gm
door gmgerbracht Jul 29, 2015 om 17:07
Computers & telefonie

Samsung s4 herkent simkaart niet meer

Sinds de laatste update van samsung s4, moet ik tientallen malen per dag mijn gsm opnieuw opstarten omdat de simkaart niet herkent wordt. Ik dacht eerst dat dat aan mijn toestel la, maar een rondje googelen leerde mij dat heel veel mensen dat zelfde probleem hebben.

41036 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Jul 29, 2015 om 17:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

Hallo gmgerbracht,

Cache legen?
Terug naar fabrieksinstellingen?

Kijk eens hier ter info.

Suc6

gm
door gmgerbracht - Jul 29, 2015 om 18:58
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Allemaal gedaan. Ik ben niet de enige die er last van heb. Via Google kwam ik tientallen tegen met hetzelfde probleem. Instaan bij de laatste update van android

ho
door hopetobehelping - Jul 29, 2015 om 21:18
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste gmgerbracht,

u zou het volgende kunnen proberen:
1. probeer of uw simkaart het wel doet in een ander toestel
2. probeer of een andere simkaart het wel doet in uw toestel.

Als zowel 1. als 2. positief uitvallen dan zou het aan de 'toestel/sim kaart' combinatie kunnen liggen. In dat geval zou ik als u was contact opnemen met uw mobiele aanbieder en om een nieuwe simkaart vragen. Ook als alleen 2 positief uitvalt zou ik als u was een nieuwe simkaart bij uw mobiele aanbieder aanvragen.

aurora1
door aurora1 - Jul 29, 2015 om 21:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Heeft u al een andere simkaart geprobeerd?
Of toestel uit, simkaart eruit (eventueel wat schoonmaken), een paar minuten wachten, sim er weer in en toestel weer opstarten?

gm
door gmgerbracht - Jul 29, 2015 om 22:41
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Al deze goedbedoelde adviezen zijn allemaal uitgeprobeerd en vind je overal op Internet terug. Nogmaals ik ben lang niet de enige met dit probleem. Dit is duidelijk een bug in Android. Instaan bij de laatste update. Wanneer komt Samsung met de oplossing

edrick3
door edrick3 - Jul 30, 2015 om 11:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@gmgerbracht,

.....Wanneer komt Samsung met de oplossing....
Al eens bij Samsung geïnformeerd? Klik Even chatten of zo.

Met vr.gr.

rv
door rvannierop_1 - Jul 31, 2015 om 16:21
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb sinds de vorige update exact hetzelfde probleem.
Al een oplossing gevonden?

wa
door waarom0411 - Nov 18, 2015 om 10:20
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

we zitten al in December 2015 ik heb reeds een 4g simkaart vantele 2 gekregen heb precies hetzelfde problem iemand al een oplossing gevonden alle andere simkaarten werken behalve tele 2 hoor graag een reactive tegemoed

wa
door waarom0411 - Nov 18, 2015 om 10:21
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=gmgerbracht schreef op woensdag 29 jul 2015, 17:07]Sinds de laatste update van samsung s4, moet ik tientallen malen per dag mijn gsm opnieuw opstarten omdat de simkaart niet herkent wordt. Ik dacht eerst dat dat aan mijn toestel la, maar een rondje googelen leerde mij dat heel veel mensen dat zelfde probleem hebben.

ro
door ropek Jan 18, 2016 om 23:17
1 Antwoorden / Vragen

Ik kreeg hetzelfde probleem ineens na ruim een jaar zonder problemen. Bij mij werd het probleem veroorzaakt door vervuilde contactjes in de simkaarthouder op het toestel. Daar kun je niet goed bijkomen door het metaal wat erover heen zit, maar je kunt wel een lang strookje schuurpapier met korrel 220 van 2 cm breed pakken, in de lengte dubbelvouwen zodat je 1 cm breedte overhoudt met schuurpapier aan beide zijden en dan een paar keer in en uit de simkaarthouder schuiven. Zo worden de contactjes licht schoongeschuurd. Daarna een paar keer goed blazen, liefst met een spuitbusje luchtspray (o.a. verkrijgbaar bij Staples). Voor alle zekerheid heb ik de simkaartje ook nog even licht opgeschuurd. Mijn toestel werkt alweer 2 weken probleemloos en het heeft me geen cent gekost...

ro
door ropek - Jan 18, 2016 om 23:24
1 Antwoorden / Vragen
0

Ik kreeg hetzelfde probleem ineens na ruim een jaar zonder problemen. Bij mij werd het probleem veroorzaakt door vervuilde contactjes in de simkaarthouder op het toestel. Daar kun je niet goed bijkomen door het metaal wat erover heen zit, maar je kunt wel een lang strookje schuurpapier met korrel 220 van 2 cm breed pakken, in de lengte dubbelvouwen zodat je 1 cm breedte overhoudt met schuurpapier aan beide zijden en dan een paar keer in en uit de simkaarthouder schuiven. Zo worden de contactjes licht schoongeschuurd. Daarna een paar keer goed blazen, liefst met een spuitbusje luchtspray (o.a. verkrijgbaar bij Staples). Voor alle zekerheid heb ik het simkaartje ook nog even licht opgeschuurd. Mijn toestel werkt alweer 2 weken probleemloos en het heeft me geen cent gekost...

sa
door sabine molleman - Jun 27, 2016 om 15:09
1 Antwoorden / Vragen
0

Ik heb het probleem ook. Heb zelf een nieuwe sim lezer erin laten plaatsen naar zonder gewenst resultaat.... wat kun je eraan doen?

da
door dardo groeneveld - Jul 1, 2016 om 23:09
1 Antwoorden / Vragen
0

Ik heb het zelfde probleem. Heb ook het internet afgezocht en alles wat ik vind is in mijn ogen stierenstront. Mijn telefoon is geroot met de resurection rom erop android 6. Ik heb zelf het printje van de simkaart en sdkaart al vervangen, mijn 2e simkaart en nog heb ik het probleem. Als laatste poging ga ik de connector waar het printje opaangesloten wordnog vervangen om te zien of dat helpt. Maar word er zo langzamerhand gek van. 2 tot 3 x per dag opnieuw opstarten soms vaker en uitgerekend wanneer je net je telefoon echt nodig hebt heb je die melding.

er
door eric72 - Jul 13, 2016 om 11:27
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hier hetzelfde. En niet met één Galaxy S4 maar met twee! Simkaart lezer van één toestel twee keer vervangen, nieuwe simkaart erin en nog om de haverklap "simkaart verwijderd". En vaak bij opnieuw opstarten de melding dat er geen simkaart inzit.
Duidelijk probleem in toestel, wellicht moederbord maar waarschijnlijker is het de software. Problemen begonnen na een update.
Gisteren een 2e S4 aangeschaft via MP.
Kreeg echter binnen een uur wéér de melding "simkaart verwijderd". Om uit te sluiten dat het toevallig ook aan de nieuwe simkaart zou kunnem liggen heb ik vanochtend voor 1 euro een Hema prepaid simkaart gekocht. Deed het dik een uur en toen.... "simkaart verwijderd"!

Dussss.....

1e toestel is nu bij Yourfix, die gaan het toestel helemaal nakijken. (kosteloos want garantie na kaartlezer vervangen, maar vooral ook omdat ze dagelijks S4's krijgen met dit probleem en nu graag willen weten waar het aan ligt, en dat verwachtte ik van Samsung maar die laat je barsten)

Ondertussen gebruik ik de 2e S4 voor internet en WhatsApp,  en bel ik met een oude Nokia.
Nokia. ....die telefoons maakte die zelden stukgingen, een week met een batterij toe konden en die tegen een stootje konden....

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer