su
door suusje53 Oct 21, 2014 om 08:45
Computers & telefonie

Vaak geen WIFI na slaapstand laptop

Hallo,

Mijn laptop is nu 4 maanden oud.
Vanaf het begin heb ik problemen met Wifi, deze komt vaak niet online als de laptop weer uit de slaapstand komt.
Meestal moet ik hem dan opnieuw verbinden, problemen laten oplossen etc. Heel soms vindt hij zelf de Wifi weer.
Mijn laptop staat 6 meter vanaf de ingebouwde router in het modem. Ook als ik de laptop loskoppel en vlak bij de router ga zitten, heb ik dit probleem. Een andere laptop, iPad en div. gsm's hebben dit probleem niet, die blijven keurig online.
Mijn Wifikaart: Intel AC 7260
Ik heb Windows 7 erop laten zetten.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen of er iets verkeerd ingesteld staat.

9214 69 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 21, 2014 om 09:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gaat het bij andere apparaten met wifi wel altijd goed?

ve
door verwijderd - Oct 21, 2014 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@pieterwolters

Andere apparaten blijven het goed doen na de slaapstand

ve
door verwijderd - Oct 21, 2014 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe vaak zet je de laptop *helemaal* uit?

ve
door verwijderd - Oct 21, 2014 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Minimaal 3 keer per dag en 's nachts staat hij altijd uit

ve
door verwijderd - Oct 21, 2014 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste suusje53, ga naar configuratiescherm> hardware en geluiden> apparaatbeheer> netwerkadapters> klik daar op om te kijken of er meerdere adapters openen> rechts klik dan> ga naar eigenschappen> energiebeheer> haal vinkje weg bij "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen". Misschien dat dit de oplossing is.
m.vr.gr.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2014 om 08:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

f.weele schreef op dinsdag 21 okt 2014, 21:24: beste suusje53, ga naar configuratiescherm> hardware en geluiden> apparaatbeheer> netwerkadapters> klik daar op om te kijken of er meerdere adapters openen> rechts klik dan> ga naar eigenschappen> energiebeheer> haal vinkje weg bij "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen". Misschien dat dit de oplossing is.
m.vr.gr.

Hallo,
Deze tip had ik al eerder gekregen bij de computerzaak.
Als ik dat vinkje weghaal wordt de draadloze verbinding helemaal uitgeschakeld. Ik krijg dan onder in de taakbalk een rood kruis. Dat betekent dat ik naar apparaatbeheer moet en de adapter weer in moet gaan schakelen.
Normaal als de wifi weg is zie ik een geel/oranje teken in de taakbalk. Als ik daar op klik zie ik alle netwerken staan uit de buurt en van mezelf, ik kan dan opnieuw verbinding maken, wat niet lukt. Daarna komt de probleemoplosser en dan is het weer goed.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2014 om 09:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

misschien heb je wat aan de volgende link: klik hier
en dan met name punt 9. Het kan zijn dat je netwerkadapter defect is. Heb je al gekeken of het stuurprogramma soms bijgewerkt moet worden?
m.vr.gr.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2014 om 09:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is al een nieuwe netwerkkaart ingezet en ja ik heb het nieuwste stuurprogramma.
Windows 7 is zelfs al opnieuw geïnstalleerd.

Binnenkort wordt er een router geplaatst. Nu zit de router in het modem.
Toch ben ik van mening dat het daar niet aan kan liggen omdat andere apparaten er géén last van hebben.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2014 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Oct 22, 2014 om 10:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb gelezen op het Intel forum dat het kaartje soms niet goed werkt, het is niet compatible met alle merken routers. Misschien dus even geduld als U toch een ander modem krijgt.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2014 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zit er toevalig geen schakelaartje op je laptop om WIFI in/uit te schakelen.
Ik heb het door u genoemde probleem bij mijn HP laptop. Even het schelaartje bedienen en de WIFI doet het weer op de laptop.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2014 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, even een update.

Ik heb contact gehad met Intel. Ze hebben me een nog nieuwere driver gestuurd.
Deze heb ik geïnstalleerd wat helaas het probleem niet oploste.
Sinds gistermiddag heb ik een nieuwe router.
De router die in het modem zit van UPC is uitgeschakeld.
Nu al bijna een dag geen last gehad!

Conclusie... of het modem van UPC deugt niet voor WIFI of het netwerkkaartje van INTEL werkt niet met de ingebouwde router van UPC.

Hopelijk blijft het nu goed gaan...

