Tele2 wanpraktijken: nu €2,50 per 1 MB voor prepaid klanten.
Zoals zovelen heb ik een groot probleem met Tele2.
Prepaid. Bel bijna nooit. Hoog beltegoed, doordat ik steeds verplicht moest opwaarderen.
In september voor het eerst van mijn leven een databundel buitenland gekocht via SMS. Een zogenaamde EUbundel.
Bij thuiskomst in NL liet ik het mobiele netwerk aan staan, omdat de buitenlandbundel nog niet op was.
Maar Tele2 rekent €2,50 per MB in NL voor prepaid klanten. Ik heb geen enkele waarschuwing ontvangen! Het hele beltegoed van enige tientallen euro's is nu op! En Tele2 geeft geen enkel inzicht in de gemaakte kosten!
Ik hoop dat nu eindelijk de maat vol is en dat deze wanpraktijk aan de kaak gesteld wordt.
Jammer voor u dat uw tegoed op is, maar een goede reden om over te stappen naar een provider waar je niet steeds hoeft op te waarderen bij prepaid. En alleen maar één keer in de zes maanden betasld te bellen of te sms-en.
Tijger,
We gaan nu wel overstappen want dit is echt te gek.
Maar ik wil ook anderen hiervoor waarschuwen. Want ik denk dat dit iedereen kan overkomen: een buitenlandbundel aanzetten en daarna in NL het mobiel netwerk niet uitzetten. Ik wist niet eens dat het mogelijk was om te internetten zonder abonnement! En dan die woekerprijzen.
Zou ik nog iets kunnen doen hiertegen in het algemeen belang? Bijvoorbeeld klacht consumentenbond?
Een klacht is mijns inziens zinloos. Uiteraard is het mogelijk te internetten zonder abonnement en dat kost goud, zoals u hebt gemerkt. U hebt natuurlijk ook zelf de voorwaarden niet (goed) gelezen.
[quote=elze30 schreef op maandag 26 okt 2015, 23:54]Tijger,
We gaan nu wel overstappen want dit is echt te gek.
Maar ik wil ook anderen hiervoor waarschuwen. Want ik denk dat dit iedereen kan overkomen: een buitenlandbundel aanzetten en daarna in NL het mobiel netwerk niet uitzetten. Ik wist niet eens dat het mogelijk was om te internetten zonder abonnement! En dan die woekerprijzen.
Zou ik nog iets kunnen doen hiertegen in het algemeen belang? Bijvoorbeeld klacht consumentenbond?
Ten 1e moet je ook bij andere providers je mobiel af en toe gebruiken. Doe je dat niet, dat moet je inderdaad het beltegoed op waarderen.
Ten 2e is het natuurlijk aan jou om je van alle ins en outs op de hoogte te stellen.
Staat toch echt op de site:
Binnen Nederland Tarief: Starttarief €0,00. Bellen naar vast € 0,35. Bellen naar mobiel € 0,35. Bellen naar voicemail € 0,35. SMS per bericht €0,15 Internet per MB € 2,50. Dit betreft tarieven zonder voordeel tariefplan. Geldigheid: Het beltegoed is onbeperkt houdbaar mits je één keer in de 6 maanden opwaardeert. Je betaalt per seconde, met een minimum van een minuut.
(Bron)
En Tele2 geeft geen enkel inzicht in de gemaakte kosten!
Tele2 houdt geen boekhouding bij naar wie en wanneer u internet, dàt staat u (gelukkig) helemaal vrij. Als dit wèl genoteerd zou worden, dan komt er weer een vraag: "Hoe zit het met de privacy?".
Op zich is een tarief van €2.50 per MB een woekerbedrag. Iemand die een mobieltje alleen gebruikt om te bellen, kent dit tarief niet. Ik kan het zelf niet vinden op de website van tele2.
Ik vind het raar om allerlei reacties te krijgen van " had je maar beter moeten kijken".
