozymandias
door Ozymandias Apr 10, 2024 om 16:21
167 Antwoorden / Vragen

Gelukkig heb ik nooit de behoefte om iemand te vinden in de Mediamarkt. De mensen die daar werken hebben doorgaans weinig verstand en proberen je vaak maar wat aan te smeren.

wi
door witteke - Apr 9, 2024 om 19:03
50 Antwoorden / 11 Vragen

Dank jullie wel voor alle reakties,ik ga het allemaal proberen
Enne,ik weet dat hij antiek is,ik heb ook een samsung galaxy gekocht,nieuwe dus
Maar op de een of andere manier leest dit met mijn oogafwijking niet lekker,de s2 zijn scherm is extreem rustig

Mabelle
door Mabelle Apr 9, 2024 om 21:36
425 Antwoorden / 1 Vragen

Succes!

wi
door witteke Apr 9, 2024 om 22:20
50 Antwoorden / 11 Vragen

Dank je wel!!!
Word iets vor morgen,want we hadden een internetstoring
Kruip zo mijn bed in

wi
door witteke Apr 9, 2024 om 23:03
50 Antwoorden / 11 Vragen

Toch nog geprobeerd,aantal apps verwijderd,ik heb 19 gb vrij nu
Zou het zin hebben om een sd kaartje in de tablet te doen?

Mabelle
door Mabelle Apr 9, 2024 om 23:22
425 Antwoorden / 1 Vragen

19GB is meer dan ruim voldoende voor die app. Daar kan nog een hele lading apps bij wat opslagruimte betreft. Hoeveel geheugen is er nog vrij? Als er nog voldoende geheugenruimte vrij is, zou je de app kunnen verwijderen, tablet opnieuw opstarten en de app weer installeren. Misschien is de download niet helemaal goed gegaan.

wi
door witteke Apr 10, 2024 om 08:52
50 Antwoorden / 11 Vragen

Ga ik ook nog proberen,dank je wel,maar hoe zie ik dat van geheugen?
Zijn dat niet die 19 gb?

Mabelle
door Mabelle Apr 10, 2024 om 09:56
425 Antwoorden / 1 Vragen

Instellingen - apparaatbeheer. Daar vind je batterij - opslag - geheugen.

wi
door witteke Apr 10, 2024 om 11:29
50 Antwoorden / 11 Vragen

Okay,dank je wel,sorry
Ook dat had ik al opgeschoond

wi
door witteke Apr 10, 2024 om 15:27
50 Antwoorden / 11 Vragen

beschikbaar geheugen ruimte 1.6 gb
systeem en apps 1.2 gb
gereserveerd 252 mb

@q
door @qwerty@ - Apr 10, 2024 om 14:16
68 Antwoorden / 1 Vragen

Verwijder de App en installeer deze weer, misschien dat dit helpt.

wi
door witteke - Apr 10, 2024 om 14:24
50 Antwoorden / 11 Vragen

Ondertussen heb ik ontdekt dat er inderdaad een updat is geweest bij tijdschrift.nl
En het vanaf dat moment klachten regent,ook met mensen die met android 10 werken

Mabelle
door Mabelle Apr 10, 2024 om 14:35
425 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie bij de reviews in de PlayStore maar 1 klacht over de nieuwste versie van Tijdschrift.

wi
door witteke Apr 10, 2024 om 14:39
50 Antwoorden / 11 Vragen

Ik zie er meerdere,ook op trustpilot
En hoorde net van mijn nicht dat ze ook problemen heeft,haar tablet draait op android 11
Net nog eens kontakt op genomen met tijdschrift.nl en daar zeggen ze zelf dat er zoveel klachten zijn dat ze het niet meer aankunnen
Maar dat ik wel een mail ga ontvangen van de technische dienst
Trouwens,de mensen die daar werken zijn supervriendelijk,echt wel

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 10, 2024 om 15:13
16857 Antwoorden / 202 Vragen

Mogelijk ietwat laat en is het probleem opgelost, zie https://www.galaxyclub.nl/forums/forum/galaxy-s2-2/probleemoplossen/ Ik sluit evenwel ook niet uit dat de systeemeisen van de door u genoemde tablet niet meer voldoen. Dat dan bijv. in vergelijking met veel app's die bijv. nog wel werkten bij MS Windows 7 maar nu bij 11 of zelfs al eerdere versies helemaal niet meer. U zou ook nog even binnen kunnen lopen bij een verkopere van dit soort tablets.

drevil
door drevil - Apr 10, 2024 om 15:17
223 Antwoorden / 14 Vragen

Via instellingen naar apps-> betreffende app zoeken. Gegevens wissen / cache legen en daarna nog eens proberen.

wi
door witteke - Apr 12, 2024 om 11:04
50 Antwoorden / 11 Vragen

Ik loop straks even naar de computerzaak of ze er gehegen kunnen bij zetten,allemaal heel erg bedankt voor het meedenken

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 12, 2024 om 11:28
2063 Antwoorden / Vragen

Geheugen bijzetten in een oude tablet is echt nonsense.

Ozymandias
door Ozymandias Apr 12, 2024 om 11:59
167 Antwoorden / Vragen

En onmogelijk. Tablets kunnen niet zo maar open gemaakt worden en het geheugen is geintegreerd in de rest van de hardware dus kan ook niet vervangen worden.

wi
door witteke Apr 12, 2024 om 12:06
50 Antwoorden / 11 Vragen

Dat wist ik niet dat dit niet kan
Ik weet niet veel van computers af,dank jullie wel

Mabelle
door Mabelle Apr 13, 2024 om 10:45
425 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vermoed dat @Witteke het had over uitbreiding met SD card. Maar met 19GB vrije opslag is dat voldoende voor aardig wat apps nog.

wi
door witteke - Apr 13, 2024 om 10:15
50 Antwoorden / 11 Vragen

Ik heb een beslssing genomen
Ondanks de samsung a 8,die voor mij niet te lezen is,wat echt niet aan het tablet ligt,maar aan mijn ogen,ga ik voor een nieuwe tablet
Tv kan ik alleen via oled,net als mijn pc scherm,dat is ook oled
Dus gezocht naar een scherm met oled
Begrijp dat de samsung galaxy 9 oled is
Klopt die?
En welke versie is het rustigste?

Media markt,nee dus,want ja,ze zijn heel vriendelijk,maar hebben door personeelsgebrek 2 mensen in de hele winkel,die ook niets van tablets weten,dus online deze kee,dan kan hij terug als het niet gaat

Iemand hier er verstand van???

Mabelle
door Mabelle Apr 13, 2024 om 10:43
425 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals ik al eerder schreef moet je voor eenzelfde beeldkwaliteit kiezen voor een tablet uit de Galaxy S serie. Alle S9 tablets hebben een OLED scherm. De standaard S9 is 11inch, de S9 Plus 12,4inch en de S9 Extra is 14,6inch. Er zit daartussen ook nog verschil van battery en camera, maar er zit geen verschil tussen die 3 in beeldkwaliteit.

Daarnaast kun je bij alle 3 ook nog kiezen natuurlijk in opslag- en geheugen grootte enz.
https://www.coolblue.nl/product/931940/samsung-galaxy-tab-s9-11-inch-128-gb-wifi-zwart.html

Mabelle
door Mabelle Apr 13, 2024 om 10:53
425 Antwoorden / 1 Vragen

Hier kun je een uitgebreide review vinden van de Galaxy S9 https://tweakers.net/pricewatch/1958080/samsung-galaxy-tab-s9-wifi-8gb-ram-128gb-opslag-beige/reviews/ Advies: koop 'm niet bij allerlei vage webshops omdat hij daar het goedkoopste is.

ro
door ronny530 Apr 13, 2024 om 11:06
2781 Antwoorden / 41 Vragen

Waarom een boel geld uitgeven als het aan de app zelf te wijten is want u geeft zelf al aan dat anderen met vrijwel nieuwe tablets dezelfde last met de app ervaren.
Tijdschrift.nl geeft zelf aan dat de app vanaf de Android 5 versie beschikbaar is en daar zit u met de 7 versie ruim boven.

wi
door witteke Apr 13, 2024 om 11:23
50 Antwoorden / 11 Vragen

Dank je mabelle,daar kan ik iets mee
Hoor net van mijn buurman dat hij eerst eens met de instellingen van de 8 wil spelen,ik geef hem die kans even
Ronny530 je hebt gelijk,maar ik lees erg veel omdat ik niet zo mobiel meer ben
En wat dacht je dat tijdschrifen kosten???

wi
door witteke Apr 13, 2024 om 11:30
50 Antwoorden / 11 Vragen

Mabelle,is deze ook met oled scherm??
Samsung Galaxy Tab S9 FE - WiFi - 256GB - Silver

Mabelle
door Mabelle Apr 13, 2024 om 11:49
425 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, die heeft een beduidend mindere beeldkwaliteit, vandaar dat ik die niet noemde.

wi
door witteke Apr 13, 2024 om 12:02
50 Antwoorden / 11 Vragen

dank je wel mabelle
Ik weet er echt weinig van af

Mabelle
door Mabelle Apr 13, 2024 om 12:11
425 Antwoorden / 1 Vragen

Deze komt qua formaat overeen met de S2 die je nu hebt https://www.coolblue.nl/product/931940/samsung-galaxy-tab-s9-11-inch-128-gb-wifi-zwart.html Voor alle duidelijkheid: ik heb geen - financiële - belangen bij Coolblue, maar koop daar regelmatig omdat het 1 van de betere webshops is.
Ze hebben ook door het land verspreid fysieke winkels met heel wat deskundiger personeel dan Mediamarkt.
Overzicht van hun winkels (even naar beneden scrollen) https://www.coolblue.nl/winkels

wi
door witteke Apr 13, 2024 om 12:32
50 Antwoorden / 11 Vragen

Super bedankt
En nee,ik denk niet dat jij belangen hebt bij coolblue
Ik denk alleen dat je wil helpen,en dat is superlief

Mabelle
door Mabelle Apr 13, 2024 om 12:41
425 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb - helaas! - ook geen aandelen bij Samsung.;-)) Maar wel een groot fan van Samsung smartphones, t.v.'s en tablets.;-))

wi
door witteke Apr 13, 2024 om 15:23
50 Antwoorden / 11 Vragen

Ik heb ook een samsung mobiel,en ben ook heel tevreden
Samsung is gewoon goed

wi
door witteke Apr 14, 2024 om 12:13
50 Antwoorden / 11 Vragen

Hij is besteld mabelle,spannend
Kan bijna een winkel beginnen,straks heb ik er 5

Mabelle
door Mabelle Apr 16, 2024 om 19:51
425 Antwoorden / 1 Vragen

En hoe bevalt de nieuwe tablet?

wi
door witteke Apr 16, 2024 om 19:58
50 Antwoorden / 11 Vragen

Euhm,ik denk dat hij terug gaat
He schermverschil met de a is echt te weinig voor dit geld

wi
door witteke Apr 17, 2024 om 11:58
50 Antwoorden / 11 Vragen

Wow,nee hij blijft dus echt hier
Wat een geweldige tablet,maar je moet wel de instellingen aanpassen
Durfde eerst niet goed,maar ventje zei,wat is het ergste wat kan gebeuren?
Daar heeft hij natuurlijk gelijk in
Wel gebruikt hij wat meer stroom als de a tablet
Maar ach,dan steken we hem gewoon wat vaker in de stroom toch???
Dank je wel mabelle voor je hulp en advies