Bedankt voor jullie reacties

ve
door verwijderd - Jul 5, 2015 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Update,

Nu bijna 3/4 jaar verder. Nog steeds geklooi met mijn laptop. De router waar ik eerder over vertelde heeft het maar 1 dag goed gedaan.
Onlangs is de laptop 2,5 week terug gegaan naar BTO en heb ik hem gisteren weer opgehaald.
Er staat nu een Realtek RTL8191SE Wireless LAN 802.11n PCI_E_NIC kaartje in.
Het probleem is alleen maar groter geworden.
Nog steeds geen wifi na de slaapstand maar nu valt internet ook nog regelmatig weg.
Ik moet dan telkens de probleemoplosser erop loslaten.
Vandaag minsten 25 keer gehad.
Het is om gek van te worden.
Ik heb 3 laptops allemaal op hetzelfde moment op slaapstand gezet en ook weer ingeschakeld, nergens problemen behalve op deze BTO-laptop.

Ik hoop toch echt dat iemand mij kan helpen...

ve
door verwijderd - Jul 6, 2015 om 00:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht een overbodige vraag. U heeft toch wel een vinkje staan bij " automatisch verbinding maken wanneer dit netwerk binnen bereik is" ?. U kunt dat vinden bij de eigenschappen van het netwerk in het netwerkcentrum.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2015 om 08:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf ook een Realtek Wifi adapter in mijn laptop. Ook een probleemgeval van plotseling superlage bitrates dat het lijkt alsof hij is uitgevallen. Een externe adapter voor een paar euro aangeschaft, en sindsdien geen problemen meer.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2015 om 09:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Janf43,
Natuurlijk heb ik een vinkje staan bij automatisch verbinding maken.

Zwaardvis, bedoel je een soort dongel die ik in mijn laptop steek?

ve
door verwijderd - Jul 6, 2015 om 09:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Suusje53, Ja zo'n klein stickje wat je in een USB poort steekt. Bij mij is het zo, dat als ik die er uit haal en 1 seconde later weer erin stop hij weer direct verbinding maakt met de router.
Ik zie net dat ze wat duurder geworden zijn, die van mij kostte maar 6,50. Nu zijn de prijzen ongeveer 15 euro incl. verzendkosten of in de winkel.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2015 om 09:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat bedoelt Zwaardvis. Een WIFI dongle voor in een USB poort van je laptop.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2015 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zal nu wel zo zijn dat de internetinstellingen automatisch door de laptop opgehaald worden.
U kunt eens kijken of het handmatig invullen, (een vast IP adres geven) het probleem oplost.
Kijk bij de details van de netwerkadapter welke adressen ingesteld staan voor IP adres, Subnetmasker, standaard gateway en DSserver.
Schrijf deze over en vul deze in bij de handmatige instelling.

Als u het wilt proberen maar niet goed weet hoe het te doen laat het even horen.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2015 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag een adapter gekocht, helaas dit lost het probleem helemaal niet op, sterker nog, de verbinding is zelfs slechter.

Wat Philip zegt, zal ik nog gaan proberen.

Ik heb toch sterk het vermoeden dat het zuiver aan de internetkaart ligt.
Niet aan de wifi of internetverbinding. Hier staan 3 laptops die er helemaal geen last van hebben.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2015 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@suusje53: Tegenstrijdig bericht: Je hebt een USB netwerkadapter gekocht en denkt dat het aan de internetkaart ligt.....
Wat bedoel je met internetkaart? Als het goed is heb je nu 3 internet adapters (kaart als je dat bedoelt)
1. De bedrade LAN kaart/adapter
2. De ingebouwde WLAN (Wifi) kaart/adpters
3. De USB WLAN (Wifi)-adapter.

1. Gebruik je niet als je Wifi hebt.
2. Moet je uitschakelen. Of in Apparaatbeheer of in Adapterinstellingen van Netwerkcentrum
3. Moet als enige WLAN adapter ingeschakeld zijn.

Als 2. en 3. aanstaan, gebruikt hij wellicht toch de probleemgevende ingebouwde adapter, daarom moet 2. uitgeschakeld of verwijderd worden.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2015 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

En welke Wifi USB adapter heb je gekocht? En je hebt wel de meegeleverde drivers geinstalleerd?

ve
door verwijderd - Jul 6, 2015 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit probleem toch na bijna 9 maanden opgelost voor topicstarter.

U kunt het controleren: zoeken naar andere Wi-Fi-gebruikers in uw omgeving op de laptop.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2015 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Zwaardvis,

Wat ik bedoel is dat het aan het Realtek Wifi kaartje ligt.
Ik had de stappen 1-2-3 precies zo gedaan als jij zegt.
Als ik normaal onder in de taakbalk op de internettoegang klik heb ik 5 streepjes en signaalsterkte uitstekend.
Ik heb een adapter van Sitecom 300 N x 2 gekocht.
Ik heb ook de software geïnstalleerd.
Als ik dan op de taakbalk internettoegang klik staan er maar 2 streepjes en signaalsterkte redelijk.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2015 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de Realtek hebt uitgeschakeld kan die daarna geen problemen meer geven.
Afgezien van het aantal streepjes, hoe is je down- en uploadsnelheid als je een speedtest uitvoert met de USB adapter, zoals hier

ve
door verwijderd - Jul 9, 2015 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Philip,
Waar jij het over hebt, kan ik nergens terugvinden. Bij details van de adapter staat alleen Realtek RTL8191SE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC

Wat ik wel gezien heb bij energiebeheer van de adapter: de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.

Zwaardvis,
Speedtest is 8 mb via de usb-adapter. ik heb een 60 Mb abonnement.

Komend weekend krijg ik van de winkel waar de laptop gekocht is een andere nieuwe wifi-adapter.
Eens kijken of dat uitkomst gaat bieden.
Er kom er nog op terug.

Voor nu, iedereen bedankt voor de reacties!

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 08:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zaterdag is er een nieuwe usb-adapter geïnstalleerd. Andere netwerken zijn uitgeschakeld.
Na het opstarten kreeg ik vrij snel draadloos internet.
Echter binnen een half uur had ik zeker 7 x het wegvallen van de verbinding.
Zelfs zo erg dat ik een rood kruis kreeg en er geen enkele verbinding te vinden was.

Ik heb ook nog het wachtwoord van de buren gekregen en op hun internet zitten werken, het probleem blijft hetzelfde.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@suusje53

ik had uw bericht van 9 Juli niet gezien.

Handmatig invullen IPadressen.
rechtklik op het interneticoontje en klik op netwerkcentrum openen.
Klik bij Verbindingen op het daar ingevulde draadloos netwerk.
In de popup die verschijnt klik je op de knop Details....
In het venster wat dan komt zie je de IP adressen staan.

U kunt hiervoor ook de andere laptop welke geen internetprobleem heeft gebruiken.
Alle adressen van beide laptops komen overeen behalve het IPv4 adres welke voor elke computer in het netwerk anders is.
Het IPv4 subnetmasker zal wel 255.255.255.0 wat betekent dat de eerste 3 waarden van elk adres voor elke computer in het netwerk hetzelfde is.

Als dit adres bijv. 192.168.1.1 moet het laatste cijfer voor het IPv4 adres van de betreffende laptop anders zijn welke je zelf mag kiezen bijv. 192.168.1.7

Je kunt het vergelijken met een straat genaamd 192.192.192.1.x waarbij de waarde voor x het huisnummer voorstelt.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

@suusje53

De straat in het voorbeeld moet natuurlijk 192.168.1.x zijn, waarbij het cijfer van x het huisnummer van de betreffende computer/laptop is.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

@suusje53

De FAQ-man van Computeridee zegt over netwerkprobleem vanuit slaapstand: Computer niet in slaapstand maar gewoon uitzetten of vaste IP adressen gebruiken.

Zie voor het antwoord http://www.computeridee.nl/forum/#!/topic/netwerkkaart-start-niet-op/?filter=FAQman

Iets naar beneden scrollen.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Philip36

Ik heb de details gevonden maar heb nogal wat IP adressen

Nu kan ik nergens zien waar ik en welk adres ik moet veranderen.
Of snap ik het helemaal niet?

groet Suus

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@suusje 53

In het venster waar je op de button Details... geklikt hebt moet je nu niet op Details... klikken maar op Eigenschappen.
Het venster wat dan verschijnt vraagt of het programma wijzigingen mag aanbrengen.
Klik op ja.
Klik nu in het lijstje op Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)
En dan op Eigenschappen.

Nu zie je in het venster wat verschijnt dat je kunt kiezen voor automatisch een IP adres laten toewijzen of Het volgende IP adres gebruiken.
Kies voor Het volgende IP adres gebruiken en vul de IP adressen welke u gevonden hebt.
Ik gebruik Windows 7 en u heeft denk ik Windows 8.1.

Vandaar dat de vensters misschien ietsjes anders kunnen zijn.
Bij mij is het IP-adres van de IPv4 DNS server gelijk aan die van de gateway.
Daarom heb ik voor de alternatieve IPv4 DNS server niets ingevuld maar u kunt het IP-adres van de tweede DNS server eventueel ook invullen
Vul de gevonden adressen in.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zag dat op uw nieuwe laptop Windows7 staat.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Philip,

Heel fijn dat je me wilt helpen, alleen heb ik totaal andere schermen.
Ik schrijf hier stap voor stap even neer wat er zich opent, en inderdaad heb ik ook win.7

Ik klik met de rechtermuisknop op de internettoegang en dan op netwerkcentrum openen.
Dan klik op de draadloze netwerkverbinding.
Ik krijg dan een scherm waarin bovenaan staat: status van de draadloze netwerkverbinding.
In dit scherm zie ik o.a. Details, Eigenschappen van draadloos netwerk, en onderaan eigenschappen, uitschakelen en problemen vaststellen.
Ik klik dan zoals jij zegt op eigenschappen en dan krijg ik een scherm met: deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig. Ik zie dan een heleboel dingen die aangevinkt staan. Ook kan ik in dit scherm nog klikken op configureren, installeren of verwijderen.
Nergens maar dan ook nergens zie ik de regel die jij schrijft...Het venster wat dan verschijnt vraagt of het programma wijzigingen mag aanbrengen.
Klik op ja.
Nu ga ik dan maar naar Eigenschappen voor draadloos netwerk. Ik krijg dan een scherm waar o.a. aangevinkt staat: automatisch verbinding maken wanneer dit netwerk binnen bereik is.

Ik heb het vermoeden dat ik ergens iets helemaal verkeerd doe.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@suusje53

U doet het helemaal goed.
Als je in het scherm bent van Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig waar een hoop regels aangevinkt staan klik je op de regel:
Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4).
Dan klik je op Eigenschappen.
In het scherm wat dan komt selecteer je Het volgende IP adres gebruiken en vul je de IP adressen in.

Bij mij komt dat venster wel om toestemming te geven voor wijzigen, bij u dus niet.
Zal wel te maken hebben met instellingen van het gebruikersaccount.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik niet duidelijk genoeg ben, laat het even weten.

In, zoals u zegt, dat scherm waar een heleboel dingen aangevinkt staan moet je op de regel
Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4) klikken.
Deze regel wordt dan blauw.
Daarna klik je op Eigenschappen en dan kom je in het scherm waar je handmatig de IP-adressen kunt invullen.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Philip,

Dankzij jouw aanwijzingen is het eindelijk gelukt.
Ik heb precies de IP-adressen ingevuld zoals ik ze al eerder heb aangegeven.
Ik heb geen rekening gehouden met deze zin van jou.... Als dit adres bijv. 192.168.1.1 moet het laatste cijfer voor het IPv4 adres van de betreffende laptop anders zijn welke je zelf mag kiezen bijv. 192.168.1.7
Moet ik nu misschien nog iets veranderen???

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee hoor, niets veranderen.
Als er internetverbinding is staat alles goed.
Nu maar hopen dat de verbinding ook uit de slaapstand blijft.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je hulp Philip.
Ik ga het morgen eens testen, ik hou je op de hoogte.
Blijkt dat het nog niet goed gaat, dan wil de winkelier dat ik een hele dag met mijn laptop bij hem kom zitten werken om te kijken of het daar ook gaat wegvallen..
Hij wil kunnen uitsluiten dat het in de wifiverbinding zit en dat snap ik ook wel.
Echt... de winkelier heeft er alles maar wat mogelijk is, aan gedaan.
Zulke service krijg je bijna nergens!

fijne avond
groetjes Suus

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo suujes53

Ja, dat is inderdaad nog eens service.
Als de wifi verbinding alleen problemen geeft na het vanuit de slaapstand starten van de laptop en niet gedurende de tijd daarvoor, lijkt het toch dat de IP-adressen na de slaapstand soms nog wel maar meestal niet meer beschikbaar komen.
Nu u deze handmatig heeft ingesteld zijn deze na de slaapstand in ieder geval beschikbaar en zou het probleem opgelost moeten zijn.
De andere laptop en iPad hebben geen probleem, dus verwacht je dat de wifi-verbinding thuis goed is.
We zullen zien.

Ook een fijne avond gewenst.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Philip,

Het online komen van de slaapstand gaat nu beter.
Echter als ik mijn laptop ergens anders mee naartoe neem, heb ik geen internet omdat ik het handmatig heb ingevuld.
Ik neem hem regelmatig mee naar vergaderingen.

Het probleem van het wegvallen van de wifi is helemaal niets verbeterd.
Dit heb ik sinds het Realtek kaartje erin staat. Voorheen met het kaartje van Intel had ik dat probleem niet. Soms wel 6 keer binnen een half uur. Ik moet dan 2-3 minuten wachten voor ik weer vanzelf internet heb.
Als ik hem 's morgens opstart, valt na 2 minuten het internet al weg.
Het lijkt wel of er ergens een conflict is, maar waar?
Ik weet het echt niet meer.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo suusje53

Een vraag, hoe is de internetverbinding als je de Sitecom USB wifi adapter gebruikt?

Wat je nog eens kunt doen is de modem/router eens resetten.
En vul eens in de lijst waar de handmatige IP adressen ingevuld moesten worden bij de DNS server die van Google eens in, dat is 8.8.8.8 en bij alternatieve DNS server 8.8.4.4
Als het geen verbetering brengt kunnen de oude waarden weer ingevuld worden.
De instelling voor de IP adressen kan eventueel op automatisch.

Ik heb onderstaande site gevonden van Jan Mulder een professional op het gebied wifi netwerken
die vragen op dat gebied beantwoord.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@philip36 de site/link waar u naar verwijst is niet zichtbaar.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Philip,

Wat bedoel je met de Sitecom usb-adapter?
Die heb ik toch niet?? Of bedoel je het draadloze wifi gedeelte wat in het modem zit van UPC?

Verder de DNS-servers veranderd in 8.8.8.8. en 8.8.4.4
Het modem gereset.
Ondertussen de IP adressen weer op automatisch gezet.
Het helpt allemaal niets, na twee minuten opgestart te hebben, viel internet weer weg.
Het rare is, dat alleen deze laptop er last van heeft, alle andere apparaten, zoals 3 laptops, mijn gsm en mijn iPad, hebben nooit last van het wegvallen van de wifi.
Je zou dan denken dat het niet aan UPC ligt.

En inderdaad ik zie geen link naar Jan Mulder

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

suusje53 schreef op donderdag 16 jul 2015, 18:53: Hoi Philip,

Wat bedoel je met de Sitecom usb-adapter?
Die heb ik toch niet?? Of bedoel je het draadloze wifi gedeelte wat in het modem zit van UPC?

Je schreef eerder dat je deze (klik hier) had gekocht. Omdat de ingebouwde Realtek niet goed werkte. Hoe zit het nu? En die stick stop je in je laptop, niet in je modem of router....

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@suusje53

De link naar Jan Mulder.
Zag dat Jan, in ieder geval op zijn site niet veel vragen heeft beantwoord, misschien per e-mail naar vraagsteller.

http://www.allesoverdraadloosinternet.nl/draadloze-router/ip-adres-uitleg/

Ik dacht in het bericht van 6 juli gelezen te hebben dat u een Sitecom 300 N x 2 USB wifi adapter gekocht had.

Op een laptop zit meestal een toets om de internetverbinding mee uit of in te schakelen, een Fn toets in combinatie met een van de F toetsen.
Al geprobeerd wat dat doet bij uitvallen van de verbinding?

Draadloos netwerk verwijderen en opnieuw instellen.
Of, het is een heel karwei, maar als alleen deze laptop problemen heeft, zou ik Windows opnieuw installeren.

Heeft de leverancier Windows 7 erop gezet, stond er eerst Windows 8 op?

Met Windows 7 kun je een systeemkopie maken.
Dit is een exacte kopie van b.v. C waar Windows opstaat.
Deze systeemkopie kan als er ruimte genoeg is naar D of een externe HD geschreven worden.
Als het opnieuw installeren van Windows niet de oplossing is, kan de systeemkopie weer terug gezet worden en heb je weer de laptop situatie van dit moment.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 23:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Philip,

Sorry, helemaal vergeten dat ik de sitecom usb adapter had gekocht. Ondertussen is deze omgeruild voor een Asus door mijn laptopleverancier.
Met allebei blijven de problemen bestaan.
Alleen die van Asus maakt het nog bonter. Normaal valt internet weg en komt na 2-3 minuten weer online, maar met de Asus adapter wordt wel internetverbinding gemaakt maar valt meteen weg, ik heb dan een rood kruisje. Hier moet ik elke keer de probleemoplosser op los laten. Soms uren geen internet, dus die gebruik ik niet meer.

Ik heb bewust een BTO laptop gekocht met een snelle SSD kaart waar windows 7 op geïnstalleerd is. Bij BTO-laptops is het zo, dat de verkopende winkelier zelf de problemen mag oplossen, dat is fijn, dan hoeft hij (bijna) nooit opgestuurd te worden, daarnaast 2 jaar garantie.
De winkelier heeft de laptop op mijn verzoek met win. 7 geïnstalleerd.
Het probleem is er al van meet af aan, de laptop is zoals ik al schreef na ongeveer 9 maanden weer helemaal opnieuw geïnstalleerd met win 7.

Ik had de site van Jan Mulder toch gevonden en heb hem het probleem ook voorgelegd.
Heb gezien dat hij al jaren niet gereageerd heeft.
De laatste tijd reageert ene Nico, misschien dat hij ook wel op mijn vraag ingaat.

Draadloos netwerk is al meerdere malen verwijderd en opnieuw ingesteld.

groet Suusje

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@suusje53

Installeer de Asus USB wifi adapter eens op de andere laptop welke geen probleem met internet heeft.
Als deze daar wel behoorlijk op werkt is er toch iets mis met Windows7 op de BTO laptop.
Groetjes, Philip

ve
door verwijderd - Jul 17, 2015 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Philip,

De USB-adapter heeft de winkelier weer terug genomen, die kan ik dus niet meer proberen op een andere laptop.

Vandaag ben ik weer terug geweest naar de winkel. Ze zeggen, als de usb-stick ook problemen geeft dan ligt het niet aan de laptop maar aan de wifi-verbinding.
Ze gingen het Realtek-kaartje weer vervangen voor het oude Intel-kaartje omdat ik daar alleen problemen mee had na de slaapstand. Met Realtek viel wifi steeds weg.
Nu zag de laptop heel het kaartje niet. Opstarten in veilige modus, met afsluiten een blauw scherm met een heleboel foutmeldingen.
Toen weer het Realtek-kaartje erin gezet en het blauwe scherm bleef.
Ik heb hem nu weer achter moeten laten.
Ik heb nog gezegd, het zal wel aan Windows 7 liggen, zij wisten zeker dat dat niet kon.

Ook heb ik nog gewerkt op het draadloze netwerk van mijn buren, het probleem bleef aanwezig.

Morgen wordt er naar gekeken en als er geen netwerkkaart meer op voorraad is moet ik wachten tot het bestelde kaartje binnen is.

fijn weekend
groet Suusje

ve
door verwijderd - Jul 18, 2015 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo suusje 53

Ik zou straks toch wel aan de leverancier vragen om aan te tonen dat de BTO laptop een stabiele wifi verbinding heeft.

Naburige wifi netwerken kunnen elkaar storen als ze op hetzelfde kanaal uitzenden.
De ander laptop en tablet hebben wel een stabiele internetverbinding dus verwacht je dat niet.
Wil je wel eens kijken of een of meerdere wifi netwerken in de buurt op hetzelfde kanaal uitzenden kun je daar de tool inSSIDer voor gebruiken.
Vanaf versie 4 is deze niet meer gratis maar op de site van Computeridee is de gratis versie 3 nog te downloaden.
Om het kanaal van je eigen router te veranderen moet je inloggen met het IPv4 standaard gateway adres.

http://www.computeridee.nl/downloads/netwerken/inssider/

Bedankt en ook een fijn weekend,
Philip

ve
door verwijderd - Jul 18, 2015 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met verwijzing naar @philip36, u kunt anders eventueel de gratis app Wifi Analyzer (android) op uw gsm of tablet installeren om het wifi signaal te controleren, om te zien hoeveel anderen op uw kanaal zitten en welk kanaal voor uw verbinding het beste is. Ik weet niet of deze app ook voor Ipad beschikbaar is of of er iets vergelijkbaars is.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2015 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

suusje53 schreef op donderdag 16 jul 2015, 14:58: ...
Het online komen van de slaapstand gaat nu beter.
Echter als ik mijn laptop ergens anders mee naartoe neem, heb ik geen internet omdat ik het handmatig heb ingevuld.
Ik neem hem regelmatig mee naar vergaderingen.
...
Doet het probleem zich ook voor op die andere locaties? Ofwel met andere internetverbindingen? Ik las al dat het met het internet van de buren ook het geval was.

Leuk hoor om dan je internet/netwerk-instellingen te tweaken, vast ip-adressen in te stellen, etc., maar dat is tegenwoordig nergens meer voor nodig. Het hoort direct uit de doos gewoon te werken.

Is er niet gewoon iets mis met die laptop?

ve
door verwijderd - Jul 18, 2015 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Philip,

Insider staat al jaren op mijn computer.
Ik ben regelmatig van kanaal gewisseld, van 1 naar 6 en naar 11. Er zit precies 1 persoon net als ik op kanaal 11. Mijn signaal staat op 50, dus dat is heel goed.

@Aurora, de Wifi Analyzer heb ik ook al lang op mijn gsm staan.

@Dlumenge, ja ik denk al heel lang dat er iets met de laptop zelf is, maar zowel BTO en winkelier zeggen van niet. Hoe het op andere locaties is, weet ik eigenlijk niet. Dat komt omdat ik zo gewend ben aan het probleem na de slaapstand dat ik het niet eens meer in de gaten heb. Daarnaast gaat de laptop tijdens een vergadering niet in slaapstand omdat ik hem steeds nodig heb.

Maar je zou ook denken aan het soort of merk internetkaartje.
Ergens wordt er niet goed gecommuniceerd, of is er iets niet op elkaar afgestemd.Ik weet het echt niet want ik ben maar een leek.

De winkelier vertelde dat hij dit probleem 1 x eerder had meegemaakt. Er was een man die kocht 2 laptops van ruim 1800 euro per stuk van HP voor zijn studerende kinderen.
Een laptop werkte prima en de ander heeft hetzelfde probleem als ik.
Ook dit is niet te achterhalen geweest.

fijn weekend
groetjes Suusje

ve
door verwijderd - Jul 18, 2015 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou 'm toch eens op wat andere locaties, met andere verbindingen wel in de slaapstand laten gaan. Klinkt gewoon als een maandagochtend model. Leuk dat ze een goede service geven en behulpzaam zijn enzo, maar uiteindelijk lijkt het er op dat het apparaat gewoon niet helemaal goed is.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2015 om 07:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Update

Ondertussen zaterdagmiddag mijn laptop weer opgehaald.
De slaapstand is op Nooit gezet. Als de wifiverbinding nu goed zou blijven, kan uitgesloten worden dat het aan het internetkaartje ligt.
Het is een complete ramp, pagina's gaan niet open of pas na 3-4 minuten, worden half ingeladen, er is niet meer mee te werken zo.
Ik heb Microsoft Fix-it erop losgelaten. Insider bekeken, met 5 mensen in de buurt zaten we met 2 personen op kanaal 11. Wifi verbinding gecontroleerd, deze staat op uitstekend.
Ondertussen heb ik een privé tel. nummer van de winkelier en ook mailadres. Ik heb hem zaterdagavond al een bericht gestuurd hoe het er nu voorstaat.
Er is besloten om deze week weer een nieuwe installatie van win 7 te doen.
(De vorige nieuwe installatie moest gebeuren omdat mijn SSD kaart kapot was)
Ik begin onderhand ook te geloven dat ik een maandagochtend ding heb.

Ik hou jullie op de hoogte.

groet Suusje

ve
door verwijderd - Jul 20, 2015 om 08:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom geeft de winkelier deze laptop weer aan u mee?
Hij merkt toch met het testen dat hij miet in orde is, of werkt het bij hem wel goed?
U moet de volgende keer de laptop in de winkel uitproberen.
U mag onderhand wel een nieuwe laptop eisen want met deze komt het niet meer goed lijkt me.
Anders eens contact opnemen met BTO.

https://www.bto.eu/helpdesk

ve
door verwijderd - Jul 20, 2015 om 08:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Philip

De laptop komt bij hem meteen en goed uit de slaapstand, dat is het rare.
Ik denk dat hij niet is getest op het internetgebruik maar puur op het online komen na de slaapstand.
BTO heeft de laptop al 3 weken onder handen gehad. Ik wil niet achter de winkelier zijn rug om contact opnemen met BTO.
Echt de winkelier doet er alles aan.
Als er na de nieuwe installatie nog steeds problemen zijn, ga ik een nieuwe laptop eisen.
Ik heb tenslotte 2 jaar garantie.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2015 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Update

De laptop is opnieuw geïnstalleerd.
Ik ondervind nog steeds dezelfde internetproblemen en uit slaapstand komen is ook een ramp.
Sterker nog, de laptop sloot eerst binnen 10 seconde af, nu duurt het 45 seconde.
Vandaag wordt er wederom een nieuwe SSD kaart besteld.
De winkelier wil kunnen uitsluiten dat het een hardware probleem is. Vorig jaar oktober ook al een nieuwe SSD kaart gehad omdat hij kapot was.
Lost dit nog niets op, dan mag BTO het oplossen.
Er is nog niets opgezet, behalve windows 7 en office, om programma's uit te kunnen sluiten die de oorzaak zouden kunnen zijn.

afwachten dus maar...

ve
door verwijderd - Jul 23, 2015 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ligt het niet gewoon aan de router of een andere oorzaak buiten de laptop?

ve
door verwijderd - Jul 23, 2015 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@flessenbon

Als het aan de router zou liggen, zouden andere laptops in huis ook dit probleem moeten hebben.
Er is al een externe router geplaatst geweest wat niets oploste.
Een andere oorzaak buiten de laptop dus ook niet, want dan zou hier alles niet goed moeten werken.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2015 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er hangt veel apparatuur aan die router. De laptop al eens geprobeerd op de router van de buren of familie?

ve
door verwijderd - Jul 24, 2015 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels al 9 maanden, maar de oplossing is nog niet geboren.
Het wordt tijd voor een goeie verloskundige.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2015 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alweer een update...

Gisteren is er een nieuwe SSD kaart ingezet met daarop weer een nieuwe installatie.
Internet werkt niet goed, veel en veel te traag en uit de slaapstand komen is nu helemaal een ramp.
Iedere keer is de verbinding helemaal weg, en moet ik opnieuw verbinding maken.
BTO is al op de hoogte.
Volgende week zal mijn laptop wel opgestuurd worden denk ik.
Hopelijk wordt het nu snel opgelost, of anders een nieuwe laptop.
De winkelier valt absoluut niets te verwijten, hij heeft al het mogelijke gedaan. Hij legt er geld op toe, dat weet ik zeker.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2015 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp eigenlijk niet goed dat de winkelier u telkens weer die laptop meegeeft die dan niet goed blijkt te werken.
Hij kan de internetverbinding toch ook bij hem zelf uitproberen.
Hopelijk voor u dat het nu echt opgelost wordt.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2015 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Wat wel wil helpen is je router op een vast wifi kanaal te zetten, en dan proberen een vrij kanaal te vinden waarbij je minder storing van de buren hebt.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2015 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Update

De laptop is 2,5 week geleden naar BTO gestuurd.
Ik heb vandaag bericht gekregen dat ze het moederbord gaan vervangen.
Nu maar weer afwachten of dit het probleem oplost.

@storm
Een vast wifi-kanaal is al geprobeerd, het ligt niet aan de buren.

@philip36
Ook bij de winkelier viel wifi steeds weg na de slaapstand, tenminste de laatste keer.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2015 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laatste Update,

Mijn laptop is voorzien van een nieuw moederbord.
Na 4,5 week was hij terug bij de winkelier. Echter nog steeds geen WIFI na de slaapstand.
Nu heeft de winkelier er Windows 10 opgezet.
Ik ben hier absoluut niet blij mee, het is ontzettend wennen, maar Wifi is er meteen na de slaapstand.

Echter nu is er weer een ander probleem, mijn touchpad werkt niet meer na de slaapstand.
Het werkt alleen wel als ik dan weer een usb muis aansluit.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

groetjes Suus

ve
door verwijderd - Sep 7, 2015 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou zeggen, vergeet die slaapstand maar. Daar zijn eigenlijk altijd problemen mee. Zelf is mijn (externe) muis bijvoorbeeld na de slaapstand ineens supersnel terwijl de normale snelheid ongeveer half is. Dat moet ik dan oplossen door de USB er even uit en dan weer er in te doen. Dan is de snelheid weer normaal.
Gelukkig start mijn Win8.1 in 10 seconden op bij een koude start. Dus ik zet hem heel vaak uit per dag. Hoe lang doet jouw Win10 er over?

ve
door verwijderd - Sep 7, 2015 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwaardvis schreef op maandag 7 sep 2015, 19:18: Ik zou zeggen, vergeet die slaapstand maar. Daar zijn eigenlijk altijd problemen mee. Zelf is mijn (externe) muis bijvoorbeeld na de slaapstand ineens supersnel terwijl de normale snelheid ongeveer half is. Dat moet ik dan oplossen door de USB er even uit en dan weer er in te doen. Dan is de snelheid weer normaal.
Gelukkig start mijn Win8.1 in 10 seconden op bij een koude start. Dus ik zet hem heel vaak uit per dag. Hoe lang doet jouw Win10 er over?

Mijn Win10 doet er ongeveer 40 seconde over terwijl dit geïnstalleerd is op een SSD kaart.
Voorheen Win7 in 20 seconde.
Nu las ik onlangs dat je een SSD kaart maar 1 of 2 x mag installeren anders verliest hij veel kracht