Waarom kan niemand normaal reageren en beamen dat het een woekertarief betreft? Ik vind dat de consument blootgesteld wordt aan een stel cowboys, zonder enig fatsoensbesef. Tele2 had bij de aanwijzigingen over het instellen van de buitenlandbundel OOK moeten vermelden dat voor prepaid klanten het internet bij terugkomst in NL direct weer uitgezet moet worden, omdat het anders €2,50 per MB kost. Beseffen jullie wel hoeveel dit is? Bij andere providers kun je gerust 100MB gebruiken voor €4, maar bij Tele2 kost dit €250! Schandelijk, schandleijk.
[quote=elze30 schreef op dinsdag 27 okt 2015, 14:31]Op zich is een tarief van €2.50 per MB een woekerbedrag. Iemand die een mobieltje alleen gebruikt om te bellen, kent dit tarief niet. Ik kan het zelf niet vinden op de website van tele2.
Ik vind het raar om allerlei reacties te krijgen van " had je maar beter moeten kijken".
Waarom kan niemand normaal reageren en beamen dat het een woekertarief betreft? Ik vind dat de consument blootgesteld wordt aan een stel cowboys, zonder enig fatsoensbesef. Tele2 had bij de aanwijzigingen over het instellen van de buitenlandbundel OOK moeten vermelden dat voor prepaid klanten het internet bij terugkomst in NL direct weer uitgezet moet worden, omdat het anders €2,50 per MB kost. Beseffen jullie wel hoeveel dit is? Bij andere providers kun je gerust 100MB gebruiken voor €4, maar bij Tele2 kost dit €250! Schandelijk, schandleijk.
Wel, oké dan: het is een woekertarief. Eén van de dingen die hoort bij volwassen zijn, is je verantwoordelijkheid nemen. Als ik niet weet wat iets kost, pluis ik het uit. Hoe simpel kan het zijn. Als het mensen uit komt, willen ze ineens als een klein kind behandeld worden.
@Elze, als Edrick3 het kan vinden staat het openlijk publiekelijk op de site. Dus voor iedereen vindbaar. U mag het een woekerbedrag vinden, maar het wordt op de site aangekondigd.
Waarom kan niemand normaal reageren en beamen dat het een woekertarief betreft?
Er wordt hier beleefd en netjes gereageerd, zo ik tot op heden zie, dus behoorlijk normaal. U vindt het een woekertarief. En iedereen kan wel vinden dat "iemand anders" een gebruiker moet waarschuwen, maar is dat terecht?
Als je ELKE gebruiker absoluut zeker wil bereiken zodanig dat ELKE gebruiker ook weet hoe het zit, dan is dat ten ene male absoluut onmogelijk. "Men" heeft relevante informatie niet gezien, niet gehoord, niet gelezen, niet ontvangen en al zou het persoonlijk tegen ze gezegd zijn zou men dit weer vergeten zijn, en bedenk nog maar meer excuses. Probeer de feiten onder ogen te zien en neem uw leergeld.
U had bij terug komst in NL kunnen bedenken dat u niet meer in het buitenland was.
[quote=mahadma schreef op dinsdag 27 okt 2015, 14:41]@Elze, als Edrick3 het kan vinden staat het openlijk publiekelijk op de site. Dus voor iedereen vindbaar. U mag het een woekerbedrag vinden, maar het wordt op de site aangekondigd.
Waarom kan niemand normaal reageren en beamen dat het een woekertarief betreft?
Er wordt hier beleefd en netjes gereageerd, zo ik tot op heden zie, dus behoorlijk normaal. U vindt het een woekertarief. En iedereen kan wel vinden dat "iemand anders" een gebruiker moet waarschuwen, maar is dat terecht?
Als je ELKE gebruiker absoluut zeker wil bereiken zodanig dat ELKE gebruiker ook weet hoe het zit, dan is dat ten ene male absoluut onmogelijk. "Men" heeft relevante informatie niet gezien, niet gehoord, niet gelezen, niet ontvangen en al zou het persoonlijk tegen ze gezegd zijn zou men dit weer vergeten zijn, en bedenk nog maar meer excuses. Probeer de feiten onder ogen te zien en neem uw leergeld.
U had bij terug komst in NL kunnen bedenken dat u niet meer in het buitenland was.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer